nigel_tufnel schreef:Peter87 schreef:Ik schrik er een beetje van hoe weinig rozijnen en PX genoemd worden. Dat was voor mij zo klaar als een klontje. Was zelfs bijna niet doorheen te komen.
Niet iedereen eet regelmatig rozijnen, Peter!
Ik had ze alvast herkend.
Nu moet ik wel zeggen dat ik PX sherry meestal een stuk minder lekker vind dan oloroso.
Ik eet nooit rozijnen maar heb dat vroeger natuurlijk wel gedaan. En het was voor mij puur de PX die door kwam. Daar ruik/proef ik standaard rozijnen in.
Ik weet niet of je het over olorosso of PX gerijpte whisky hebt over over de sherry. Maar in het 2e geval is er een grotere wereld van verschil dan in het eerste.
Ik heb altijd een flesje PX openstaan en deze whisky had daar alles van weg. Vooral de finish.
Iedereen heeft natuurlijk andere smaak etc. en de rozijnen worden natuurlijk wel genoemd. Maar ik had het nog vaker verwacht. Vooral omdat ik het moeilijk vond om er voorbij te komen.
WhiskydudesWhisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash