BWJ-17: Café

De eerste verkiezing van de beste betaalbare whisky van het jaar van dit forum.
Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 10 Apr 2017, 20:32

Neem een (betaalbare) dram.. en leef je uit! Dit is het algemene Betaalbare Whisky van het Jaar 2017-café.
5 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: BWJ-17: Genomineerde bottelingen

Ongelezen berichtdoor Nino » 12 Apr 2017, 16:13

Bram84 schreef:Glenturret 2004
image.jpg

Heb je hem al geproefd?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: BWJ-17: Genomineerde bottelingen

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 12 Apr 2017, 16:29

Nino,

Neen, niet geproefd. Mijn insteek is om 2 flessen te nomineren die ik normaliter niet zou aanschaffen om uiteenlopende redenen, maar toch een mooie score halen. I know, slechts een aantal beoordelingen, maar ze zijn wel positief.
Moesten ze hernomen worden en mij zodanig aanstaan, kan ik alsnog tot aankoop overgaan.
1 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Apr 2017, 18:15

Alvast hartelijk dank aan iedereen die zich zo snel, en met volle overtuiging, heeft durven in te schrijven. Zeer gewaardeerd. :goedgedaan

Bram84 gaat meehelpen om alles in goede banen te leiden, en neemt de distributie binnen België op zich (zodoende voor iedereen de verzendkosten op hetzelfde niveau te houden)!
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 12 Apr 2017, 19:00

Man, wat zie ik er al tegen op om tijdens het vullen van al die samples met jou wat te proeven... Ach ja, we dienen een gemeenschappelijk doel. Het moet dan maar he...

Zin in!!! :lekker
0 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Apr 2017, 19:54

Krijg er dorst van! Dankzij Paul heb ik alles netjes in een mappenstructuur kunnen gooien, zodoende alles overzichtelijk blijft! Raad iedereen aan om het BWJ-17: Algemene informatie -topic nogmaals te lezen daar er een aantal wijzigingen zijn doorgevoerd om alles nog onafhankelijker (en dus spannender) te maken.
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 12 Apr 2017, 21:57

squaadgras schreef:Krijg er dorst van! Dankzij Paul heb ik alles netjes in een mappenstructuur kunnen gooien, zodoende alles overzichtelijk blijft! Raad iedereen aan om het BWJ-17: Algemene informatie -topic nogmaals te lezen daar er een aantal wijzigingen zijn doorgevoerd om alles nog onafhankelijker (en dus spannender) te maken.


Ach, ondanks dat ik in het begin soms een autoritaire lummel lijk, ben ik hopelijk de kwaadste niet ;)
Ik zeg: goed bezig!
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Apr 2017, 22:46

Valt reuze mee.. dat ik goed bezig ben dan hè. De rest klopt wel :lol: ! En nu je mij tot de groene brigade hebt verheven hier (alleen hier mensen - niet gevreesd :lekker ), kan jij eens achterover leunen en mij de sh*t zien opruimen.. :bigsmile

Nee zonder dollen, er zijn terechte vragen gesteld/twijfels uitgesproken, dat heeft de spelregels ook doen veranderen tot de huidige opzet. Ideeën zijn nog altijd welkom!
1 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4848
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 13 Apr 2017, 08:16

Bram84 schreef:Nino,

Neen, niet geproefd. Mijn insteek is om 2 flessen te nomineren die ik normaliter niet zou aanschaffen om uiteenlopende redenen, maar toch een mooie score halen. I know, slechts een aantal beoordelingen, maar ze zijn wel positief.
Moesten ze hernomen worden en mij zodanig aanstaan, kan ik alsnog tot aankoop overgaan.


:Scratch Dus je nomineert een whisky op basis van een paar scores door WB gebruikers die mij volslagen onbekend zijn en die je zelf niet hebt geproefd om mee te dingen naar de titel "Beste HWF whisky 2017 < € 75"?
Dat je 'm niet aanschaft ok, maar imho moet je deze dan ook niet nomineren. Want dan kan deze ook wel; https://www.whiskybase.com/whisky/94176 ... 8-year-old

En die heb ik aangeschaft omwille van de score want er zijn meerdere redenen waarom ik deze normaal gesproken niet zou kopen. En na 'm te hebben geproefd had ik beter naar de 'nee' stemmers in mijn hoofd moeten luisteren...
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2281
Lid geworden op: 14 Jul 2015, 18:51
Locatie: Hierendaar

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 13 Apr 2017, 10:20

Dan zal het hier imho zeer magertjes worden Edwin... Nooit zal iedereen 2 flessen onder 75€ die de titel waard zijn hebben geproefd... Maar ik begrijp jouw standpunt ook uiteraard...
Moest ik 'm nu toch hebben geproefd, is dat toch ook geen standaard voor iemand anders, zo pretentieus ben ik niet... Moeilijke opdracht zo... Denk dat van het reeds hernomen lijstje er reeds een paar mogen worden geschrapt...

@ Squaadgras: een tasting note door de plaatser laten bijvoegen bij de nominatie?
0 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 13 Apr 2017, 23:15

Ben ik het niet helemaal mee eens Bram, als ik even terug denk aan verleden jaar had ik heel wat mooie flesjes kunnen nomineren. Wat denk je van de Edradour vW'tjes, de eerste Ledaig SV'tjes, Laphroaig CS, of Deanston OB (en nog veel meer)?. Wat ik wil voorkomen is dat we hier een tweede BFYB-topic van maken; dan kan ik in principe net zo goed op 31 oktober dat topic doorspitten en een lijst opstellen. Ik hou het graag wat dynamischer met aanvullingen van/voor jullie - met bottelingen die je dusdanig positief hebben verrast waarvan je bent overtuigd: die verdient de titel.

Heb de vraag over tasting notes hier beantwoord: BWJ-17: Opmerkingen, tips & ideeën. :goedgedaan
2 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 18 Apr 2017, 12:23

Mogen nog wel wat meer flesjes genomineerd worden door iedereen (niet alleen deelnemers mogen nomineren (en stemmen)!) :gnif

Trouwens zelf erg benieuwd naar de nieuwe Miltonduff 2006 van de Whisky Chamber, kandidaatje? :smullen
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 18 Apr 2017, 12:35

Mijn nominaties worden vandaag bij me bezorgd :Scratch :bigsmile :gnif
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 18 Apr 2017, 12:40

Ik ben benieuwd, slobber slobber? :smullen
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3542
Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46

Re: BWJ-17: Café

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 18 Apr 2017, 12:41

Ik slobber niet echt. Voor anderen wellicht zou het wellicht wel een slobberfestijn zijn :)
1 x
Affirmanti incumbit probatio


Terug naar “Betaalbare Whisky van het Jaar 2017”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast