Mijn whisky proeverij update 2.0

Hebben meerdere mensen een sampleset aangeschaft van een ander lid van HWF? Dan kan het leuk zijn om van gedachten te wisselen over de smaak en het oordeel over de whiskies. Let op: geldt niet voor los aangeschafte samples.
Gebruikersavatar
Sansworld
Actief lid
Actief lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 Jan 2021, 15:20

Mijn whisky proeverij update 2.0

Ongelezen berichtdoor Sansworld » 09 Feb 2021, 00:25

Hallo allemaal,

Even een update mijn vorige filmpje was puur alleen een test of alles het deed.
Geluid, beeld en ik was dingen aan het uitproberen. Bedankt voor jullie feedback daar kan ik wat mee.
Wat ik deel is mijn persoonlijke beginners ervaring en mijn zoektocht naar de whisky. Jullie zijn de mensen waar ik van wil leren!

Wat account aanmaken betreft is gelukkig geen hoge wiskunde. Gewoon een kwestie van een account maken net zoals je dat hier doet en abonneren op mijn kanaal.

Ik wilde iets anders dan dingen typen en zo neem ik jullie mee in mijn wereld. En ja er zullen ongetwijfeld dingen zijn zoals het monteren en is het geluid niet al te best, maar ik kom van ver en maak elke keer weer stappen en blijf mezelf uitdagen en ontwikkelen.

https://www.youtube.com/watch?v=K56JL0g2suo&t=23s

Hartelijke groeten,
Sander
Laatst gewijzigd door Sansworld op 10 Feb 2021, 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Whisky is een beleving, maar wel met mate

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Mijn whisky preoverij

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Feb 2021, 07:22

Tsja.., nu vraag ik me af; wil je alleen je filmpje hier pluggen of wil je input?

Ik wacht ‘t niet af, ik heb je filmpje gekeken en vraag me af waar ik eigenlijk naar heb zitten kijken... :Scratch

Niet lullig bedoelt, maar ik heb eigenlijk zitten kijken naar een 2 minuten durend filmpje waarin een line up (samengesteld door je vrouw...?) wordt voorgesteld. En hoewel je (denk ik) een poging gedaan hebt de ‘gang er een beetje in te houden’ had ik vrij snel iets ‘waar gaat dit heen’...

Ik weet dat het moeilijk is om iets te maken wat boeiend is en blijft, zeker gezien het enorme veelal (semi) professionele aanbod wat er is. En voor iemand roept; ‘doe het dan zelf beter’, kan ik kort zijn, er is een reden dat ik geen filmpjes op Yuptup plaats.

Tip:
1. wees duidelijk voor welke doelgroep je filmpje is.
2. Maak er geen gefilmde dia voorstelling van.
3. Haal het Netflix trage tempo er uit.
4. Ga verder als alleen wat flessen laten zien en een rij sample flesjes.
5. Met proeven is er geen goed of fout.
6. Probeer een originele setting te bedenken.

Kijk even naar een filmpje van Ralphy en dan eentje van Horst Luning. In die volgorde, doe je het andersom dan ben je beroerd na de onsmakelijke geluiden die Horst deelt met de wereld... :?
5 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Sansworld
Actief lid
Actief lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 Jan 2021, 15:20

Re: Mijn whisky preoverij

Ongelezen berichtdoor Sansworld » 09 Feb 2021, 09:03

Oogadal schreef:Tsja.., nu vraag ik me af; wil je alleen je filmpje hier pluggen of wil je input?

Ik wacht ‘t niet af, ik heb je filmpje gekeken en vraag me af waar ik eigenlijk naar heb zitten kijken... :Scratch

Niet lullig bedoelt, maar ik heb eigenlijk zitten kijken naar een 2 minuten durend filmpje waarin een line up (samengesteld door je vrouw...?) wordt voorgesteld. En hoewel je (denk ik) een poging gedaan hebt de ‘gang er een beetje in te houden’ had ik vrij snel iets ‘waar gaat dit heen’...

Ik weet dat het moeilijk is om iets te maken wat boeiend is en blijft, zeker gezien het enorme veelal (semi) professionele aanbod wat er is. En voor iemand roept; ‘doe het dan zelf beter’, kan ik kort zijn, er is een reden dat ik geen filmpjes op Yuptup plaats.

