HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

De zevende "blinde" forum-proeverij.

Welke TWEE samples scoorde jij het hoogst / vond je het lekkerst?

Peiling eindigde op 01 Dec 2015, 20:34

#1 Glen Moy 10yo
0
Geen stemmen
#2 Teeling Single Malt
6
11%
#3 Laphroaig 1997 SMWS 29.163
14
25%
#4 Amrut Intermediate Sherry
4
7%
#5 Cadenhead's Classic Campbeltown
10
18%
#6 Littlemill 1989 25yo Hart Brothers
22
39%
 
Totaal aantal stemmen: 56

Zeddicus
Senior
Senior
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 Jan 2014, 20:04

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor Zeddicus » 18 Nov 2015, 21:37

Was weer een lekkere en leerzame tasting :duimop
0 x

Gebruikersavatar
Ter veld
Senior
Senior
Berichten: 360
Lid geworden op: 09 Feb 2014, 13:28
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor Ter veld » 18 Nov 2015, 22:09

was een top vbt-7 weer een paar mooie whisky's gedronken die ik niet zo maar zou kopen. en weer mooie en leerzame whisky notes van iedereen gelezen :goedgedaan.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 748
Lid geworden op: 14 Okt 2013, 08:09

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 19 Nov 2015, 08:37

Ik had helaas dit jaar weinig 'computer tijd' en sowieso niet zo heel veel avonden om fatsoenlijk te proeven. Gelukkig heb ik van elke sample nog wat over om ze nog een keer opnieuw te proberen met de notities van iedereen er bij.
Er zat niks tussen wat ik zou gaan kopen. Dat is andere jaren ook zo. Dat is natuurlijk niet erg, want nu drink ik ook eens iets wat ik zelf niet koop, maar de VBT heeft tot nu toe geen nieuwe richting in whisky-smaak opgeleverd.
Toch altijd leuk om iets te proeven en later de notities van andere mensen te lezen.

Bedankt voor de organisatie weer.
0 x

Ben87
Senior
Senior
Berichten: 101
Lid geworden op: 13 Sep 2014, 15:03

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor Ben87 » 19 Nov 2015, 10:07

Leuke blind tasting, weer wat beter leren proeven. Ik ga nu zelf ook wat vaker notities nemen (deed ik vroeger nooit).

Line-up was goed vond ik, zeer divers en zo drink ik eens wisky die ik niet ken of zelf niet direct zou kopen...

De campeltown vond ik eerste keer niet zo goed, maar na een tweede keer drinken heeft die mij toch nog zeer aangenaam verrast...

Uitschieters de littlemill en de laphroaig. Vond de amrut ook zeer lekker.

Bedankt aan de organisatoren! :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 19 Nov 2015, 15:54

Zoals elke editie wederom erg genoten van deze VBT. Het is geen enkele keer een teleurstelling geweest, maar deze keer was het helemáál een positieve verassing. Wat een bijzondere line-up, alle kanten op, echt met zorg uitgekozen. Alle lof! En toch over het geheel kun je wel spreken van zeer hoge kwaliteit OF zeer unieke materie (en dan doel ik voornamelijk op sample 1).

Ik sta voor de volgende week vooraan met m'n vlaggetje, hoor! :duimop
1 x
BAM! - ook op Facebook

Joris
Senior
Senior
Berichten: 176
Lid geworden op: 19 Feb 2015, 18:58
Locatie: Amsterdam

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor Joris » 19 Nov 2015, 19:03

Hele leuke ervaring om eens een VBT mee te doen! Bedankt voor het organiseren :duimop

Voor mij zaten er ook een aantal whiskies tussen die ik persoonlijk niet snel zou kopen. Toch twee nieuwe smaken gevonden, waarvan voor mij de opvallendste de Teeling is geweest. Wat een lekker drammetje, wellicht vaker Iers gaan drinken :Party
0 x
Afbeelding

EMalt
Actief lid
Actief lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 31 Okt 2014, 17:19

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor EMalt » 20 Nov 2015, 23:47

Het is altijd leuk om met een VBT mee te doen, de uitdaging zit er voor mij in om mezelf te dwingen geuren en smaken proberen te herkennen en ook nog eens omschrijven, iets wat ik normaal nooit doe (vandaar dat ik telkens een beetje op dezelfde zaken uitkom), en om deze te vergelijken met die van anderen.
Deze line-up was wat mij betreft erg geslaagd, met als verrassingen de 2 blends (al weet ik best dat er tig goeie blends bestaan), alleen om die te 'raden' is natuurlijk erg moeilijk, maar daar gaat het bij deze Blind Tasting natuurlijk ook niet om ;) .

