HWF VBT-7: Sample 6 (10 t/m 16 november)

De zevende "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je dit sample?

Peiling eindigde op 23 Nov 2015, 20:06

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
0
Geen stemmen
Afbeelding - 80-84
0
Geen stemmen
Afbeelding - 85-89
17
71%
Afbeelding - 90-94
7
29%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 24

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: HWF VBT-7: Sample 6 (10 t/m 16 november)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Nov 2015, 14:31

Mijn reply was ook meer dat ik kan onderschrijven wat Søren aangaf. Mij lijkt het ook dat mede door het vul niveau van het sample het weinig uit zou moeten maken dat ie daar in gezeten heeft ipv de fles. Denk dat het anders wordt als het sample tot de rand gevuld was (helaas... ;) dan zou je geen verschil mogen hebben tov een gesloten fles. Of uiterst minimaal.

Wat betreft beïnvloeding, tsja, da's altijd lastig, maar ik denk dat als je al heel vrolijk wordt van de neus van een dram je toch anders proeft. Zal altijd meespelen. En je bent zeker niet de enige die 'm inschenkt en er dan een kwartier niet meer aan zit. Ik snuffel wel even, maar pak potlood en papier er pas na een half uurtje bij.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 18 Nov 2015, 20:24

Ik was er redelijk van overtuigd dat het Littlemill en sherry moest zijn (maar pas na een tijdje goed proeven). De laatste tijd zijn er vrij weinig sherried Littlemills uitgekomen, dus schoot ik die er maar in als gok. De typische Littlemill-fruitbommigheid en nat karton/garage zijn vrij subtiel aanwezig. De sherry-invloed is ook vrij subtiel zodat het geheel mooi in balans is. Een Littlemillkarakter met een mooie extra kruidigheid/tabak in de afdronk.

Ik heb de rest van mijn sample net nog vergeleken met een Littlemill '89 van Liquid Library (50.4%) en in die LL Littlemill zat weliswaar meer fruit, maar ontbrak ook net die extra touch van de sherry. Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik deze HB Littlemill ooit blind heb aangeschaft.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

EMalt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EMalt » 20 Nov 2015, 23:33

defeatless schreef:Tjonge jonge zeg.... niet verwacht!

Maar vinden jullie dan echt niet dat er zo'n rogge luchtje aan hangt?
Van de Littlemills die ik tot nu toe heb geproefd vond ik er altijd een soort van duivenhok (ja dat komt in me op dan) luchtje eraan hangen.

Verder een fantastische whisky!

Yep, bij de lijmige geur dacht ik in 1e instantie ook aan een Rye'd Bourbon of iets vergelijkbaars, maar op de smaak en afdronk wees alles naar Littlemill. De neus was wat mij betreft dan ook het minste onderdeel van deze whisky. Maar ik heb liever dat de smaak en afdronk de neus overtreffen dan andersom :cool: . Grappig dat deze er tussen zat.

Grtz,
EMalt
1 x

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”