Pagina 1 van 6

HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 19 Mei 2016, 23:07
door Matti
Lang gewacht, toch gekomen... De Het Whisky Forum Virtuele Blind Tasting 8 zal eind september van start gaan. Specifiek zal de editie van dit jaar lopen van 26 september tot 7 november. De VBT is een tasting waarbij je 6 blinde samples (met slechts een nummer op het etiket dus) van 5cl krijgt thuisgestuurd die over 6 weken (1 per week) worden geproefd, geroken, beoordeeld, bediscussieerd, beschreven...

VBT8 wordt anders dan andere keren georganiseerd door twee van onze forumleden: Oogadal (Edwin) en caskstrength (Paul), met hier en daar wat hulp van ondergetekende. Zij nemen de selectie van de whiskies, verzending en publicaties/onthullingen tijdens de tasting voor hun rekening, het is dus voor een heel groot deel hun tasting!

Iedereen is welkom, van uiterste beginner tot doorgewinterde aficionado. We zien graag van iedere deelnemer samplenotities (die worden dan per week gebundeld, waarna discussie kan plaatsvinden voor de onthulling van de identiteit van het sample). Je notities mogen zo uitgebreid of basaal zijn als je zelf wil.

Aanmelden kan in een speciaal aanmeldonderwerp. Dit zal online komen op woensdag 1 juni, om 20:00. Deelname gaat op volgorde van aanmelding en is pas definitief als het verschuldigde bedrag (dat wederom gelijk is gebleven op €43) binnen 7 dagen na aanmelding wordt voldaan. Om tegemoet te komen aan eventuele vakantie vierende leden mag een forumlid naast zichzelf maximaal 1 ander lid inschrijven, mits die persoon wel gewoon zelf binnen 7 dagen na aanmelding de betaling doet.

Meer algemene info: HWF VBT-8: Algemene Info

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 19 Mei 2016, 23:13
door gerritbakker57
:hoera :hoera :hoera Hij is er weer :goedgedaan Ik ga er voor :duimop

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 19 Mei 2016, 23:21
door Noxa
Yes ik doe mee! Ik vind de 43% tasting erg leuk, dus hongerig voor meer.

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 00:32
door defeatless
Ik doe mee, maar alleen als we niet 6 obscure Grouse samples krijgen.

Beloofd?

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 00:33
door Peter87
Hier kijk ik naar uit.

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 00:45
door Dre
Dit klinkt zeer aanlokkelijk, 1 juni maar alvast met een dikke stift markeren op de kalender :goedgedaan

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 04:00
door caskstrength
defeatless schreef:Ik doe mee, maar alleen als we niet 6 obscure Grouse samples krijgen.

Beloofd?


Vooruit, beloofd. Het zijn 5 FG's en 1 Glen Talloch met chocomel.

Alle gekheid op een stokje: komt goed! De titel is wel zo gekozen omdat er naast bekendere merken ook wat minder voor de hand liggende drams tussen zullen zitten, maar degene die ons kent weet dat dit geen bocht van de onderste plank is. Wie dacht dat de titel op Edwin en mij slaat, die heeft het dus mis :lol:

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 07:26
door Nino
Nice!

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 08:14
door Wouter1981
Mooie timing hoor :bigsmile
Ik doe weer mee!

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 10:16
door edwinedje
Tof... Ik schrijf 1 juni op in de agenda...

PS: Willen we Edwin gewoon Oogadaal blijven noemen.
Schrik me steeds een hoedje als ik mijn naam zie staan :bigsmile

:Slainte

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 10:21
door MBC
Fantastisch weer, ik kijk er naar uit :hoera

PS: Staat het aantal maximale deelnemers al weer vast op 42? Of houden jullie b.v. de mogelijkheid open om afhankelijk van de hoeveelheid aanmeldingen dit in een veelvoud van 21 (= 1 fles) te verhogen? Volgens mij was er vorige keer al zoveel animo dat er bijna een 3e fles mogelijk was geweest.

:nat

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 10:28
door MBC
caskstrength schreef:Vooruit, beloofd. Het zijn 5 FG's en 1 Glen Talloch met chocomel.

Alle gekheid op een stokje: komt goed! De titel is wel zo gekozen omdat er naast bekendere merken ook wat minder voor de hand liggende drams tussen zullen zitten, maar degene die ons kent weet dat dit geen bocht van de onderste plank is. Wie dacht dat de titel op Edwin en mij slaat, die heeft het dus mis :lol:


Ergens verwacht ik toch wel dat Oogadal er stiekem een Finlaggan in fietst... :P :gnif

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 10:32
door caskstrength
Gelukkig ben ik er dan nog bij om te veto'en :Protest :lol:

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 10:50
door Peter87
Nee Edwin is allergisch voor ondermaatse kwaliteit.
Dat zit wel snor.

Re: HWF VBT-8 "The Odd & The Famous" aankondiging

Geplaatst: 20 Mei 2016, 11:24
door Kay
Ik doe uiteraard weer mee!