HWF VBT-7: Sample 6 (10 t/m 16 november)
Re: HWF VBT-7: Sample 6 (10 t/m 16 november)
Ik heb een broertje dood aan hints...
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Dan zet ik in op de littlemil 1989 van hartbrothers. Die zag ik open staan in yapi zijn collectie op whiskybase. 
Laatst gewijzigd door mardo op 17 Nov 2015, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
- Erik Elixir
- Senior

Matti schreef:Ik heb een broertje dood aan hints...
Hart Brothers
0 x
Ik kan in ieder geval zeggen dat één iemand zich voor de kop gaat slaan (al had hij wel een goed excuus)...
1 x
Matthijs, whiskynerd.
De identiteit van het sample is gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp!
We wilden gewoon afsluiten met een klapper, open mind of niet
91.42 punten op Whiskybase as we speak...
Littlemill kwam er blijkbaar ondanks de sherry goed uit, want er waren veel mensen die deze distillery noemden: WhiskyclubSpakenburg, Willem vd K, EMalt, turfsmurf, GlenPiWi en squaadgras.
Met een extra pluim voor onze nieuwe moderator:
turfsmurf
"Zou het misschien 1 van de Hart Brothers Littlemill voor North Sea Bottlers zijn?"
Maar we hadden ook twee staalharde ontkenners
Peter87
"Ik heb net nog even snel een druppeltje Littlemill HB 89 in een glas gedaan en deze is het toch niet."
squaadgras
"Heb hem even naast de 1989 HB gezet en er waren zeker overeenkomsten (maar ik vond de HB net ietsje voller!)"
Dank iedereen voor het meedoen aan deze VBT! Ik zal later vanavond het afsluitende onderwerp openstellen waarin jullie je toplijstjes en afsluitende opmerkingen kwijt kunnen.
De identiteit van het sample is gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp!
We wilden gewoon afsluiten met een klapper, open mind of niet
Littlemill kwam er blijkbaar ondanks de sherry goed uit, want er waren veel mensen die deze distillery noemden: WhiskyclubSpakenburg, Willem vd K, EMalt, turfsmurf, GlenPiWi en squaadgras.
Met een extra pluim voor onze nieuwe moderator:
turfsmurf
"Zou het misschien 1 van de Hart Brothers Littlemill voor North Sea Bottlers zijn?"
Maar we hadden ook twee staalharde ontkenners
Peter87
"Ik heb net nog even snel een druppeltje Littlemill HB 89 in een glas gedaan en deze is het toch niet."
squaadgras
"Heb hem even naast de 1989 HB gezet en er waren zeker overeenkomsten (maar ik vond de HB net ietsje voller!)"
Dank iedereen voor het meedoen aan deze VBT! Ik zal later vanavond het afsluitende onderwerp openstellen waarin jullie je toplijstjes en afsluitende opmerkingen kwijt kunnen.
4 x
Matthijs, whiskynerd.
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Haha dat zou ik dan zijn als het de Hart Brothers was, want die heb ik bij Bart 'meebesteld' toen mijn reserve sample gestuurd werd. Zat nog aan die mogelijkheid te denken toen ik al die Littlemill gokjes zag.
1 x
Zo, niet gedacht dat het deze was! De sherry leek me minder sterk dan ik me van die kon herinneren en de sample maakte een minder sterke indruk. Maar ik heb nog zeker 4 cl over van de sample, dus snel nog maar een tweede keer proeven.
Je verwijzing naar het eerste bericht linkt trouwens naar het topic van sample 5 Matti
Je verwijzing naar het eerste bericht linkt trouwens naar het topic van sample 5 Matti
Laatst gewijzigd door Kay op 17 Nov 2015, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Soundwave schreef:Haha dat zou ik dan zijn als het de Hart Brothers was, want die heb ik bij Bart 'meebesteld' toen mijn reserve sample gestuurd werd. Zat nog aan die mogelijkheid te denken toen ik al die Littlemill gokjes zag.
Ik bedoelde eigenlijk Peter, maar jou situatie was ook een bron van gegniffel bij de organisatie inderdaad
3 x
Matthijs, whiskynerd.
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

AAAHHHHHH
Is het hem nog ook, oow wat moet Bart in een deuk hebben gelegen toen ik uit al zijn flessen precies die koos om mee te sturen met sample 6!!!
Tijdens het ruiken was het overigens echt niet in mij opgekomen, maar na de proefnotities gisteren van anderen begon ik ineens al een beetje te twijfelen en zenuwachtig te worden. Totdat 2 mensen mij geruststelden door te zeggen dat het écht niet de HB was. En nu dus tóch!
Is het hem nog ook, oow wat moet Bart in een deuk hebben gelegen toen ik uit al zijn flessen precies die koos om mee te sturen met sample 6!!!
Tijdens het ruiken was het overigens echt niet in mij opgekomen, maar na de proefnotities gisteren van anderen begon ik ineens al een beetje te twijfelen en zenuwachtig te worden. Totdat 2 mensen mij geruststelden door te zeggen dat het écht niet de HB was. En nu dus tóch!

5 x
- TurboMcKwek
- Forum goeroe

LOL. Dit had ik dus niet verwacht.
Zoals ik al aangaf was het portie rechtstreeks uit de fles een stuk voller van smaak. Zou dit de invloed van lang in een sampleflesje zitten geweest kunnen zijn? Mijn fles staat pas een weekie of 2 open en is nagenoeg vol. Wel erg smakelijk spul, en de proefnotities en punten komen gelukkig ook nagenoeg overeen. 
Zoals ik al aangaf was het portie rechtstreeks uit de fles een stuk voller van smaak. Zou dit de invloed van lang in een sampleflesje zitten geweest kunnen zijn? Mijn fles staat pas een weekie of 2 open en is nagenoeg vol. Wel erg smakelijk spul, en de proefnotities en punten komen gelukkig ook nagenoeg overeen. 
2 x
2 ∞ & →
Ik val ook serieus uit de lucht hoor. Ik heb enkele maanden geleden deze ook als sample gedronken, en zoals Kay zegt, de sherry lijkt hier veeeeel minder door te komen.
Nu ik mijn laatse 1,5 cl aan het proeven ben, valt mij de sherry dan wel weer op.
Serieus weird zenne dat blind tasten Was voor mij de eerste keer, maar is al bij al goed meegevallen. Een leerrijke ervaring in ieder geval.
Bedankt aan allen die dit georganiseerd hebben! I'll be back...
Nu ik mijn laatse 1,5 cl aan het proeven ben, valt mij de sherry dan wel weer op.
Serieus weird zenne dat blind tasten Was voor mij de eerste keer, maar is al bij al goed meegevallen. Een leerrijke ervaring in ieder geval.
Bedankt aan allen die dit georganiseerd hebben! I'll be back...
1 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

En zeggen dat de score op WB zo enorm hoog is. Ik vraag mij af in hoeverre vooringenomenheid hier een rol in gespeeld heeft.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Potdomme toch, ik mis er een, een 90+er uit mijn geboortejaar!
Ik heb een littlemill '89 gedronken die ik tegen vond vallen. Ben benieuwd of deze me kan bekoren.
Ik heb een littlemill '89 gedronken die ik tegen vond vallen. Ben benieuwd of deze me kan bekoren.
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”