SMWS-samplepakket van caskstrength

Hebben meerdere mensen een sampleset aangeschaft van een ander lid van HWF? Dan kan het leuk zijn om van gedachten te wisselen over de smaak en het oordeel over de whiskies. Let op: geldt niet voor los aangeschafte samples.

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: SMWS-samplepakket van caskstrength

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Apr 2017, 19:40

Kijk er nu al naar uit.. weet nog niet in welke volgorde ik ze uiteindelijk ga snoepen - m.a.w. ik weet niet of ik van die Bowmores kan afblijven! :hoera
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: SMWS-samplepakket van caskstrength

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 12 Apr 2017, 19:47

Je bent wellicht de eerste die ze kan proeven als je ze vrijdag komt ophalen. Ik heb er zelf nog geen tijd voor ben ik bang... :lol:
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1930
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: SMWS-samplepakket van caskstrength

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 13 Apr 2017, 10:17

squaadgras schreef:..ik weet niet of ik van die Bowmores kan afblijven! :hoera


Dikke plus één. Die gaan als eerste geslacht worden vrees ik.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: SMWS-samplepakket van caskstrength

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Apr 2017, 12:42

Gisterenavond begonnen met:
Miltonduff 1983 https://www.whiskybase.com/whisky/44525 ... -smws-7230 en
Linkwood 1982 https://www.whiskybase.com/whisky/19409 ... -smws-3976

De bijnaam van de Miltonduff (Fruit, fruit, fruit!) doet alle eer aan, fruitig ís het. Prachtig volle smaak, fruitig én stevig karakter. Geur is nog nèt even veelzijdiger dan de smaak. Maar echt wel een 90 punten dram voor mij.

Daarna de Linkwood: Die heeft duidelijk iets meer tijd nodig. Aanvankelijk blijft de geur wat achter, maar na een kwartiertje enkel handopwarmen komt er ook een hele mooie fris geur naar boven. Ook fruitig maar anders dan de Miltonduff, ook meer bloemig en geparfumeerd, lavendel.
De smaak lijkt ook wat minder vol dan de Miltonduff. Maar schijn bedriegt uiteindelijk, want gaandeweg wordt de smaak steeds voller. Zoet/fruitig dat steeds meer versterkt wordt door het hoge Abv. Uiteindelijk kom ik ook hier wel op 90 punten uit.

Al met al zeer goede start van dit samplepakket, dit smaakt al direct naar meer! :goedgedaan
2 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: SMWS-samplepakket van caskstrength

Ongelezen berichtdoor Dre » 21 Apr 2017, 13:18

Nu ook de twee Bowmores genuttigd.
Was weer een erg aangename en zeker ook bijzondere ervaring.
De Bowmore 1997 is een mooie gebalanceerde whisky, mooi mix van bescheiden (turf)rokerigheid en vooral zoete tonen. 90 punten.

De Bowmore 1994, die was wel erg bijzonder. Geur deed nog vermoeden ook weer met een vriendelijk geturfde en zoetige whisky van doen te hebben, maar de smaak bleek heel wat meer karakter te hebben. Scherp, stevig, veel meer rokerigheid en prikkelend dan in de geur.
In de finish kwam dan het karakter van de body weer met het vriendelijke van de geur samen, smaak bleef trouwens opvallend lang hangen. Uiteindelijk ook 90 punten met wel een uitschieter wat betreft de finish.

Heb er nog een aantal te gaan, maar durf nu al te zeggen totáál geen spijt te hebben van deze sample-set, tot nu toe stuk voor stuk toppertjes! (En dat terwijl ik aanvankelijk nog even zélf twijfelde :domdom )
Nogmaals bedankt voor de share Paul :goedgedaan
(En volgens mij zijn er nog een paar sets beschikbaar, voor degenen die over deze set twijfel(d)en: Gewoon doen!)

Ik heb net de 3.270 (Bowmore 1997) op. Echt een feestje om te drinken. Niet mega geturfd (hoeft ook niet), maar mooi in balans met zowel zoet, zuur en niet te bitter. Voor de liefhebbers van een dirty whisky.
1 x

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: SMWS-samplepakket van caskstrength

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 21 Apr 2017, 13:21

Thanks André! Ik moet ze zelf nu ook maar eens gaan proeven... :bigsmile
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
Ruud1983
Senior
Senior
Berichten: 402
Lid geworden op: 24 Nov 2014, 19:44
Locatie: Ypenburg
Contact:

Re: SMWS-samplepakket van caskstrength

Ongelezen berichtdoor Ruud1983 » 27 Apr 2017, 08:37

Ik kan niet wachten tot ik je setje heb Paul!

Het wordt echt de maand van SMWS :P
1 x
---Op een sabbatical van whisky---

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1930
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: SMWS-samplepakket van caskstrength

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 29 Apr 2017, 23:27

Vandaag de Longmorn gehad. Vond em heerlijk smooth. Fruitig, afgerond, perensnoepjes. Mooi spul. Mijn tweede Longmorn, scoor ze beiden bovengemiddeld.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: SMWS-samplepakket van caskstrength

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 12 Mei 2017, 21:55

Recent de Glenfarclas en de Linkwood op.

De Glenfarclas rook heerlijk, met mooie tonen van o.a. hazelnoot, en ook wat aardse tonen als tabak en zoethout. Een mooie combi voor een Speysider. Ik moet zeggen dat hij in de smaak wel erg heftig drogend was. Wat mij betreft kan deze het beste met flink wat water gedronken worden. 85 p.

Van de Linkwood werd ik blijer. Een mooie, oude, complexe dram met flink wat esters, met name bloemen maar ook het bekende bourbon-matured fruit (banaan, meloen). Daarnaast ook flink wat tonen van het hout, die het een mooi, rond geheel maakten. 89 p.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: SMWS-samplepakket van caskstrength

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 14 Mei 2017, 22:01

En nu ook de Craigellachie 2002 44.76 op. Deze is verrassend goed voor zijn leeftijd. Heel volwassen, met voldoende houtinvloed zonder gemeen bitter te worden. Erg vriendelijk, met moutige, brood-achtige tonen, vermengd met zacht fruit, gewaxt hout, noten (hazelnoot, amandel) en honing. Kortom: een Schotse Bourbon... :smullen
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: SMWS-samplepakket van caskstrength

Ongelezen berichtdoor Dre » 04 Mar 2018, 12:57

caskstrength schreef:En nu ook de Craigellachie 2002 44.76 op. Deze is verrassend goed voor zijn leeftijd. Heel volwassen, met voldoende houtinvloed zonder gemeen bitter te worden. Erg vriendelijk, met moutige, brood-achtige tonen, vermengd met zacht fruit, gewaxt hout, noten (hazelnoot, amandel) en honing. Kortom: een Schotse Bourbon... :smullen

Dit topic ook weer eens afstoffen ;)

Gisterenavond de betreffende Craigellachie ook genuttigd. Wat ik grappig vind, is dat ik zowel hierboven als bij een aantal andere reacties op WB vooral de term Bourbon lees, terwijl ik zelf veel eerder sherryvat invloeden zou vermoeden (als ik niet beter zou weten) :lol: .
Los daarvan is het wel een prachtige whisky, zeer intens en smaakvol.
0 x


Terug naar “Proefnotities, scores en discussie over samplesets die via leden van HWF zijn verkregen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast