HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)

De achtste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je de sample?

Peiling eindigde op 21 Nov 2016, 20:00

t/m 54
0
Geen stemmen
55 - 59
0
Geen stemmen
60 - 64
0
Geen stemmen
65 - 69
0
Geen stemmen
70 - 74
3
13%
75 - 79
4
17%
80 - 84
8
33%
85 - 89
9
38%
90 - 94
0
Geen stemmen
95 of meer
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 24

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: HWF VBT-8: Sample 7 (8 t/m 14 november)

Ongelezen berichtdoor RvdB » 15 Nov 2016, 20:16

:gnif
0 x
Afbeelding

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 15 Nov 2016, 20:16

Ik had nog vrijwel geen ervaring met Rye, had alleen https://www.whiskybase.com/whisky/54829/millstone-2007-us al eens geproefd, en was daar niet kapot van. Van deze dus ook niet, maar die andere Millstone (sample 5) kon ik wel echt van genieten.
0 x
Afbeelding

andre8x8
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 15 Nov 2016, 20:18

caskstrength schreef:Oh sorry André, ik bedoelde de andré andere André, Dre. Snap je hem nog?

HaHa. Ik dacht al dat ik me met m'n gokje gigantisch belachelijk had gemaakt.

BTW
Deze Millstone komt ook op mijn wishlist. Ik schijn al die Millstones blind hoog te scoren.
Zal ik dan toch onbewuste chauvinistische trekjes krijgen? :nl-vlag
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 15 Nov 2016, 20:21

W
T
F

Zijn er meerdere batches geweest destijds? Ik heb namelijk geweldig genoten van de 100 die ik had (met het witte label) en echt niets, maar dan ook echt niks deed mij er nog aan denken. Te bizar dit. Ff kijken of ik er toen notes van heb gemaakt!

Dit was degene die ik had.https://www.whiskybase.com/whisky/33236/millstone-2005
Pfff smaken veranderen door de tijd heen en ik kan hem helaas niet naast deze zetten, maar als mijn geheugen nog een beetje ok is, dan is de nieuwere rye echt veeeel minder geworden imho. Maar goed dat ik hem niet nog een keer gekocht heb.
Laatst gewijzigd door Soundwave op 15 Nov 2016, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 15 Nov 2016, 20:22

andre8x8 schreef:
caskstrength schreef:Oh sorry André, ik bedoelde de andré andere André, Dre. Snap je hem nog?

HaHa. Ik dacht al dat ik me met m'n gokje gigantisch belachelijk had gemaakt.

Hé bedankt he, nu ik dus :lol:
2 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 15 Nov 2016, 20:43

Soundwave schreef:W
T
F

Zijn er meerdere batches geweest destijds? Ik heb namelijk geweldig genoten van de 100 die ik had (met het witte label) en echt niets, maar dan ook echt niks deed mij er nog aan denken. Te bizar dit. Ff kijken of ik er toen notes van heb gemaakt!

Dit was degene die ik had.https://www.whiskybase.com/whisky/33236/millstone-2005
Pfff smaken veranderen door de tijd heen en ik kan hem helaas niet naast deze zetten, maar als mijn geheugen nog een beetje ok is, dan is de nieuwere rye echt veeeel minder geworden imho. Maar goed dat ik hem niet nog een keer gekocht heb.

Ik zie dat je notes van de vorige keer net zo gedetailleerd zijn als die van nu...
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 15 Nov 2016, 20:48

Peter87 schreef:
Soundwave schreef:W
T
F

Ik zie dat je notes van de vorige keer net zo gedetailleerd zijn als die van nu...

En ik bespeur een vervelende ondertoon in jouw berichten steeds, heb ik je persoonlijk lastig gevallen ofzo?
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 15 Nov 2016, 20:56

Nee hoor. Dan zou ik dat wel gewoon zeggen.
Maar als jij wil kunnen zeggen dat je "het te doen hebt met mensen die hier rye in proeven" en het dan gewoon een rye blijkt te zijn. 1 die je zelfs ooit geproefd hebt... dan moet je er ook tegen kunnen als dat terug naar je toekomt.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 15 Nov 2016, 20:57

Weer een erg leuke dram, niet mijn ding maar leuk om geproefd te hebben. Dit was mijn tweede Millstone en ik denk niet dat ik daar iets van ga aanschaffen. Maar aan de andere kant, iedere keer dat ik in Engeland ben neem ik toch weer een Guinness en neem me daarna weer voor om dat nooit meer te doen :Proost Wederom complimenten aan de organisatie :goedgedaan
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 15 Nov 2016, 20:59

Kay schreef:Nou, dan vond ik die andere Millstone toch fijner.

Ja. Ik vind een 1973 - 1999 Longmorn HB port pipe ook lekkerder.... :domdom
1 x
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Bert71
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Bert71 » 15 Nov 2016, 21:01

Leuk een Rye whisky dus... daar had ik nog geen ervaring mee. Deze was prima maar ik zou er geen fles van kopen. Dat is ook wel weer fijn aan deze tasting, dan weet je dat ook maar weer.

Complimenten wederom aan de organisatie. Veel variatie, een breed scala aan smaken en voor mij bijzonder leerzaam....
2 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 15 Nov 2016, 21:06

Peter87 schreef:Nee hoor. Dan zou ik dat wel gewoon zeggen.
Maar als jij wil kunnen zeggen dat je "het te doen hebt met mensen die hier rye in proeven" en het dan gewoon een rye blijkt te zijn. 1 die je zelfs ooit geproefd hebt... dan moet je er ook tegen kunnen als dat terug naar je toekomt.

Ik wil het best nog een keer voor je uitleggen hoor. Dat was een manier van uitdrukken dat ik deze vies vond terwijl ik heel veel lekkere Rye heb gehad en als andere mensen iets vies vinden en dan in het algemeen aan bourbon of rye denken, dan ga ik er als liefhebber van uit dat ze misschien hele slechte hebben gehad in het verleden. En deze heb ik dus niet eerder gedronken trouwens, maar dat terzijde. Jammer dat jij het zo vaak nodig vindt om dan van die cynische opmerkingen op de man af te maken. Nergens voor nodig.

En verder hou ik wel op want het wordt te offtopic.
0 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 15 Nov 2016, 21:12

Oogadal schreef:
Kay schreef:Nou, dan vond ik die andere Millstone toch fijner.

Ja. Ik vind een 1973 - 1999 Longmorn HB port pipe ook lekkerder.... :domdom

Iets andere prijscategorie ook he ;)

caskstrength schreef:Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken...
Het is bovendien een andere whisky, en smaken verschillen. Ik vond deze binnen zijn eigen range echt wel goed hoor.

Ligt er maar helemaal aan met welke bril op je het bekijkt he, zelfs 'zijn eigen range' kun je verschillend uitleggen. Ik heb inderdaad nog niet veel betere Nederlandse ryes geproefd, maar als ik de samples bekijk als potentiële toevoegingen aan mijn collectie (en zo bekijk ik het nou eenmaal meestal) dan zou die andere nog wel in aanmerking komen maar deze absoluut niet.
Ik ben het dan ook meestal niet eens met mensen die zeggen dat je .... en .... niet met elkaar kunt vergelijken. Meestal kun je dat juist wel, ligt er maar aan op basis waarvan.
Laatst gewijzigd door Kay op 15 Nov 2016, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 15 Nov 2016, 21:13

Jammer? Je zou er ook gewoon om kunnen lachen...
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 15 Nov 2016, 21:19

Wat het wel is met het kwalificeren met "vies" en mensen dieze dram niet wensen is dat smaak erg subjectief is. Voor hetzelfde geldt vind Pietje hem erg lekker en misgunt Jantje hem iets, aangezien hij hem vies vindt. Kortom: dit soort uitspraken kunnen nogal gevoelig liggen.

Ik val in herhaling, maar denk zoals Edwin (Oogadal, voordat ik weer verwarring zaai over namen) al zegt, je moet deze dram wel vergelijken met z'n gelijken. Soundwave doet dit hier dan weer goed. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een goede onderbouwing.
Ik heb namelijk ook een paar ryes op, en vind deze toch één van de betere. Hij heeft idd een flinke sinaasappelgeur, maar niet té dominant, en hij is nergens scherp of agressief.

En ja, het kan natuurlijk ook zijn dat rye niet in iemands straatje past. Maar daar is het VBT ook voor, en ik ben blij dat velen dit iig goed oppikken. :goedgedaan
4 x
Affirmanti incumbit probatio

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”