HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)
- hoogheid2015
- Whisk(e)y goeroe

Re: HWF-VBT 10: Sample 5 (t/m 5 november '18)
Gisteravond mijn weekend begonnen, en de eerste cl's in het glas... echt geen idee
, vanmiddag deel 2 en dan ruim op tijd mijn bevindingen doorgeven. 

1 x
-
SirNagalot
- Senior

Wat later dan anders, maar alsnog mijn notes ingestuurd 
0 x
Zojuist ingestuurd, de deadline kwam wel erg in zicht.
0 x
- DrinkingWhisky
- Actief lid

Oops, aan de stemming te zien variëren de meningen weer behoorlijk! En ik zit aan de lage kant van het spectrum deze keer
Toverballen, iemand?
Toverballen, iemand?
0 x
En de notities zijn in te zien in het hoofdtopic van dit sample!
2 x
Deze week geen notities gestuurd, wel een keer geproefd een kleine week geleden. Ik had eerst echt het idee dat het een bourbon vat moet zijn geweest danwel erge houtinvloeden had. Later, en vooral in de smaak leek het me meer sherry. Ik vond m best oke, maar niet echt in balans. Denk dat het ook hoog in de abv zit.
0 x
Heerlijk om al die proefnotities te lezen en je af te vragen of we wel allemaal hetzelfde sample in het glas hebben gehad.
Ongeacht wat het was, ik vond hem heerlijk, met name de finish bleef extreem lang hangen.
Ongeacht wat het was, ik vond hem heerlijk, met name de finish bleef extreem lang hangen.
1 x
- fjharms
- Whisk(e)y goeroe

Zoals ik al in mijn proefnotities aangaf, mijn neus werkt momenteel niet mee. Daarom wacht ik nog even met scoren...
Als ik nu zou moeten scoren zou ie op 80-82 uitkomen, maar ik hoop dat er toch meer in zit.
Als ik nu zou moeten scoren zou ie op 80-82 uitkomen, maar ik hoop dat er toch meer in zit.
0 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

andre8x8 schreef:Heerlijk om al die proefnotities te lezen en je af te vragen of we wel allemaal hetzelfde sample in het glas hebben gehad.
Echt hè. Bij sommigen denk ik serieus dat ze sample 4 en 5 omgewisseld hebben

2 x
Zo, wat gaan de notities weer alle kanten uit bij deze sample! Kan me er ook wel enigszins in vinden, het onderste deel van het sampleflesje leek wel een hele andere whisky dan de bovenkant.
2 x
- DrinkingWhisky
- Actief lid

Joris schreef:Zo, wat gaan de notities weer alle kanten uit bij deze sample! Kan me er ook wel enigszins in vinden, het onderste deel van het sampleflesje leek wel een hele andere whisky dan de bovenkant.
Dan hoop ik dat het onderste deel beter is

1 x
Wederom heel apart om de notities te lezen. Ik begon ook met een overtuigd sherry finish/rijping idee, maar de tweede keer proeven deed mij duidelijk bourbon invloeden vermoeden. Port of wijn is niet bij me op gekomen. Ook het verschil van de gokjes in abv vind ik wel weer opvallend. Ik zie een paar keer Clynelish voorbij komen, die had ik zelf ook in gedachten na de eerste keer proeven. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de uiteindelijke uitslag. Ik vind het in ieder geval wel een lekkere whisky.
1 x
Deze whisky was voor mij behoorlijk veranderlijk. Ik heb aan een port cask gedacht, durfde ook niet uit te sluiten dat het misschien wel een Ier was, en op de neus meen ik aanvankelijk zelf wat grain luchtjes te herkennen
Ik kan niet wachten op de lunch tip.
Ik kan niet wachten op de lunch tip.
0 x
Voor mij was het wel vrij duidelijk dat het een hoog abv was en ex-sherry. Interessant dat anderen een hele andere mening hadden. Blijft toch lastig, dat blind proeven 
2 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Harrie schreef:Voor mij was het wel vrij duidelijk dat het een hoog abv was en ex-sherry. Interessant dat anderen een hele andere mening hadden. Blijft toch lastig, dat blind proeven
Mooi concept he. Wat mij betreft:
Sherry: Ja
Hoog abv: Nee
0 x
Terug naar “HWF Virtual Blind Tasting-10”