Range Share(s) notities, scores en ervaringen

Hebben meerdere mensen een sampleset aangeschaft van een ander lid van HWF? Dan kan het leuk zijn om van gedachten te wisselen over de smaak en het oordeel over de whiskies. Let op: geldt niet voor los aangeschafte samples.
JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 893
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Range Share(s) notities, scores en ervaringen

Ongelezen berichtdoor JvR » 13 Feb 2019, 21:56

Dankzij Freezeroz zijn er best een aantal leden die dezelfde whisky's in samplevorm hebben gekregen. Het leek mij leuk om alle ervaringen, ongeacht distillery, in dit topic te plaatsen.

Dus, zijn er al leden die eea geproefd hebben?

Ik heb er tot nu toe een paar geprobeerd, de 'betere' probeer ik nog even te bwaren. Op dit moment de Glenfarclas 12 en Glendronach 12 in het glas.

De Glendronach ruikt en smaakt naar bourbon :Scratch Echt het tegenovergestelde wat ik verwachtte en ken van Glendronach.
1 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2024
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Range Share(s) notities, scores en ervaringen

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 13 Feb 2019, 22:45

Ik heb er zelf tnt nog maar een paar geproefd maar nog nog geen notes gemaakt.
Een aantal drams hebben me wel blij verrast.
Zoals de Glenfarclas 105 en 18.
Van Laphroaig de PX en An Cuan Mor, beide erg lekker.
De Glengoyne 15 Distillers Gold viel me een beetje tegen. Maar aan de 21Y heb ik erg zin, want die rook errug lekker.
Aan Glendronach moet ik nog beginnen.

Van de Lagavulin set kende ik de meeste drams al. Ik ben vooral erg benieuwd hoe de diverse Distillers Editions bij jullie vielen. Die vind ikzelf namelijk ongelofelijk lekker.

Ook aan Bunna moet ik nog beginnen. Daarbij kijk ik vooral uit naar de Moine en 18. En natuurlijk naar de 25Y die ik dankzij Sjaak92 aan een aantal sets heb kunnen toevoegen.

Notes volgen op deze plek zodra ik ze gemaakt heb. Dank JVR voor het aanmaken van dit topic :duimop.

Groet Roelof
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 756
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: Range Share(s) notities, scores en ervaringen

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 13 Feb 2019, 22:56

Ik heb de Lagavulin, Laphroaig en Glengoyne sets.

Alleen nog de Glengoyne 15 Distillers Gold gehad en viel wat tegen. De rest nog netjes in de kast staan. Had nog wat samples staan die voorrang hadden.
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1930
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Range Share(s) notities, scores en ervaringen

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 13 Feb 2019, 23:09

Ik heb de Glendronach en Laga shares via Roelof geregeld.

Ben al een eind op weg met de Glendronach; de 18, 21 en Peated Port Pipe wachten nog. Vond de 10 yo Forgue meevallen en m.n. de CS batch 7 (zeker vergeleken met eerdere batches) goed tegenvallen. Erg op de alcohol, weinig geïntegreerd. Verder is de oude Revival wat mij betreft inderdaad beter dan de nieuwe; de nieuwe is wat minder complex dan de oude. Maar ik vond de nieuwe niet sjlecht (voor mij 87 om 85).
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1628
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Range Share(s) notities, scores en ervaringen

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 13 Feb 2019, 23:59

Ik heb de Laphroaig Lore, An Cuan Mor, Brodir en 1815 inmiddels geproeft evenals de Glengoyne PX cask. Mijn tasting notes staan op Wb. Allemaal prima tot zeer goede whiskies. Alleen de Laphroaig 1815 is wat mij betreft veel te duur voor wat ie aan smaakbeleving te bieden heeft.
1 x


Terug naar “Proefnotities, scores en discussie over samplesets die via leden van HWF zijn verkregen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast