
HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
-
Peter87
- Forum goeroe

- Berichten: 4021
- Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
Misschien vond hij hem wel heftiger omdat hij er een pluk zware shag bij heeft opgegeten 

1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
-
squaadgras
- Forum goeroe

- Berichten: 4031
- Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04
-
henri
- Forum goeroe

- Berichten: 5494
- Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
- Locatie: Rotterdam
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
haha lach maar jongens, het mag.. ik kan het hebben 
en tja nino, normaal pas ik mijn ratings niet meer aan, maar soms moet ik dat wellicht toch eens doen..
waar ik in de begintijd sommige vrij basic whisky wel eens best een mooie score kon geven zou ik wellicht nu ook ietwat anders scoren
maar een gat in punten zoals nu zou dan ook niet eerlijk zijn. zoals gezegd vond ik ook nu in het begin het best een aardige dram, 5 minuten later begon de hel en verdoemis alleen pas... ik zal nog eens nadenken of ik hem laat staan of dat ik m iets moet tweaken..
en tja nino, normaal pas ik mijn ratings niet meer aan, maar soms moet ik dat wellicht toch eens doen..
waar ik in de begintijd sommige vrij basic whisky wel eens best een mooie score kon geven zou ik wellicht nu ook ietwat anders scoren
maar een gat in punten zoals nu zou dan ook niet eerlijk zijn. zoals gezegd vond ik ook nu in het begin het best een aardige dram, 5 minuten later begon de hel en verdoemis alleen pas... ik zal nog eens nadenken of ik hem laat staan of dat ik m iets moet tweaken..
3 x
-
squaadgras
- Forum goeroe

- Berichten: 4031
- Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04
-
caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
jaja, een twiekende riefjoewert....
1 x
Affirmanti incumbit probatio
-
caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
henri schreef:haha lach maar jongens, het mag.. ik kan het hebben
en tja nino, normaal pas ik mijn ratings niet meer aan, maar soms moet ik dat wellicht toch eens doen..
waar ik in de begintijd sommige vrij basic whisky wel eens best een mooie score kon geven zou ik wellicht nu ook ietwat anders scoren
maar een gat in punten zoals nu zou dan ook niet eerlijk zijn. zoals gezegd vond ik ook nu in het begin het best een aardige dram, 5 minuten later begon de hel en verdoemis alleen pas... ik zal nog eens nadenken of ik hem laat staan of dat ik m iets moet tweaken..
Alle gekheid op een stokje: you take it like a man, staat voor wat je doet en erkent je (zij het weinige) onvolkomenheden
1 x
Affirmanti incumbit probatio
-
Peter87
- Forum goeroe

- Berichten: 4021
- Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
Hij zou wel moeten. Het is goed gedocumenteerd 

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
-
gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1729
- Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
helaas om persoonlijke redenen de eerste dram niet mee kunnen doen. Wel top dat er zoveel deelnemers de juiste whisky hadden geraden
Een mooie dram om mee te starten
Een mooie dram om mee te starten
0 x
-
henri
- Forum goeroe

- Berichten: 5494
- Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
- Locatie: Rotterdam
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
maar ik doe t ook, schaam me er niet voor. foutje bedankt. op naar sample 2


3 x
-
WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
Zo is dat Henri! Ik reken er op dat je ons weer aan het lachen krijgt 

6 x
-
Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1304
- Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
- Locatie: Leusden
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
Wat een bizarre eerste sample. Erg goed uitgekozen, props voor de heren!
Toen ik 'm proefde wist ik al zeker dat het een nogal gepolariseerde uitslag zou opleveren. Over de aroma's waren we het met z'n alleen aardig eens, maar de waarde-oordelen lagen vanzelfsprekend ver uit elkaar. De ene vindt het smerig, de ander geweldig. Persoonlijk vond ik het niet een geweldig GOEDE whisky. Wel een heel bijzondere, aparte en zeker interessante whisky en daarom scoort hij bij mij toch relatief hoog (voor een niet zo heel goed gemaakte whisky). Technisch gezien mankeert er genoeg aan het destillaat en de rijping, maar het levert een dusdanig interessante borrel op dat ik 'm met plezier gedronken heb. Zou ik een fles kopen? Dat dan weer niet... Maar dat is uiteraard geheel persoonlijk. En dat is nou juist zo leuk!
Toen ik 'm proefde wist ik al zeker dat het een nogal gepolariseerde uitslag zou opleveren. Over de aroma's waren we het met z'n alleen aardig eens, maar de waarde-oordelen lagen vanzelfsprekend ver uit elkaar. De ene vindt het smerig, de ander geweldig. Persoonlijk vond ik het niet een geweldig GOEDE whisky. Wel een heel bijzondere, aparte en zeker interessante whisky en daarom scoort hij bij mij toch relatief hoog (voor een niet zo heel goed gemaakte whisky). Technisch gezien mankeert er genoeg aan het destillaat en de rijping, maar het levert een dusdanig interessante borrel op dat ik 'm met plezier gedronken heb. Zou ik een fles kopen? Dat dan weer niet... Maar dat is uiteraard geheel persoonlijk. En dat is nou juist zo leuk!
2 x
-
caskstrength
- Forum goeroe

- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 04 Jun 2013, 01:46
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
Goed te lezen Willem!
Ik snap je keuze om wellicht geen fles er van te kopen. Ik deel deze opinie met je, maar ben toch stiekem wel benieuwd hoe de andere whiskies van Säntis smaken. Heb je (of aan allen: hebben jullie dit ook)?
Volgens mij staan ze op het Whiskyfestival in Den Haag, dus dan ga ik ff bij ze langs.
Ik snap je keuze om wellicht geen fles er van te kopen. Ik deel deze opinie met je, maar ben toch stiekem wel benieuwd hoe de andere whiskies van Säntis smaken. Heb je (of aan allen: hebben jullie dit ook)?
Volgens mij staan ze op het Whiskyfestival in Den Haag, dus dan ga ik ff bij ze langs.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
-
squaadgras
- Forum goeroe

- Berichten: 4031
- Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
Ik heb de basis expressies van Säntis op en vond de Dreifaltigkeit de mooiste. Voornamelijk door de neus & punch. De andere zijn veelal aangelengd (minder mijn ding!), en waren ook niet zo sprekend als deze geniaal wauze dram.
0 x
2 ∞ & →
-
Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
caskstrength schreef:Goed te lezen Willem!
Ik snap je keuze om wellicht geen fles er van te kopen. Ik deel deze opinie met je, maar ben toch stiekem wel benieuwd hoe de andere whiskies van Säntis smaken. Heb je (of aan allen: hebben jullie dit ook)?
Volgens mij staan ze op het Whiskyfestival in Den Haag, dus dan ga ik ff bij ze langs.
Ehhh no thanks. Maar aan de andere kant. Wie weet zijn hun whiskies die op normale vaten gerijpt zijn en waarvan de gerst niet 80x boven een turfvuurtje hebben gelegen wél top. Sta altijd open voor proeven, maar ik ga deze distilleerderij niet bewust opzoeken.
PS
Laten we please Jim Murray niet als referentiekader gebruiken voor eerdere beoordelingen.
Laatst gewijzigd door Soundwave op 04 Okt 2016, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
-
Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
Re: HWF VBT-8: Sample 1 (26 september t/m 3 oktober)
Oogadal schreef:Ach Henri, wellicht dat die vuiligheid die je in een vloeitje rolt en in de brand steekt je smaak (beleving) ook niet helemaal ten goede komt![]()
Net als dat een goede chefkok een niet roker is zou een serieuze whiskyrefjiewert dat ook moeten zijn. Maar ja,...., daar is karakter voor nodig hé...
Trust me. Héél wat chefkoks roken als ketters. Ook de toppers.
1 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-8”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten

