#6 Invergordon 1984 CWC

Moderator: Bram84

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: #6 Invergordon 1984 CWC

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 26 Feb 2017, 18:25

Klopt, die ervaring heb ik ook, heb vorige week nog een drammetje uit de fles geschonken, Sören ook trouwens, en toen zeker geen sterke zwavel ervaren.
Een beetje misschien maar in de sample kwam de zwavel wel sterk naar voren, best apart .
Ik heb het overigens ook wel eens met een strathclyde gehad, die kreeg toen na het versampelen een hele sterke zout smaak, heel anders dan uit de fles.
0 x
" The credit belongs to the man who is actually in the arena " (Theodore Roosevelt)

andre8x8
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 01 Mar 2017, 20:17

Geur
Zwavel, zoet, vanille, lijm

Smaak
Zwavel. Romige volle olie smaak. Bitter

Afdronk
Bitter, licht drogend, hout

Ik heb er een Dalwhinnie 15 jaar naast gezet.
In de smaak verbleekt de Dalwhinnie bij de Invergordon, maar in de geur overheerst de zwavel en wint bij mij het fruitige karakter van de Dalwhinnie.

Na een weekje nogmaals in het glas voor een tweede tasting. Wat een verschil, minder zwavel en veel meer een volle en vette olie geur en smaak. 2 puntjes extra gegeven.

Punten 86
0 x
Afbeelding

Bert71
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bert71 » 10 Mar 2017, 22:11

Ik ben wat achterop geraakt met de tasting. Vanavond deze dus....
Bijzondere ervaring deze dram. Qua tasting notes kom ik niet veel verder dan citrus. De rest wordt overstemd door een bittere smaak en heel veel zwavel... duidelijk de minste tot nu toe. Jammer ik denk dat er iets mis is gegaan met deze botteling, ik geef maar geen score.
0 x

Terug naar “Grain Tasting 2017”