Vanavond de sample ingeschonken, niet alles, de helft ongeveer. Even laten rusten en vervolgens maar eens aan het nosen gegaan. Ik heb natuurlijk dit topic gelezen dus iets van de wijsheid heb ik meegenomen in mijn bevindingen. Dat was voor mij wel handig omdat ik nu eindelijk een geur thuis heb kunnen brengen die ik al sinds het begin regelmatig in mijn neus krijg maar geen plek kon geven. Bedankt Alex!
Na een minuut of 5:Neus: lijm, wat houttonen en eronder een zweem van citrus, sinaasappel of zo. Licht zoet
Smaak: olieachtig, romig en inderdaad proef ik wat banaan.
Body: volle romige body
Finish: lang
Na een klein half uur:Neus: er komt meer zoetigheid vrij, de lijm en houttonen zijn er nog steeds maar iets van vanille steekt zijn kop op
Smaak: nog steeds olieachtig, nog romiger, je voelt de whisky dikker worden op de tong. Lijkt op mijn Ardbeg Twenty ervaring alleen minder heftig
Body: vol en romig
Finish: lang
Na nog eens 20 minuten de dram uitgedronken, de ervaring is vrijwel gelijk aan die daarvoor.
Ik vind deze erg lekker! Het ABV lijkt wat hoger, maar niet veel. Tegen de 50% of zo. Hij is echter niet bijterig, blijft zacht in de mond en erna ook.
Deze zou ik wel tegen de 90 scoren.
Hopelijk is het een beetje duidelijk. 't Is nog niet echt een dingetje van me, die notities.

Edit: ik heb geen water gebruikt.