HWF VBT-9: Sample 8 (26 juni t/m 3 juli)

De negende "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je het sample?

Peiling eindigde op 13 Jul 2017, 16:42

t/m 54
0
Geen stemmen
55 - 59
0
Geen stemmen
60 - 64
0
Geen stemmen
65 - 69
0
Geen stemmen
70 - 74
0
Geen stemmen
75 - 79
2
11%
80 - 84
5
26%
85 - 89
12
63%
90 - 94
0
Geen stemmen
95 of meer
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 19

DrinkingWhisky
Actief lid
Actief lid

Re: HWF VBT-9: Sample 8 (26 juni t/m 3 juli)

Ongelezen berichtdoor DrinkingWhisky » 04 Jul 2017, 21:05

squaadgras schreef:Behoorlijke plank is dat geweest DW... Port Charlotte :lekker

(Dan toch...) leuk spul, en nog even aan PC getwijfeld, vond hem minder geturfd en meer cowstable hebben dan anderen (meer als Ledaig) - wellicht omdat 'ie afgewaterd is.. anyhow: smakkelijk spul.

Een hele dikke plank! En voor m'n kop ook nog ;-). Verdorie de tweede keer in een maand dat ik er compleet naast zit met een PC... Bij de ProefOlympics is er ook eentje langsgekomen (wel aan gedacht, maar toen zat ik al lekker in een Laphroaig-tunnel, tja...), maar nu to-taal niet in me opgekomen. Moet 'm toch maar eens in de ochtend terugproeven met verse smaakpapillen.

Wel cool dat PC op je shortlist stond (ook bij Henri trouwens, chapeau!). Ledaig is ook vaak genoemd, maar die heeft meestal iets rubber-achtigs volgens mij. Enniewee, bewijst maar weer dat PC niet echt mijn ding is. (De Tro Na Linntean https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/34014 in de PO scoorde ik ook een magere 82 punten).
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 04 Jul 2017, 22:26

Hm, een Port Charlotte... Begin zo langzamerhand te twijfelen of ik tot die groep behoor die zich vooral laat leiden door de naam van de distillery :P
Recentelijk mijn eerste drie PC's geproefd en was behoorlijk onder de indruk van het profiel van deze drams, heb ze ook hoog gescoord. En nu krijg ik er eentje blind en ik haal er niet eens een Islay uit... En hoewel ik hem zeker wel lekker vond, was ie mijns inziens een stuk minder indrukwekkend dan die eerdere PC's.
Dit is me eerder ook al met een paar Ledaig's overkomen die ik blind geproefd heb... Kan natuurlijk ook aan de specifieke drams liggen, maar besef me wel weer dat ik duidelijk nog heel veel te leren en ontdekken heb :bigsmile .
Hoe dan ook, ook voor deze laatste sample geldt weer: Hulde aan de organisatie, het was weer een waar genoegen deel te mogen nemen! :hoedaf
4 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 05 Jul 2017, 08:45

En ook Port Charlotte kan dus in het rijtje "Nice to have". Ik had nog nooit een PC geproefd maar was onder de indruk van deze dram. :goedgedaan
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

EMalt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EMalt » 06 Jul 2017, 22:09

Port Charlotte, tjeetje, dat had ik er niet uitgehaald. Ik drink ze niet vaak, maar voor zover ik ze ken zijn het wel wat meer 'kanonnen', dan deze. Kan ook liggen aan het betrekkelijk 'lage' alcohol percentage van deze PC, of evt. de port die eroverheen lag :Scratch .

Grtz,
EMalt
0 x

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-9”