HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

De tiende "blinde" forum-proeverij. Terug van weg geweest!

Moderators: FGG, Willum, Dre

Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Peiling eindigde op 07 Jun 2018, 23:57

Geen enkel bezwaar tegen PET
6
12%
Prima, het gaat tenslotte om de whisky die erin zit
8
16%
Neutraal
7
14%
Geen PET liefhebber maar voor VBT prima
13
27%
Liever niet
4
8%
Hoe haal je het #@%$&! in je hoofd?!
11
22%
 
Totaal aantal stemmen: 49

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 605
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 04 Jun 2018, 14:44

edwinedje schreef:Ik heb overigens neutraal gestemd.

Het is net als het elektrisch rijden... Ja het is schoner voor het milieu... Maar die energie moet wel ergens opgewekt worden.
En als die energie niet groen is, hoe groen is je auto dan nog? En de batterijen? Hoe groen zijn die geproduceerd.
Maar dat is een hele ander off-topic discussie.

:Slainte


Ik heb tegen gestemd, hoewel ik niet precies weet hoeveel energie het kost om glas te maken vs pet fles. Plastic stoort me gewoon, zeker de hoeveelheden die her en der in de natuur belanden. Al zou het me natuurlijk ook storen als dit allemaal glas was. Enfin, ik ben iig ook voor statiegeld op blikjes en allerhande andere flesjes (hoewel statiegeld op een sampleflesje wel wat te ver gaat denk ik).

En ik wilde even op bovenstaande (elektrische rijden of niet) reageren, omdat ondertussen veel meer bekend is over de totale impact qua CO2 uitstoot van elektrisch en niet elektrisch rijden. Inclusief de productie van de auto. Lees onderstaande artikel eens als je er zin in hebt. Samenvatting: elektrisch rijden geeft minder uitstoot, óók bij grijze stroom. En niet onbelangrijk: je hebt tenminste de keuze dan, als je wil kan het groen.

https://decorrespondent.nl/6601/waarom-de-elektrische-auto-nu-al-groener-rijdt-maar-er-betere-argumenten-zijn-om-over-te-stappen/694075842075-4e3a4cf5
1 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Dre » 04 Jun 2018, 14:53

Kikkerneve schreef:Ik heb tegen gestemd,


Ik begrijp je mening en standpunt, maar ehhh, in de begeleidende post van de poll staat:
Dre schreef:Wellicht ten overvloede: Graag ALLEEN deelnemers aan het VBT hun stem uitbrengen en eventuele toelichting in de reacties.

We proberen juist helder te krijgen of en welke deelnemers tegen zijn, de mening van niet-deelnemers is zeker interessant voor de algemene discussie maar telt verder niet mee in het besluit dat we uiteindelijk gaan nemen m.b.t. het VBT... En daar is de poll juist voor bedoeld.
0 x

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1004
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor JvR » 04 Jun 2018, 14:58

Het maakt me verder niet echt uit wat de uiteindelijke beslissing wordt hoor, maar volgens mij werd deze vraag gesteld om te kijken of mensen bezwaren hadden op plastic ten opzichte van de invloed van de plastic op de whisky. Er wordt nu een millieu discussie van gemaakt, maar dit lijkt mij toch helemaal niet de bedoeling van het forum (aangezien maatschappelijke/politieke discussies hier niet worden toegestaan). Als men graag weinig plastic koopt/verbruikt, prima, maar doe dat lekker in je eigen dagelijkse gewoontes en laat een collectief initatief als deze hier buiten.

Er zijn zoveel argumenten over het gebruik van plastic vs andere materialen, restafval problematiek en verantwoord recyclen, daar gaan we hier sowieso niet uitkomen (en moeten we ook niet willen).

Ik heb liever €15,- per fles meer te besteden dan dat ik de gewetens van mijn forumgenoten afkoop.
5 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 605
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 04 Jun 2018, 14:59

Dre schreef:
Kikkerneve schreef:Ik heb tegen gestemd,


Ik begrijp je mening en standpunt, maar ehhh, in de begeleidende post van de poll staat:
Dre schreef:Wellicht ten overvloede: Graag ALLEEN deelnemers aan het VBT hun stem uitbrengen en eventuele toelichting in de reacties.

We proberen juist helder te krijgen of en welke deelnemers tegen zijn, de mening van niet-deelnemers is zeker interessant voor de algemene discussie maar telt verder niet mee in het besluit dat we uiteindelijk gaan nemen m.b.t. het VBT... En daar is de poll juist voor bedoeld.


crap. vergeef me mijn enthousiasme :zwijg
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Dre » 04 Jun 2018, 15:13

Kikkerneve schreef:crap. vergeef me mijn enthousiasme :zwijg

Geen punt ;)
1 x

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2737
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 04 Jun 2018, 15:27

Kikkerneve schreef:Ik heb tegen gestemd, hoewel ik niet precies weet hoeveel energie het kost om glas te maken vs pet fles. Plastic stoort me gewoon, zeker de hoeveelheden die her en der in de natuur belanden. Al zou het me natuurlijk ook storen als dit allemaal glas was. Enfin, ik ben iig ook voor statiegeld op blikjes en allerhande andere flesjes (hoewel statiegeld op een sampleflesje wel wat te ver gaat denk ik).

Je hebt een aversie tegen Plastic, maar eigenlijk maakt het je niet uit... als het maar niet in de natuur beland. :goedgedaan ;)
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Dre » 04 Jun 2018, 15:35

JvR schreef:Het maakt me verder niet echt uit wat de uiteindelijke beslissing wordt hoor, maar volgens mij werd deze vraag gesteld om te kijken of mensen bezwaren hadden op plastic ten opzichte van de invloed van de plastic op de whisky. Er wordt nu een millieu discussie van gemaakt, maar dit lijkt mij toch helemaal niet de bedoeling van het forum (aangezien maatschappelijke/politieke discussies hier niet worden toegestaan). Als men graag weinig plastic koopt/verbruikt, prima, maar doe dat lekker in je eigen dagelijkse gewoontes en laat een collectief initatief als deze hier buiten.

Je hebt deels gelijk, al werd de vraag wel iets breder ingestoken dan alleen de invloed op whisky. We wilden gewoon het algehele gevoel onder de deelnemers peilen, daar valt bij een aantal dus óók het milieu-aspect onder. We zagen al aankomen dat het een wat gevoelig onderwerp zou kunnen zijn, vandaar dat we de discussie naar voren hebben getrokken in plaats van dat deze gedurende de VBT zou plaats vinden en de discussie over de whisky's (waar het dan uiteindelijk over hóórt te gaan) naar de achtergrond zou duwen.
Dat het nu een algemene milieu-discussie is geworden heeft inderdaad niet veel meer met de oorspronkelijke poll te maken, en hoe interessant ook, ook geen verdere invloed op de uiteindelijke besluitvorming. Daarvoor telt alleen de mening van de deelnemers.
2 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 605
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 04 Jun 2018, 15:36

edwinedje schreef:
Kikkerneve schreef:Ik heb tegen gestemd, hoewel ik niet precies weet hoeveel energie het kost om glas te maken vs pet fles. Plastic stoort me gewoon, zeker de hoeveelheden die her en der in de natuur belanden. Al zou het me natuurlijk ook storen als dit allemaal glas was. Enfin, ik ben iig ook voor statiegeld op blikjes en allerhande andere flesjes (hoewel statiegeld op een sampleflesje wel wat te ver gaat denk ik).

Je hebt een aversie tegen Plastic, maar eigenlijk maakt het je niet uit... als het maar niet in de natuur beland. :goedgedaan ;)


:nono
0 x

Gebruikersavatar
PunxsutawneyPhil
Senior
Senior
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 Mei 2013, 13:36
Locatie: Heerenveen

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor PunxsutawneyPhil » 05 Jun 2018, 15:03

Goede discussie.

Omdat PET geen invloed heeft op de whisky die er in zit, stem ik neutraal.
0 x
De gustibus et coloribus non est disputandum

Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?

Ongelezen berichtdoor Dre » 08 Jun 2018, 08:54

Allen,

De poll is inmiddels gesloten, te lang door discussiëren zonder een besluit te nemen heeft tenslotte ook geen zin, we moeten als organisatie weer verder.
Zoals uit de poll is gebleken, staat een meerderheid er (in ieder geval voor deze VBT) neutraal of positief in. Toch was er ook behoorlijk aantal tegenstemmers.
Ondanks het verzoek aan niet-deelnemers om niet te stemmen is dat toch gebeurd, getuige alleen het aantal stemmen ten opzichte van het aantal deelnemers... Geeft verder niet, alleen was het daardoor lastig (of eigenlijk onmogelijk) om de deelnemers uit de totale cijfers te extraheren.
We hebben daarna zowel hier in dit topic alsook per PB aan alle deelnemers gevraagd om zich te melden in geval men echt bezwaren zou hebben tegen het gebruik van PET-flesjes.
Hier heeft uiteindelijk welgeteld één iemand ook gebruik van gemaakt en uitgebreid onderbouwd waarom de tegenstem is gegeven.
Dat heeft ons uiteindelijk het volgende doen besluiten:
We gaan deze VBT gewoon doen met PET-flesjes, en voor die ene deelnemer die de moeite heeft genomen de bedenkingen te onderbouwen gaan we een uitzondering maken en de samples in de vertrouwde glazen potjes uitleveren.

Wat ons betreft is de discussie hierover nu verder gesloten, iedereen die dat wilde heeft ruimschoots de kans gehad zijn meningen hierover kenbaar te maken, besluit is genomen, voorbereidingen gaan verder.

Nog 'maar' een paar maandjes wachten en dan gaan we los :bigsmile .
Wíj hebben er alvast heel veel zin in, hopelijk jullie ook!
13 x


Terug naar “HWF Virtual Blind Tasting-10”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten