Oogadal schreef:Zoals je al in je laatste zin aangeeft; tijd & temp helpen altijd wel. Niet dat ik oordeel dat dit nu aan de orde is, maar ik kijk er toch vaak van op hoeveel haast mensen hebben om de inhoud maar zo snel mogelijk naar binnen te werken.
Terwijl geduld altijd wordt beloond in deze....
Wat mij dan weer opvalt is dat dat geduld in slechts een paar notities ook daadwerkelijk wordt benoemd. Ik lees nergens "
ik rook eerst niets, maar na een uurtje opende zich een rijkdom aan geuren". Het schijnt overal meteen duidelijk te zijn. Zelfs degenen die wel benoemen dat de geur later veranderde, hadden aan het begin ook al meteen diverse uitgesproken geuren te pakken. Als dit een whisky is die het duidelijk nodig heeft om even rustig in het glas te staan, dan lijkt me dat een mooie toevoeging in notities waar anderen daadwerkelijk hun voordeel mee kunnen doen.
Ik had helaas alleen een scherpe alcoholgeur. Wellicht heeft dat mijn neus helemaal verpest het uur daarna dat ik geprobeerd heb er iets in te ontdekken, maar ik durf inmiddels de conclusie wel aan dat ik domweg minder gevoelig ben voor dit profiel. Aan de andere kant: ik heb nog de helft staan. Wellicht een keer proberen nadat ik al een paar andere drams op heb. Dat scheelt vaak ook