edwinedje schreef:Ik heb overigens neutraal gestemd.
Het is net als het elektrisch rijden... Ja het is schoner voor het milieu... Maar die energie moet wel ergens opgewekt worden.
En als die energie niet groen is, hoe groen is je auto dan nog? En de batterijen? Hoe groen zijn die geproduceerd.
Maar dat is een hele ander off-topic discussie.
Ik heb tegen gestemd, hoewel ik niet precies weet hoeveel energie het kost om glas te maken vs pet fles. Plastic stoort me gewoon, zeker de hoeveelheden die her en der in de natuur belanden. Al zou het me natuurlijk ook storen als dit allemaal glas was. Enfin, ik ben iig ook voor statiegeld op blikjes en allerhande andere flesjes (hoewel statiegeld op een sampleflesje wel wat te ver gaat denk ik).
En ik wilde even op bovenstaande (elektrische rijden of niet) reageren, omdat ondertussen veel meer bekend is over de totale impact qua CO2 uitstoot van elektrisch en niet elektrisch rijden. Inclusief de productie van de auto. Lees onderstaande artikel eens als je er zin in hebt. Samenvatting: elektrisch rijden geeft minder uitstoot, óók bij grijze stroom. En niet onbelangrijk: je hebt tenminste de keuze dan, als je wil kan het groen.
https://decorrespondent.nl/6601/waarom-de-elektrische-auto-nu-al-groener-rijdt-maar-er-betere-argumenten-zijn-om-over-te-stappen/694075842075-4e3a4cf5








.