Oogadal schreef:Ik kan er in meegaan dat je iets lekker of minder lekker vindt. Maar om dan ook in het afgeschermde deel gelijk te roepen; 'niet te zuipen, niet te doen, riool' etc vind ik niet ok. Je scoort 'm 40 punten en zit daarmee niet eens op de helft van wat anderen scoren. (en bijna 49 punten onder de WB score)
Vandaar ook mijn opmerking dat het me opvalt dat je alles wat dicht bij je bekende profiel komt kunt waarderen, maar je zo ongeveer alles wat buiten dat beeld valt met de grond gelijk maakt.
Je kunt het ook wat genuanceerder brengen denk ik, da's voor de andere deelnemers ook leuker lijkt me. Of probeer eens anders te proeven, dit is een dram die best veel tijd en warmte (!!) nodig heeft en ik las dat je een kwartier al lang vindt? Even een omschakeling van zo koud uit de fles naar in een glas en de tijd nemen, maar zeker de moeite waard....

Ja dan houd ik wel m´n mond......
Er is best het een en ander waar ik niet bekend mee ben wat ik niet gelijk met de grond gelijk maak, alleen dit vond ik werkelijk niet te zuipen. En dat zeg ik dan ook. In het afgeschermde gedeelte is het volgens mij de bedoeling dat je kan spuien toch (waarbij jij overigens mij graag aan deel zag nemen....)? Nou dit sample kon me echt niet bekoren. Over sample 3 en 4 heb ik in het afgeschermde gedeelte ook mijn mening laten horen, maar ik zal daarmee proberen de volgende keer ontzettend 'middle-of-the-road te blijven, zodat je precies niks geen mening overhoud.
Wat mijn mening van- en score - over deze whisky is in relatie tot anderen zal me echt aan m'n bout hachelen. Mensen die het lekker vinden, prima! Meer voor jullie! Ik hoef het niet. Wat overigens niet wegneemt dat ik geen sample van deze distillery zal proberen als ik er eens tegenaan loop op een festival, net als ik ook Rum, Jenever, Calavados e.d. probeer om het smakenpalet ook eens iets anders voor te schotelen. Dit is ook de laatste tijd hoe ik mijn flessen koop, eerst proeven en dan kopen.
Dus ja ik heb zo mijn voorkeuren en daar ben ik helder over. Een standaard Benromach vind ik niet lekker, maar je proeft wel dat het kwaliteit is, het destillaat is goed, rijping is goed alleen dat peat moeten ze eruit laten, zoiets zou (mocht ik het ooit nog eens serieus gaan re-viewen) zo rond de 75-80 punten komen. Bladnoch is ook een vergelijkbaar geval.
Back on topic:
Dit sample ligt zo hard qua smaak op (laten we eerlijk blijven) obscure vatinvloeden dat je de rest niet meer meekrijgt. Er zit een stroperigheid aan de whisky die mij doet twijfelen of die vaten wel helemaal leeg waren. Oftewel dit is echt een finish om de smaak, die wat mij betreft behoorlijk mislukt is. Er is nauwelijks spirit invloed in te bekennen.
De geur staat me bijzonder tegen en de smaak en finish ook. Ik kreeg het serieus niet weg, wat mij zelden gebeurd. Meestal is er toch nog iets wat me weerhoud om het weg te gooien (al is het maar dat je duur betaalde alcohol misbruikt). Dit is puur een persoonlijke ervaring en geeft geen waardeoordeel aan wie dan ook. Inderdaad is het totaal niet mijn beleving van whisky en hoop ik niet dat dit iets van een 'stijl' wordt.
TL;DR. ik merk dat ik me aangevallen voel en ik blijf bij m'n 40 punten.