HWF VBT-7: VBT Café

De zevende "blinde" forum-proeverij.
Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 07 Nov 2015, 17:32

Ik heb tot nu toe leuke whiskies ontdekt die ik anders waarschijnlijk een stuk minder snel had leren kennen. De samples bevielen tot nu toe allemaal wel en het lijkt qua score een opwaartse trend te hebben, m.a.w. ik ben benieuwd naar de laatste 2 klappers. Voor de prijs.. ik vind 't leuk. Volgende keer mag er wel wat meer gediscussieerd worden imho.
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Nov 2015, 18:41

Ja, 't is niet bar druk in het Café... Maar over de whisky's so far gesproken (tm sample 4), die zou ik ook niet zo snel kopen.. En nu ik ze heb geproefd al helemaal niet meer. Vandaag even aan sample 5 gesnuffeld en genipt, laat ik zeggen dat ik [CENSUUR] :bigsmile
En natuurlijk is het onmogelijk om voor een ieder 6 samples te serveren waar de handjes van op elkaar gaan, het idee open minded sessie vind ik wel een hele leuke. Morgen nog even aan sample 5 en dan de notes er maar weer in knallen :Slainte
Laatst gewijzigd door Matti op 07 Nov 2015, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Censureren... en celebreren...
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor Nino » 07 Nov 2015, 19:01

Leuke ervaring! Met sample 3 voor mij de topper tot nu toe :smullen
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Nov 2015, 20:24

Chips, censuur.... :zwijg
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 08 Nov 2015, 01:27

Ja ik vind het tot nu toe inderdaad allemaal interessante whisky's.
Niet allemaal even goed maar over het algemeen bevallen ze wel. En zoals Sören al zegt zijn het whisky's die ik anders waarschijnlijk nooit geproefd zou hebben.
Dat is toch al een heel groot pluspunt.
Ik moet zeggen dat vorig jaar de discussie wel veel levendiger en leuker was.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 829
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 13:31

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor MikerG » 08 Nov 2015, 08:07

sample #2 en #3 waren tot nu toe voor mij t interessants :)
dit is mijn eerste blind proeverij dingetje wat ik doe en man man man wat is het lastig.
Mijn database van dingen die ik in mn leven geproefd heb is nog zeer klein vergeleken met de meeste mensen hier op t forum, maar vind het een erg leuke manier om zo ook andere whiskys te ontdekken!!

pff sample #5 dacht ik echt zeker te weten toen ik hem proefde... totdat ik m neigen fles erbij pakte en t hem dus toch niet was...

Back to the drawing board..
:HitHead
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 08 Nov 2015, 15:50

MikerG schreef:sample #2 en #3 waren tot nu toe voor mij t interessants :)
dit is mijn eerste blind proeverij dingetje wat ik doe en man man man wat is het lastig.
Mijn database van dingen die ik in mn leven geproefd heb is nog zeer klein vergeleken met de meeste mensen hier op t forum, maar vind het een erg leuke manier om zo ook andere whiskys te ontdekken!!

pff sample #5 dacht ik echt zeker te weten toen ik hem proefde... totdat ik m neigen fles erbij pakte en t hem dus toch niet was...

Back to the drawing board..
:HitHead


Ik had precies dezelfde ervaring.. naar mijn idee een bekende -flesje ernaast- nee, toch niet. Maar het zou wel in dat straatje kunnen liggen. Ga er op gokken iig! :duimop
0 x
2 ∞ & →

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 852
Lid geworden op: 08 Apr 2015, 10:39

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor RvdB » 08 Nov 2015, 16:35

#5 zal wel aardig in jouw straatje liggen Sören, of niet?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 08 Nov 2015, 17:26

Ik weet niet of dit ook door de censuurpolitzei als waardeoordeel wordt beoordeeld; net niet RvdB, mij net iets teveel [CENSUUR], net iets te weinig [CENSUUR]. Had moeite veel eruit te halen (maar dat kan ook aan mij liggen!).
Laatst gewijzigd door Matti op 08 Nov 2015, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Excuses, maar we moeten streng zijn...
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3944
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 08 Nov 2015, 18:21

Gaat dit niet een beetje te ver jongens? Ik snap waarom er nauwelijks discussie is.. er mag niks gezegd worden. Het is toch veel leuker om 7 dagen lang gezamenlijk te gissen naar het smakelijks wat wij in ons glas hebben gevonden? Als ik zeg dat iets lekker of vies vind, is dat dan niet ontzettend subjectief? Ik verraad daar niks mee wat betreft er in het glas zit. Zeker een puntje om over na te denken voor het volgende VBT. Dit is de eerste keer dat ik mee doe, en ik vermaak mij prima; maar voel mij af en toe wel monddood gemaakt. Of er moet meer tijd tussen bekendmaking proefnotities & en bekendmaking sample of er moet meer vrijheid gegeven worden aan de proevers en hun hersenspinsels. Het is nauwelijks mogelijk om over een sample te discussiëren zonder smaakoordeel of referentie te geven; of ben ik taalkundig gewoon te beperkt?

Anyway, toch bedankt - nu sample 6 nog - en volgende keer ben ik er weer bij!
1 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor Matti » 08 Nov 2015, 19:08

Je hebt wellicht wel een punt.

Ik zie de volgende potentiële oplossing: in het café onderwerp passen we de censuur toe zoals gebruikelijk, maar in de sample onderwerpen doen we dat, in de week waarin het sample geproefd wordt, niet. Dat wil niet zeggen dat je gelijk hele proefnotities kan posten natuurlijk, er moet nog wel iets te onthullen overblijven. We kunnen dit testen in het onderwerp van sample 6. Als het goed uitpakt kunnen we de regel voor de komende VBT invoeren.

Iemand bezwaar of opmerkingen?
5 x
Matthijs, whiskynerd.

Joris
Senior
Senior
Berichten: 176
Lid geworden op: 19 Feb 2015, 18:58
Locatie: Amsterdam

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor Joris » 08 Nov 2015, 19:53

squaadgras schreef: Als ik zeg dat iets lekker of vies vind, is dat dan niet ontzettend subjectief? Ik verraad daar niks mee wat betreft er in het glas zit.


Volledig eens, maar ik begrijp wel dat zoiets een blind tasting kan beïnvloeden. Aan de andere kant heb ik ook zoiets: Je kunt pas mee-discussieren als je het in je glas hebt gehad, dus daarvoor heeft het (mijns inziens) weinig toegevoegde waarde om alle reacties te bekijken.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 08 Nov 2015, 20:41

Ook mijn bevindingen ingestuurd. Misschien iets beïnvloed door een heerlijk gekruid kippetje :duimop
0 x

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor Yapi » 08 Nov 2015, 23:12

Joris schreef:
squaadgras schreef: Als ik zeg dat iets lekker of vies vind, is dat dan niet ontzettend subjectief? Ik verraad daar niks mee wat betreft er in het glas zit.


Volledig eens, maar ik begrijp wel dat zoiets een blind tasting kan beïnvloeden. Aan de andere kant heb ik ook zoiets: Je kunt pas mee-discussieren als je het in je glas hebt gehad, dus daarvoor heeft het (mijns inziens) weinig toegevoegde waarde om alle reacties te bekijken.


ja, 't is ontzettend dubbel. Je kan ook gewoon met 2 topics werken, 1 censuur en 1 zonder. Je kiest dan zelf dewelke je raadpleegt. Moet kunnen. Integratie van behoeften. Zo blind als je zelf wilt dus.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF VBT-7: VBT Café

Ongelezen berichtdoor Yapi » 08 Nov 2015, 23:13

gerritbakker57 schreef:Ook mijn bevindingen ingestuurd. Misschien iets beïnvloed door een heerlijk gekruid kippetje :duimop


haha, nee, das geen herkenning :cool:
0 x
Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast