BWJ-17: Belangrijke aankondigingen

De eerste verkiezing van de beste betaalbare whisky van het jaar van dit forum.
Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

BWJ-17: Belangrijke aankondigingen

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 14 Apr 2017, 12:31

Hier zullen belangrijke aankondigingen worden gedaan m.b.t. de Betaalbare Whisky van het Jaar 2017-verkiezing. Dit kunnen veranderingen zijn in spelregels/structuur of gewoon herinneringen aan aflopende deadlines. Het wordt dan ook iedere deelnemer aangeraden hier af en toe een kijkje te nemen voor nieuws omtrent de BWJ!
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: BWJ-17: Belangrijke aankondigingen

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 14 Apr 2017, 12:38

Er zijn belangrijke veranderingen in de opzet van de BWJ doorgevoerd. De nominatie- en stemmingsronde zal niet 1 máár 2 periodes beslaan. Dit besluit is genomen a.d.h.v. een idee van Paul m.b.t. het heikele punt nl. beschikbaarheid van bottelingen. Door deze 2 rondes in periodes in te delen zal het voor de organisatie gemakkelijker zijn de handen op de desbetreffende flessen te leggen die als favoriet uit de stemmingsronde rollen. Ook zal dit de BWJ interactiever en dynamischer maken, daar er over een maand of 3 al de eerste stemmingsronde zal worden gehouden. Met andere woorden: vergeet niet om bottelingen te nomineren - het is zo 20 juli 2017! Zie onderstaand de nieuwe tijdsspanne, voor mee informatie/gehele opzet BWJ zie: BWJ-17: Algemene informatie.

Tijdspanne
  • Nominatieronde P1 (Ronde 1) - heden t/m 20 juli 2017
  • Stemmingsronde P1 (Ronde 2) - 21 juli 2017 t/m 31 juli 2017
  • Nominatieronde P2 (Ronde 1) - 1 augustus t/m 31 oktober 2017
  • Stemmingsronde P2 (Ronde 2) - 1 november 2017 t/m 10 november 2017

Ook is besloten, om beschikbaarheid niet al doorslaggevend te laten zijn, dat iedereen 5 bottelingen kan aandragen per periode. Ik zal de week voor de deadline alle voorgestelde flessen nogmaals toetsen op beschikbaarheid en de voordrager de kans geven zijn nominaties te heroverwegen indien niet beschikbaar. Dit betekent ook dat een botteling momenteel niet beschikbaar hoeft te zijn, echter mocht dat nog steeds het geval zijn wanneer de deadline verstrijkt: zie bovenstaand.
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: BWJ-17: Belangrijke aankondigingen

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 02 Mei 2017, 19:21

Aangezien de reservelijst zich ook geleidelijk aan vult heb ik een kleine peiling aangemaakt (zie beginpost van BWJ-17: Inschrijftopic (deelnemers & reservelijst)) m.b.t. de gewenste grootte van de samples. Alle deelnemers (+reservisten) kunnen hun voorkeur uitspreken voor 2 cl of 3 cl per sample. Wanneer er voldoende deelnemers zijn welke als voorkeur 3 cl verkiezen is het wellicht mogelijk meer mensen te laten deelnemen. Wel zou dit betekenen dat er 2 flessen per nominatie moet worden gevonden - en dit zal dan ook als doorslaggevend gelden wanneer de stemmingsronde(n) zijn voltooid.

Hoeveel centiliter per sample heeft je voorkeur?
  • 2 cl (kosten per deelname ± €22,50)
  • 3 cl (kosten per deelname ± €28,50)
  • Geen voorkeur
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: BWJ-17: Belangrijke aankondigingen

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 11 Jul 2017, 22:26

N.a.v. de gestelde vraag/poll m.b.t. de grootte van samples is er besloten indien mogelijk (lees: 2 flessen per nominatie beschikbaar), voor de liefhebbers 5 x 3cl. mogelijk te maken (mocht je liever de deelnamekosten willen drukken en voor 5 x 2cl. willen gaan is dit ook mogelijk). Dit houdt indirecht ook in dat de reservelijst zich bij deze opheft en zal worden toegevoegd aan 'deelnemers'.
2 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: BWJ-17: Belangrijke aankondigingen

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 08 Aug 2017, 11:48

Wegens veranderingen in werk- en woonsituatie kan ik mij voor onbepaalde tijd niet actief inzetten op HWF en/of de BWJ-17. Om het hele principe van de BWJ niet 'dood' te laten bloeden vraag ik mij af of er een vrijwilliger (of meerdere) is die dit klusje van mij, zolang als nodig, wilt overnemen. Aanmelden kan via PB. Meer informatie nodig? Ook dat kan via PB. Deadline om een vrijwilliger te vinden zal 15 augustus 2017 zijn; mocht er daarna niemand zich hebben aangemeld voor deze nobele taak moet ik helaas concluderen dat er een vroegtijdig einde komt aan de eerste editie van de BWJ.

Edit: geen vrijwilligers gevonden. BWJ tot nader order uitgesteld!
0 x
2 ∞ & →


Terug naar “Betaalbare Whisky van het Jaar 2017”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast