Proeven van mijn samples

Hebben meerdere mensen een sampleset aangeschaft van een ander lid van HWF? Dan kan het leuk zijn om van gedachten te wisselen over de smaak en het oordeel over de whiskies. Let op: geldt niet voor los aangeschafte samples.
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Proeven van mijn samples

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 31 Jan 2022, 17:55

Toonzo schreef:Ik weet nu wel dat rokerig niet zo mijn ding is.

Oei, en dan moet je na die Bowmore ook nog 2 Laga's, 2 Laffies, een Kilchoman, een PC, een Ledaig en de Big Peat naar binnen werken. :nat :SadHead :P

Maar zonder dollen; de ene peated whisky is de andere niet en het blijft allemaal zeer persoonlijk. Zo vind ik Ledaig eigenlijk nog heftiger dan Ardbeg en niet zozeer vanwege de hoeveelheid rook en turf, maar vooral vanwege de manier waarop deze zich presenteert (brandende autobanden in een droge grasberm, creosoot etc). Ik hoor nog wel eens Ledaig aangeraden worden als peat voor beginnende drinkers, omdat ie niet zo heftig zou zijn. Daar snap ik dan dus helemaal niks van.
2 x

Toonzo
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Toonzo » 01 Feb 2022, 23:34

Vanavond de Tamdhu, Bowmore en Benromach geproefd. Het rokerige van de Bowmore was zeker een stuk minder dan de Ardberg, dus de Bowmore beviel een stuk beter. Leuk omdat zo allemaal te ontdekken. Ik denk dat ik een heel klein vleugje rook misschien toch niet zo erg ga vinden. De rook van de Bowmore was ook nog wel iets teveel van het goede voor mij, maar deze komt al wel wat meer in mijn richting. :)
2 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 02 Feb 2022, 11:53

Toonzo schreef:Vanavond de Tamdhu, Bowmore en Benromach geproefd. Het rokerige van de Bowmore was zeker een stuk minder dan de Ardberg, dus de Bowmore beviel een stuk beter. Leuk omdat zo allemaal te ontdekken. Ik denk dat ik een heel klein vleugje rook misschien toch niet zo erg ga vinden. De rook van de Bowmore was ook nog wel iets teveel van het goede voor mij, maar deze komt al wel wat meer in mijn richting. :)

En wat vond je van de rookelementen in de Benromach dan? Die zijn immers nog wat subtieler dan bij Bowmore.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Toonzo
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Toonzo » 02 Feb 2022, 19:48

thijs100 schreef:En wat vond je van de rookelementen in de Benromach dan? Die zijn immers nog wat subtieler dan bij Bowmore.

De Bowmore vond ik qua smaak (minus de hoeveelheid rook) lekkerder dan de Benromach, alleen was de Benromach idd beter qua balans/rook. Lastig uit te leggen wat ik bedoel. Komt er op neer dat ik een vleugje rook toch wel kan waarderen. Als de Bowmore dus nog wat minder rook zou hebben zou dat de favoriet tot nu toe zijn. Zelfs lekkerder als de Glenlivit Illicit Still die nu nog wel op #1 staat. De Tamdhu 15 was ook wel aardig maar naar mijn idee toch wel een wat scherpe/alcoholische smaak.

Is allemaal wel wat vaag wat ik zeg. Zou mooi zijn als je van de verschillende whisky's de smaakelementen kon combineren tot je de ideale whisky. had........ :Scratch
2 x
Afbeelding

Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 02 Feb 2022, 21:20

Hahaha,

De wereld van de blends is ook heel groot hoor.
Genoeg te ontdekken daar.
0 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 12 Feb 2022, 11:28

HammerHead schreef:... Ik hoor nog wel eens Ledaig aangeraden worden als peat voor beginnende drinkers, omdat ie niet zo heftig zou zijn. Daar snap ik dan dus helemaal niks van.
Anders is hij zeker. Ardbeg is voor mij turfrook, Ledaig gaat meer naar houtrook (kampvuur). Beide kan ik overigens wel waarderen.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Toonzo
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Toonzo » 08 Mar 2022, 10:19

Het is een mooie ontdekkingreis zo. Mijn favorieten zitten toch het meest richting de fruitige kant. Peated heeft wel iets maar dat is voor mijn smaak al vrij snel te overheersend. Wellicht een kwestie van wennen.
1 x
Afbeelding

Terug naar “Proefnotities, scores en discussie over samplesets die via leden van HWF zijn verkregen”