I'll rest my case inzake de prijs
HWF VBT-7: Sample 6 (10 t/m 16 november)
- Erik Elixir
- Senior

Re: HWF VBT-7: Sample 6 (10 t/m 16 november)
Heel mooi afsluiter! Al een dram van deze Littlemill kunnnen proeven van Addy op Maltstock.
1 x
johan brugge schreef:En zeggen dat de score op WB zo enorm hoog is. Ik vraag mij af in hoeverre vooringenomenheid hier een rol in gespeeld heeft.
Ongetwijfeld wel, maar ook in deze tasting komt hij als hoogste gemiddelde score uit de bus als ik zo snel even kijk, dus een kern van waarheid zit er wel in denk ik
1 x
Matthijs, whiskynerd.
Wauw te gek zeg! M'n eerste Littlemill en wat voor eentje
. Ik vind deze met stip op 1 van deze VBT staan. Heerlijke whisky en wat een kneiter van een uitsmijter zeg. #respect guys 

1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Chips, die had ik niet verwacht! Heb wel de 1990 HB staan uit dezelfde serie, dicht nog en ik hoop dat ze wel beter zijn. Ik vind de neus van dit sample echt super, zeker dikke 90/91 punten. Maar (waarschijnlijk ook omdat ie op de neus zo goed is) ik vind 'm op smaak toch tegenvallen. Te droog en te granig.
Als je 'm naast de LM 1988 HB zet zou je niet zeggen dat dit uit dezelfde distillery komt. Maar die 1988 is dan ook wel bizar goed.
Als je 'm naast de LM 1988 HB zet zou je niet zeggen dat dit uit dezelfde distillery komt. Maar die 1988 is dan ook wel bizar goed.
0 x
- defeatless
- Moderator

Tjonge jonge zeg.... niet verwacht!
Maar vinden jullie dan echt niet dat er zo'n rogge luchtje aan hangt?
Van de Littlemills die ik tot nu toe heb geproefd vond ik er altijd een soort van duivenhok (ja dat komt in me op dan) luchtje eraan hangen.
Verder een fantastische whisky!
Maar vinden jullie dan echt niet dat er zo'n rogge luchtje aan hangt?
Van de Littlemills die ik tot nu toe heb geproefd vond ik er altijd een soort van duivenhok (ja dat komt in me op dan) luchtje eraan hangen.
Verder een fantastische whisky!
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Echt een heel mooie whisky. Gelukkig had ik mijn notities opgestuurd en niet mijn sample 
Echt een heel mooie whisky. Gelukkig had ik mijn notities opgestuurd en niet mijn sample 
3 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Matti schreef:johan brugge schreef:En zeggen dat de score op WB zo enorm hoog is. Ik vraag mij af in hoeverre vooringenomenheid hier een rol in gespeeld heeft.
Ongetwijfeld wel, maar ook in deze tasting komt hij als hoogste gemiddelde score uit de bus als ik zo snel even kijk, dus een kern van waarheid zit er wel in denk ikIk vind hem zelf net op het randje, soms 89, soms 90 afhankelijk van het moment van proeven.
Ach voorkennis of niet. Wetende wat het was gaf ik het al 90+ en dit keer zonder het door te hebben alleen al op basis van de neus weer. Hoeft dus werkelijk niets uit te maken. Wat overigens niet wegneemt dat ik net zo enthousiast was over een 'simpele' blended malt uit Campbeltown.
1 x
Haha, ja Pieter, net thuis van werk, ik moet idd zeggen dat een gniffel wel op zijn plaats was… ik dacht nog, ik stuur die in een ander kleurflesje, maar kom, heb de gok maar gewaagd
tja, ik was dus naast de tip echt wel verward… ik vind dit persoonlijk een absolute topper, en om eerlijk te zijn, ik ken -tig Littlemill"kenners" die deze hebben ingeslagen alsof het de laatste drams ter wereld waren
't Is niet de eerste keer dat ik meer verwacht van reviews dan dit. Tegelijk, en het is al vermeld geweest, een sample is geen fles. Heb het zelf ook al mee gemaakt, de hoeveelheid lucht en volume doen echt een dram veranderen. Dus ik kan er mee leven
tja, ik was dus naast de tip echt wel verward… ik vind dit persoonlijk een absolute topper, en om eerlijk te zijn, ik ken -tig Littlemill"kenners" die deze hebben ingeslagen alsof het de laatste drams ter wereld waren
't Is niet de eerste keer dat ik meer verwacht van reviews dan dit. Tegelijk, en het is al vermeld geweest, een sample is geen fles. Heb het zelf ook al mee gemaakt, de hoeveelheid lucht en volume doen echt een dram veranderen. Dus ik kan er mee leven
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

mwoah ff serieus. Ik kan mij niet voorstellen dat iets dat eerst in een fles heeft gezeten en daarna een paar weken in een klein sampleflesje, als het eenmaal is uitgeschonken in een glas en gewoon een paar minuten of kwartier heeft om te luchten wezenlijk zal verschillen van hetzelfde spul als het nooit in het sampleflesje heeft gezeten. Of ben ik soms de enige die bij tasten en nosen van een VBT sample niet meteen alles opschrijft wat direct na inschenken lijkt te gebeuren maar gewoon even een kwartiertje wacht?
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Tja, ik heb ze zeker 30 minuten naast elkaar laten rusten; en ze leken erg veel (vooral neus), maar de sample was in de mond beduidend vlakker. Voor mij is dit echt het leermomentje van de VBT geweest. 
0 x
2 ∞ & →
wow, zo niet het littlemill profiel hier uit kunne halen zeg....
Tijd om mn smaak pupillen te gaan verbeteren ^^
Tijd om mn smaak pupillen te gaan verbeteren ^^
0 x
Zo lekker dan.
Voor het blind proeven is een goede reden.
Gisteren enorm druk gehad en ik had nog wat naweeën van de bunnatasting waardoor de whisky me eigenlijk helemaal niet smaakte. En ik heb ook echt maar 5 min de tijd gehad om hem te proeven.
Wel jammer dat dat dan uitgerekend bij dit sample moet zijn.
En ik had nog een halfvol sampleflesje staan die ik even snel heb vergeleken waar ik dus letterlijk een druppeltje van gebruikt heb.
Dat sample staat al zeker 3 maanden open en er is echt dik verschil met de sample van het vbt. Dus ik kan met zekerheid zeggen dat lucht deze whisky heel erg veranderd.
Wel priceless

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Weet wel zeker dat er wat verandert als een fles eenmaal geopend is en bijna altijd worden ze behoorlijk beter. Eigenlijk zouden we als we een fles openen er een paar dram van overschenken in een sampleflesje (tot de rand vol) en de originele fles een paar maanden moeten laten staan
Maar ja, maar ja, die verrekte nieuwsgierigheid he.... 
0 x
Ik zou in principe nu echt goed kunnen vergelijken met m'n halve sample en m'n vbt sample.
Maar ik ga voorlopig even niets drinken. (Donderdag weer proeverij) it's a hard knock life
Maar ik ga voorlopig even niets drinken. (Donderdag weer proeverij) it's a hard knock life
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Oogadal schreef:Weet wel zeker dat er wat verandert als een fles eenmaal geopend is en bijna altijd worden ze behoorlijk beter. Eigenlijk zouden we als we een fles openen er een paar dram van overschenken in een sampleflesje (tot de rand vol) en de originele fles een paar maanden moeten laten staanMaar ja, maar ja, die verrekte nieuwsgierigheid he....
Ik zeg ook niet dat er niets verandert als de fles eenmaal geopend is (nogal wiedes). Ik geloof alleen niet dat een paar weken in een schoon sampleflesje vervolgens er iets aan verandert. Mijn reactie was dus meer op wat Squaadgras zei:
squaadgras schreef:LOL. Dit had ik dus niet verwacht.Zoals ik al aangaf was het portie rechtstreeks uit de fles een stuk voller van smaak. Zou dit de invloed van lang in een sampleflesje zitten geweest kunnen zijn? Mijn fles staat pas een weekie of 2 open en is nagenoeg vol. Wel erg smakelijk spul, en de proefnotities en punten komen gelukkig ook nagenoeg overeen.
Waarbij hij zegt dat een slok rechtstreeks uit een net geopende fles wezenlijk verschilde van een slok vanuit een sampleflesje.
Ik ben hier toch sceptisch dat het vooral mind over matter is...
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”