caskstrength schreef:Dat is in sommige gevallen onvermijdelijk. Daarentegen gaat het wel om een andere batch. Dus hopelijk is het ook voor de ervaren VBT'ers nog een fijne dram geweest. Voor de nieuwe lichting is
goede whisky van eigen bodem wat mij betreft een must. Hierbij een voorbeeld!
Ik zit er totaal niet mee hoor. Vind het zelfs wel grappig om te vergelijken met wat ik toen blind zei, maar onvermijdelijk? Zijn er niet genoeg whiskies op de planeet?
Anyway, grappig dus om te vergelijken. Destijds zei ik dus 3 jaar geleden:
Flinke kater, maar we gaan er weer voor! Alweer zo'n rozijnending. Of is dat de laatste tijd soms het enige dat ik goed kan ruiken? Anyway, mooie donkere kleur, naast de rozijnen is hout van sigarenkistjes het 2e wat direct bij me op komt en wat beits. Veel dingen rondom hout in ieder geval, alsof je in een meubelmakerij bent binnengelopen, maar dat vervliegt (helaas) vrij snel om plaats te maken voor veel donker fruit (bramenjam), balsamico, gedroogde dadels en een beetje koffie en chocola.
Smaak, lekker hoor, maar heel veel meer kan ik er vandaag nog niet over zeggen. Bewaar ik wel voor een 2e poging. Ook lijkt hij nu best wel sterk, maar dat heeft mss wel zijn oorsprong in de vorige avond. Gokje: Glendronach Revival 15yo
Ik zat nu dus totaal niet in die sherry en rozijnen hoek, maar die beits/waxtonen hadden de overhand en duwden mij in een clynelish associatie waar ik gewoon niet meer uit kon komen haha. Toch blijf ik verbaasd dat ik er dit keer zó ver naast zat.