Tip:
1. wees duidelijk voor welke doelgroep je filmpje is.
2. Maak er geen gefilmde dia voorstelling van.
3. Haal het Netflix trage tempo er uit.
4. Ga verder als alleen wat flessen laten zien en een rij sample flesjes.
5. Met proeven is er geen goed of fout.
6. Probeer een originele setting te bedenken.

Kijk even naar een filmpje van Ralphy en dan eentje van Horst Luning. In die volgorde, doe je het andersom dan ben je beroerd na de onsmakelijke geluiden die Horst deelt met de wereld... :?



Bedankt voor je reactie en je feedback. De doelgroep is simpel voor en door mensen die net pas zijn begonnen met drinken van whisky. Het was een test een probeersel en ik wil absoluut geen Ralfy of Horst zijn daar zijn er al genoeg mensen van.
Wilde eens wat dingen uitproberen en testen. Wel leuk om te weten dat zodra het weer mogelijk is ik met mensen die echt verstand van whisky hebben ik uit nodig en die wat gaan vertellen over hun whisky en ik ga op locatie filmen.
Mijn vrouw had voor mijn verjaardag een proeverij geregeld en had ook nog eens extra whisky samples gekocht. Maar zo ongeduldig dat ik ben had ik al vier samples gekocht.

:hoedaf
0 x
Whisky is een beleving, maar wel met mate

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Mijn whisky preoverij

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Feb 2021, 09:35

Da's wellicht een leuke insteek, op locatie met verschillende mensen.

Je onderschrift klopt trouwens niet; dat moet zijn ' Whisky is een beleving, maar wel met maten' :lol:
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Mijn whisky preoverij

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 09 Feb 2021, 09:41

Iedereen móét ergens beginnen, succes met de reis!

Qua input over het filmpje heb ik niet zoveel te melden; geef er je eigen draai aan, doe wat jij leuk vindt. Er zijn al genoeg “zit in een stoel, neem een teug, wauwel een hoop nietszeggende steekwoorden”-whisky reviewers online te vinden imho, dus iets anders dan dat is denk ik voor velen wel welkom.
5 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3204
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Mijn whisky preoverij

Ongelezen berichtdoor defeatless » 09 Feb 2021, 11:30

Ik kan me aansluiten bij Soren.
Er zijn legio mensen die dit doen, dus je moet wel iets origineels hebben of met een andere twist inbrengen wil je aansluiten. Of je moet een erg prettige stem hebben om naar te luisteren en boeiend kunnen vertellen. Dat ontbreekt nu een beetje. Niet dat ik het beter kan hoor!

Daarnaast: goede keuze om Wim langs te laten komen. Die man heeft me toch een bak met whisky! Je vrouw heeft er in ieder geval flink de knip voor open getrokken, koesteren!
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Mijn whisky preoverij

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Feb 2021, 20:14

De titel is ook wat krom, maar dat kan ook plaatselijk dialect zijn. In mijn omgeving hebben ze dat ook wel.

Voor je filmpje moet je een YouTube account hebben, dat zal een deel van de potentiële kijkers weg houden.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Boysky
Senior
Senior
Berichten: 142
Lid geworden op: 28 Nov 2019, 19:13
Locatie: Maarssen

Re: Mijn whisky preoverij

Ongelezen berichtdoor Boysky » 10 Feb 2021, 00:15

Reichenbach schreef:De titel is ook wat krom, maar dat kan ook plaatselijk dialect zijn. In mijn omgeving hebben ze dat ook wel


George Clooney zou er geen problemen mee hebben EN hij heeft een lekkere stem. “Whisky preoverij, what else?” :P

Toch is er markt voor alles. De manier van vertellen en ook jou stem komen overeen met filmpjes waar mijn zoontje en dochter naar kijken. Niet altijd even informatief maar meer een leuk verhaaltje. Het is idd wat anders. Of je hier je doelgroep mee bereikt (mijn zoontje is 3 jaar en dochter 15 ;)), geen idee. De whisky fanaat is op zoek naar info, daar weet Ralfy wel raad mee.
0 x
Afbeelding
Het is je Boy!

