HWF VBT-8: Sample 6 (1 t/m 7 november)

De achtste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je de sample?

Peiling eindigde op 15 Nov 2016, 20:00

t/m 54
0
Geen stemmen
55 - 59
0
Geen stemmen
60 - 64
0
Geen stemmen
65 - 69
0
Geen stemmen
70 - 74
0
Geen stemmen
75 - 79
0
Geen stemmen
80 - 84
1
6%
85 - 89
16
94%
90 - 94
0
Geen stemmen
95 of meer
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 17

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HWF VBT-8: Sample 6 (1 t/m 7 november)

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 07 Nov 2016, 20:58

Oogadal schreef:
defeatless schreef:Nou dat zware sherry verhaal is me even totaal ontgaan eerlijk gezegd.

Maar als ik nu aan het flesje ruik snap ik het wel, geen idee wat er woensdag met m'n neus aan de hand was.....

Santans Anus...? :gnif

Dat zou wel een heel nieuwe dimensie van het spreekwoord "de neus in andermans zaken steken" zijn...
3 x
Affirmanti incumbit probatio

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 07 Nov 2016, 21:02

ik heb het sample nog in mijn glas zitten en probeer te herkennen wat er allemaal verteld is. Ik zou mij voor kunnen stellen dat het een Aberlour is maar zeker geen A'bunadh. Als dat wel zo is dan doneer ik een fles voor de volgende VBT :bigsmile
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 07 Nov 2016, 21:07

Sherry Jazeker, maar zat zelf eerder aan refill te denken. Later werd de sherry voor mij duidelijker, maar ik vind de sherry niet overheersen. Daarvoor had hij ook te veel vanille vond ik.

Grain blijft mijn blind spot. Dat is echt het laatste waar ik vaak aan denk, wat met deze organisatie natuurlijk totaal niet in mijn voordeel is.

De pepers die komen en gaan op de tong vond ik echt mooi en heb ik recentelijk eerder gehad bij een Arran van Whiskybroker. Die had ook die balans van sherry en vanille. Daarom dacht ik aan Arran, maar ik miste het fruit, wat ik overigens wel weer bij anderen lees.
Dus ook ik maar hier graag gebruik van het verkoudheidsexcuus.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 07 Nov 2016, 21:08

gerritbakker57 schreef:ik heb het sample nog in mijn glas zitten en probeer te herkennen wat er allemaal verteld is. Ik zou mij voor kunnen stellen dat het een Aberlour is maar zeker geen A'bunadh. Als dat wel zo is dan doneer ik een fles voor de volgende VBT :bigsmile

3 flessen dan he.
0 x

Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 07 Nov 2016, 21:10

Wouter1981 schreef:Grain blijft mijn blind spot. Dat is echt het laatste waar ik vaak aan denk, wat met deze organisatie natuurlijk totaal niet in mijn voordeel is.

Huh..? Van de 5 samples die onthuld zijn zat toch maar 1 (single) grain... :Scratch
0 x
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 07 Nov 2016, 21:10

Wouter1981 schreef:
gerritbakker57 schreef:ik heb het sample nog in mijn glas zitten en probeer te herkennen wat er allemaal verteld is. Ik zou mij voor kunnen stellen dat het een Aberlour is maar zeker geen A'bunadh. Als dat wel zo is dan doneer ik een fles voor de volgende VBT :bigsmile

3 flessen dan he.

Wel van dezelfde batch svp... :gnif
1 x
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 07 Nov 2016, 21:11

Wouter1981 schreef:

3 flessen dan he.

:) mooie uitdaging :hoedaf
0 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 07 Nov 2016, 21:13

caskstrength schreef:Laat ik het zo vragen: kunnen degenen die op het spoor van single malt zaten voorstellen dat iemand een grain of een Ier verwacht, en Vice versa?

Een Ier wel. Zelf zat ik al aan een delicate whisky te denken. Maar een grain zou me niet verbazen, maar schoot me ook niet ineens binnen tijdens het proeven.
Kan misschien ook een Auchentoshan zijn, maar Blood oak zou me dan verbazen(gezien de organisatoren), ken verder geen expressie die in de buurt komt.
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 07 Nov 2016, 21:17

Oogadal schreef:
Wouter1981 schreef:Grain blijft mijn blind spot. Dat is echt het laatste waar ik vaak aan denk, wat met deze organisatie natuurlijk totaal niet in mijn voordeel is.

Huh..? Van de 5 samples die onthuld zijn zat toch maar 1 (single) grain... :Scratch

Zeker, maar puur het feit dat ik er niet eens aan denk, terwijl jij liefhebber ben van een goede grain, is natuurlijk niet heel slim van mezelf. De kans is dan op voorhand groot dat er minimaal (!) 1 in zit.
Laat ik het zo zeggen, omdat ik er niet naar op zoek ga, ga ik het ook niet zo snel herkennen. Terwijl dat voor mij bij een vbt wel de uitdaging is.
0 x

Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 07 Nov 2016, 21:24

Nee een A'bunadh is het zeker niet. Maar hij heeft er voor mij wel verdacht veel trekjes van.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 07 Nov 2016, 21:33

Gelijk daarna gooit Paul als een soort van ninja allemaal rookgordijnen en we hebben het over grain... :P
2 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 07 Nov 2016, 21:43

Als het is wat Peter denkt dat het is heb ik hem al op (kan hem niet meer voor de geest halen), maar de score komt goed overeen wat dat betreft :lol: . Heb iig. nooit aan Aberlour gedacht, eigenlijk alleen de A'Bunadhs regelmatig op, maar het zou kunnen. Alles kan...
1 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 07 Nov 2016, 22:27

Peter87 schreef:

Nee een A'bunadh is het zeker niet. Maar hij heeft er voor mij wel verdacht veel trekjes van.

Had ik dus precies zo, en heb er toen gelijk een glaasje A'Bunadh naast gezet. Maar dat verschil was te groot, alhoewel je onderhand al ik geloof 56 batches hebt die ook niet allemaal hetzelfde smaken, ben ik toen ook van het idee afgestapt. Wat jij al zei, A'Bunadh is was explosiever dan sample #6, en dat was persoonlijk dan ook iets wat ik dan nèt iets meer waardeer in die A'Bunadh.
Maar beiden heerlijke drammetjes :smullen
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 07 Nov 2016, 22:32

caskstrength schreef:Laat ik het zo vragen: kunnen degenen die op het spoor van single malt zaten voorstellen dat iemand een grain of een Ier verwacht, en Vice versa?

Nope. Sowieso leg ik de link tussen sherryvat-gerijpt (wat ik vermoed bij sample #6) en Iers al niet (vast ten onrechte :lol: ), en dat specifieke lijmachtige luchtje van een grain haalde ik er hier ook niet uit. Bovendien, deze whisky vond ik al vanaf het begin veel prijsgeven, waar dat bij grains doorgaans wel even tijd kost. Het zou me dus zeer verbazen, maar goed, dat doet tot dusverre haast elk sample achteraf :gnif
3 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 07 Nov 2016, 23:19

Nou dat iemand dat meteen verwacht, kon ik mij mt mijn halve neus-sessie niet makkelijk voorstellen en dat het een Teeling Single Grain is ook niet echt, maar ik zou nergens meer van opkijken. Dat mensen dit een sherrybom vinden van het kaliber Kavalan, dáár kan ik mij dan weer echt compleet niks bij voorstellen.
Meest opvallende vond ik dat deze echt megaveel tijd nodig had om te ademen. Zou leuk zijn als we met wat OBE te maken hebben, maar daar ga ik zelf niet van uit.
3 x

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”