Het onderdeel wat ik niet snap is het discussie deel over de dram vd week (voor bekendmaking van ieders notes), als je niets over de dram mag zeggen, wat is dan het doel van dit onderdeel? Als iemand niet beïnvloed wil worden, leest hij (zij?) dit toch gewoon niet, er staat toch niets anders in de thread op dat moment?

Anyhow: Matthijs/Bart wederom prima georganiseerd :hoedaf , en overige deelnemers leuk jullie notes en comments gelezen te hebben. Ik zou zeggen: Op naar de volgende Blind Tasting :nat :bigsmile .

Grtz,
Emalt
1 x

Gebruikersavatar
Erik Elixir
Senior
Senior
Berichten: 416
Lid geworden op: 23 Mei 2011, 21:31
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 21 Nov 2015, 09:05

Bedankt mannen! :respect

Het waren weer leuke maandag- en dinsdagavonden. Tot de volgende keer maar weer.

Ik ben toch voorstander om voor de bekendmaking van de notes geen waardeoordeel en/of ideeën te plaatsen.
Natuurlijk is het dan een beetje vreemde 'discussie'. Je kunt alleen aangeven dat je notes verzonden zijn, je ziek bent of heeeel druk :P

Je ziet nu achteraf wie het 'goed' had of in de buurt zat met de notes.
Als er voor de bekendmaking 3 mensen Springbank zeggen dan is iedereen het eens dat het een Springbank is.
Het is juist de bedoeling van blind proeven om zonder vooroordeel of dat van anderen te beoordeling.

Mijn bescheiden mening. Dus eigenlijk gewoon geen commentaar. Perfecte uitvoering! Dank voor jullie tijd.
1 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Nov 2015, 21:24

Twee... euhmm... #3, #4 en #6!

Was weer een mooie VBT!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

jonker8011
Senior
Senior
Berichten: 153
Lid geworden op: 29 Aug 2011, 21:12

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor jonker8011 » 22 Nov 2015, 17:08

Dank heren, ik vond het weer fascinerend. Het grappige is dat ik door de titel "open mind" de raarste dingen in mijn hoofd had. Die littlemill en Laphroaig heb ik heel erg gewaardeerd, en daardoor ben ik gaan denken: "zouden ze ergens anders in de wereld zulke goeie whisky hebben?". Ik durfde nauwelijks meer te gokken. Ik zat ook eerlijk gezegd te wachten op een korenwijn of iets dergelijks. Ook de Teeling was een positieve verrassing, zeker voor die prijs de grote meevaller van deze VBT. En mijn hart deed wel een beetje pijn toen die cadenhead Campbeltown niet meer verkrijgbaar bleek.

Al met al weer super gevonden. Mijn dank is groot voor al jullie inzet.

BTW: Nino, wat is dat voor boek?
0 x

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor Nino » 22 Nov 2015, 17:49

jonker8011 schreef:
BTW: Nino, wat is dat voor boek?

de smaak van whisky, van Hans Offringa.( 4 pagina's met smaken en reuken)
Vond het ideaal op het moment dat ik aan het proeven was en kon er niet opkomen wat ik nou precies proefde dan zie je het staan en denk je verrek dat is het :duimop
1 x
Afbeelding

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 523
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: HWF VBT-7: Conclusies en afsluiting

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 22 Nov 2015, 18:43

Ik zit een beetje onrustig op de bank, een leeg tasting glaasje op de tafel.
Verrek ik mis wat, ik kan het sample voor deze week niet vinden ....

O sh.t, de VBT is alweer afgelopen.
:(
2 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast