HWF VBT-8: Sample 5 (25 t/m 31 oktober)

De achtste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je de sample?

Peiling eindigde op 11 Nov 2016, 20:00

t/m 54
0
Geen stemmen
55 - 59
0
Geen stemmen
60 - 64
0
Geen stemmen
65 - 69
0
Geen stemmen
70 - 74
0
Geen stemmen
75 - 79
1
4%
80 - 84
9
36%
85 - 89
15
60%
90 - 94
0
Geen stemmen
95 of meer
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 25

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: HWF VBT-8: Sample 5 (25 t/m 31 oktober)

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 01 Nov 2016, 20:17

andre8x8 schreef:En is ook al eerder in de VBT geweest!
HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt):
Peat @ HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Dat is in sommige gevallen onvermijdelijk. Daarentegen gaat het wel om een andere batch. Dus hopelijk is het ook voor de ervaren VBT'ers nog een fijne dram geweest. Voor de nieuwe lichting is goede whisky van eigen bodem wat mij betreft een must. Hierbij een voorbeeld!
3 x
Affirmanti incumbit probatio

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 01 Nov 2016, 20:18

Was dit dezelfde als in de eerdere vbt? Daar vond ik hem totaal niet op lijken namelijk. Echt heel erg vaag dit.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 01 Nov 2016, 20:19

Peter87 schreef:
caskstrength schreef:Ik wilde gisteren al bijna schrijven dat bepaalde personen samen met Nino en Dre stilletjes een stapje terug zouden kunnen doen, maar dat was in mijn optiek al een te duidelijke hint. :gnif

Dat het een olorosso finish is wil niet zeggen dat hij niet vol met PX tonen zat he...

Tja, maar dat is toch echt niet het geval ;). Rozijnen komen niet alleen van PX.
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 01 Nov 2016, 20:19

Klopt als een zwerende vinger Peter; ik wist natuurlijk wat het was, maar had ik 'm volledig blind geproefd was ik ook voor de PX gegaan.

En dat is niet omdat ik m'n portie sherried whisky's niet heb gehad... :Scratch
1 x
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 01 Nov 2016, 20:20

Heb al eens een Millstone 2013 PX geproefd, die heeft toch niet veel overeenkomsten met deze?

Leuke dram weer, thnx guys. :cool:
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 01 Nov 2016, 20:25

caskstrength schreef:
Peter87 schreef:
caskstrength schreef:Ik wilde gisteren al bijna schrijven dat bepaalde personen samen met Nino en Dre stilletjes een stapje terug zouden kunnen doen, maar dat was in mijn optiek al een te duidelijke hint. :gnif

Dat het een olorosso finish is wil niet zeggen dat hij niet vol met PX tonen zat he...

Tja, maar dat is toch echt niet het geval ;). Rozijnen komen niet alleen van PX.

Het is zeker wel het geval Paul. Rozijnen waren ook niet de enige notes die ik eruit pikte waardoor ik aan PX dacht. Hij zit er vol mee. De finish is nadat de alcohol een beetje wegtrekt gewoon bijna identiek aan een PX sherry.
Ik wil hiermee niet zeggen dat het stiekem een PX finish was ofzo. Maar het is zeker niet gek dat een paar mensen (waaronder ik natuurlijk) eraan dachten.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 01 Nov 2016, 20:26

Eerste keer dat ik een Millstone proef, leuke dram, jammer alleen dat ie op 46% is
Goeie keus heren van de organisatie :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 01 Nov 2016, 20:27

caskstrength schreef:
andre8x8 schreef:En is ook al eerder in de VBT geweest!
HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt):
Peat @ HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Dat is in sommige gevallen onvermijdelijk. Daarentegen gaat het wel om een andere batch. Dus hopelijk is het ook voor de ervaren VBT'ers nog een fijne dram geweest. Voor de nieuwe lichting is goede whisky van eigen bodem wat mij betreft een must. Hierbij een voorbeeld!

Ik zit er totaal niet mee hoor. Vind het zelfs wel grappig om te vergelijken met wat ik toen blind zei, maar onvermijdelijk? Zijn er niet genoeg whiskies op de planeet?
Anyway, grappig dus om te vergelijken. Destijds zei ik dus 3 jaar geleden:

Flinke kater, maar we gaan er weer voor! Alweer zo'n rozijnending. Of is dat de laatste tijd soms het enige dat ik goed kan ruiken? Anyway, mooie donkere kleur, naast de rozijnen is hout van sigarenkistjes het 2e wat direct bij me op komt en wat beits. Veel dingen rondom hout in ieder geval, alsof je in een meubelmakerij bent binnengelopen, maar dat vervliegt (helaas) vrij snel om plaats te maken voor veel donker fruit (bramenjam), balsamico, gedroogde dadels en een beetje koffie en chocola.
Smaak, lekker hoor, maar heel veel meer kan ik er vandaag nog niet over zeggen. Bewaar ik wel voor een 2e poging. Ook lijkt hij nu best wel sterk, maar dat heeft mss wel zijn oorsprong in de vorige avond. Gokje: Glendronach Revival 15yo

Ik zat nu dus totaal niet in die sherry en rozijnen hoek, maar die beits/waxtonen hadden de overhand en duwden mij in een clynelish associatie waar ik gewoon niet meer uit kon komen haha. Toch blijf ik verbaasd dat ik er dit keer zó ver naast zat. :HitHead
2 x

Kay
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Kay » 01 Nov 2016, 20:32

Oloroso? Niet gedacht. De distilleerderij dan weer wel.
3 x
Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 01 Nov 2016, 20:34

Eens Jeroen Pieter, onvermijdelijk is wel een groot woord. En Paul en ik steken de hand in eigen boezem, we hebben niet alle VBT jaargangen terug gekeken om te checken wat daar inzat aan whisky's... In ieder geval doen we de toezegging dat, indien we VBT9 gaan organiseren, dat deze dram er dan in ieder geval zeker NIET in zal zitten :bigsmile
2 x
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 01 Nov 2016, 20:39

Leuk, alhoewel niet zo heel ver bij me vandaan toch nog niet eerder een Millstone gedronken! Ondanks dat ik hem niet zo heel lekker vond, was het toch weer iets heel anders en nieuws.
Heb nog twee Millstone samples liggen (niet van deze sherry), misschien dat die beter bevallen.
Hoe dan ook: Bedankt weer aan organisatie en sponsor, en op naar sample #6! :goedgedaan
0 x

andre8x8
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 01 Nov 2016, 20:52

Oogadal schreef:In ieder geval doen we de toezegging dat, indien we VBT9 gaan organiseren, dat deze dram er dan in ieder geval zeker NIET in zal zitten :bigsmile

Jammer, die Millstone whisky's zijn helemaal mijn ding. Vorige keer 87 punten, nu 86.
En het is ook leuk om de notities met de vorige editie te vergelijken.

BTW
Kan ik me al inschrijven voor VBT9 dan?
0 x
Afbeelding

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 01 Nov 2016, 20:57

Leuk een Millstone. Nu heb ik al eens eerder een Millstone gedronken op een whiskyevent, maar dat is anderhalf jaar terug. Zeker interessant om eens te proeven en dit zal niet mijn laatste Millstone zijn. Ik ben nu ook benieuwd naar die 1996.
Wat de discussie over die PX betreft, daar heb ik niet zoveel aan toe te voegen, behalve dan dat ik heb begrepen dat er wel heel veel verschil in olorosso en PX zit. Maar daar moet ik nog steeds eens wat flesjes van op de kop tikken om eens te proeven. De rozijnen voerden bij mijn smaakbeleving niet de boventoon. Vooral bitterheid, en dat kan niet door de sherry komen lijkt me.
0 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 01 Nov 2016, 21:02

mardo schreef:De rozijnen voerden bij mijn smaakbeleving niet de boventoon.

Dat had ik in eerste instantie ook niet totdat het gezegd werd en toen kon ik er niet meer omheen.

Heb je hem al opnieuw geproefd na de notities?
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 01 Nov 2016, 21:02

andre8x8 schreef:Kan ik me al inschrijven voor VBT9 dan?

Nee dat gaat tzt weer via een aankondiging, gevolgd door een vooraf bepaalde dag en tijd waarop de inschrijving begint.
0 x

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”