Tris
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 520
Lid geworden op: 26 Mar 2020, 13:02

Re: Mijn whisky proeverij update 2.0

Ongelezen berichtdoor Tris » 10 Feb 2021, 20:38

Ik vond het wel een leuk gezellig filmpje. :goedgedaan
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sansworld
Actief lid
Actief lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 Jan 2021, 15:20

Re: Mijn whisky proeverij

Ongelezen berichtdoor Sansworld » 10 Feb 2021, 20:48

Boysky schreef:
Reichenbach schreef:De titel is ook wat krom, maar dat kan ook plaatselijk dialect zijn. In mijn omgeving hebben ze dat ook wel


George Clooney zou er geen problemen mee hebben EN hij heeft een lekkere stem. “Whisky preoverij, what else?” :P

Toch is er markt voor alles. De manier van vertellen en ook jou stem komen overeen met filmpjes waar mijn zoontje en dochter naar kijken. Niet altijd even informatief maar meer een leuk verhaaltje. Het is idd wat anders. Of je hier je doelgroep mee bereikt (mijn zoontje is 3 jaar en dochter 15 ;)), geen idee. De whisky fanaat is op zoek naar info, daar weet Ralfy wel raad mee.


Ik heb een nieuw filmpje gemaakt kijk er naar en je bent zo oud als je je voelt :Proost Cheers

https://www.youtube.com/watch?v=K56JL0g2suo&t=3s
2 x
Whisky is een beleving, maar wel met mate

Gebruikersavatar
Sansworld
Actief lid
Actief lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 Jan 2021, 15:20

Re: Mijn whisky preoverij

Ongelezen berichtdoor Sansworld » 10 Feb 2021, 20:50

Reichenbach schreef:De titel is ook wat krom, maar dat kan ook plaatselijk dialect zijn. In mijn omgeving hebben ze dat ook wel.

Voor je filmpje moet je een YouTube account hebben, dat zal een deel van de potentiële kijkers weg houden.


Ik was zoals vaak te snel met typen het moet natuurlijk proeverij zijn, maar vergeet dat filmpje
kijk eens naar de update die ziet er stukken beter uit al zeg ik dat zelf!

https://www.youtube.com/watch?v=K56JL0g2suo
5 x
Whisky is een beleving, maar wel met mate

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Mijn whisky preoverij

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 10 Feb 2021, 21:04

Goed bezig Sander! Wel een herkenbaar assortiment heb je voor je staan, ook mijn eerste serieuze stappen in de whiskywereld (kan ik nog maar amper lopen). Mijn eerste liefde was trouwens de Cragganmore.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Mijn whisky proeverij update 2.0

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 10 Feb 2021, 22:23

Zit duidelijk progressie in je filmbewerking-vaardigheden. Op 3:35 een kleine verspreking “Aberlour”, “van Islay”. Ardbeg wellicht?
2 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Mijn whisky proeverij

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 10 Feb 2021, 22:59

Sansworld schreef:Ik heb een nieuw filmpje gemaakt kijk er naar en je bent zo oud als je je voelt :Proost Cheers

https://www.youtube.com/watch?v=K56JL0g2suo&t=3s

ZO HEEY! Dat is een knap verschil met je eerste uploads :goedgedaan Lekker spontaan en informatief zonder gelijk heel erg de diepte in te duiken en vanuit je eigen ervaring/beleving tot nu toe. Iemand die geen whisky drinkt of het wil gaan drinken zo maar zo eens wat kunnen hebben aan dit filmpje. Complimenten hoor :duimop
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Sansworld
Actief lid
Actief lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 Jan 2021, 15:20

Re: Mijn whisky proeverij update 2.0

Ongelezen berichtdoor Sansworld » 11 Feb 2021, 12:06

squaadgras schreef:Zit duidelijk progressie in je filmbewerking-vaardigheden. Op 3:35 een kleine verspreking “Aberlour”, “van Islay”. Ardbeg wellicht?


Klopt wat je zegt ik had me vergist. Het moest Laphroaig zijn. Die had ik als sample erbij staan.
Dank je wel voor je compliment en reactie.
0 x
Whisky is een beleving, maar wel met mate


Terug naar “Proefnotities, scores en discussie over samplesets die via leden van HWF zijn verkregen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast