Ik vond hem redelijk overeen komen met mijn oloroso hier in de kast, maarja ben dan ook geen sherry expert
HWF VBT-7: Sample 4 (27 oktober t/m 2 november)
Re: HWF VBT-7: Sample 4 (27 oktober t/m 2 november)
Vond hem lekker, het scherpe randje was wel jammer.
Ik vond hem redelijk overeen komen met mijn oloroso hier in de kast, maarja ben dan ook geen sherry expert
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Soundwave schreef:Nou die notities gaan dit keer werkelijk alle kanten op heb ik het idee. Ben wel blij dat ik niet de enige ben die in de war raakt door de kenmerken die juist typisch zijn voor hele oude whisky. Heeft serieus wat weg van 40+ Glenfarclas, de Feral Clangs DD om precies te zijn, ware het dat die niet naar kippensoep rook haha.
Inderdaad, dit was een aardig mindfuck dram. Kon er eigenlijk geen kant mee op, ook omdat er wat off-notes in hangen die verraden dat ie jonger is dan je zou denken. Die kippensoep heb ik (gelukkig) niet bespeurd, maar verder vond ik er combinaties geuren en smaken in terug die bij elkaar niet 'klopten'. En aangezien ik nog niks van Amrut heb gehad kan ik die ook niet als referentie gebruiken, gezien de vele keren dat ie genoemd is zal het die kant wel opgaan. Dan blijft Amrut voor mij verder ook die dram die ik niet in huis ga halen, ik vind het een gekunstelde whisky, alsof er een zooi kleuters stiekem van alle vaten wat door elkaar hebben zitten flansen.
Vanwege de granigheid, de lijm, menthol die aanwezig waren ging mijn gokje naar een jonge grain, terwijl ik eigenlijk al wist dat het bijna geen grain kan zijn want daar zijn deze notes te zwak voor. Geen vlees, geen vis, zeg maar...
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Zeddicus schreef:Vond hem lekker, het scherpe randje was wel jammer.
Da's dan niet zo'n heel beste OLO zeker....
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Haha super lachen om te lezen dat een aantal proevers die ik best hoog heb zitten net zo in de war waren van deze sample als ik
Maareh, EMalt, echt? Wow
Bijzonder dat zowel Kay als WhiskyClubSpakenburg heel specifiek Amrut noemen. Beide heren zijn niet bepaald onervaren wat dat betreft.
Bijzonder dat zowel Kay als WhiskyClubSpakenburg heel specifiek Amrut noemen. Beide heren zijn niet bepaald onervaren wat dat betreft.
1 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Kay schreef:Wat een spreiding in scores en gokjes! Dat maakt het bij voorbaat al een geslaagde sample wat mij betreft.
Dat Erik ook aan Amrut denkt sterkt mij in mijn vertrouwen dat ik goed zit
Dit, idd.
0 x
Sample 4 heeft in ieder geval een smaakprofiel die ik nog niet eerder ben tegen gekomen. Sherry kon ik er niet in terug vinden.
0 x
Willem vd K schreef:Haha super lachen om te lezen dat een aantal proevers die ik best hoog heb zitten net zo in de war waren van deze sample als ikMaareh, EMalt, echt? Wow
Ja, Willem, echt
. Ik heb 'm 2 keer geprobeerd, ik kon het zelf ook niet geloven, maar die nasmaak haalt hem bij mij volledig onderuit. Ik merk wel dat ik bij blind proeven op een of andere manier heel gevoelig ben voor houtsmaken/geuren, die komen veel sterker naar voren dan als ik 'hersenloos' drink. Ik denk echt dat dit een sherry finish is om een rotte bourbon cask te redden, of het was een finish op een rotte sherry cask ('t smaakt naar bourbon cask met sherry finish), wellicht een Duncan Taylor Octave finish.Ik heb in ieder geval best vaak Amrut gehad, maar zo een niet.
Ik ben in ieder geval op recht benieuwd wat Matti en Bart in deze sample gestopt hebben
. (nee dat had teveel werk geweest).Grtz,
EMalt
4 x
In ieder geval niet dat wij weten
Ik moet hem zelf nog proeven, dus kan je voorlopig niet helpen
Ik moet hem zelf nog proeven, dus kan je voorlopig niet helpen
0 x
Struck me: Frysk Hynder?????
Deze ofzo: https://www.whiskybase.com/whisky/67563 ... ynder-2007
.
Grtz,
EMalt
Deze ofzo: https://www.whiskybase.com/whisky/67563 ... ynder-2007
.Grtz,
EMalt
0 x
Tja. Ik rook en proefde veel zoete wijn. ik vind het sample wel geslaagd maar zit niet meteen in de startblokken er een fles van te gaan kopen.
Ik denk zeker dar er sherry in zit maar dan wel een (korte) finish. Maar een wine cask zou me ook niet verbazen. Amrut ken ik niet goed genoeg om echt te oordelen. Ik heb er maar 1 geproefd en dat was op een festival na al verschillende drammetjes geproefd te hebben. Maar ik proefde daar toen iets in wat ik absoluut nog niet in andere whiskys had geproefd. En dat heeft dit sample niet. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit geen Amrut kan zijn. Misschien had alleen die Amrut die ik geproefd heb dat bepaalde profiel.
Anyway. Ben erg benieuwd wat deze hate it or love it is. Ik ben zelf trouwens meer like it i.p.v. hate it or love it.
Ik denk zeker dar er sherry in zit maar dan wel een (korte) finish. Maar een wine cask zou me ook niet verbazen. Amrut ken ik niet goed genoeg om echt te oordelen. Ik heb er maar 1 geproefd en dat was op een festival na al verschillende drammetjes geproefd te hebben. Maar ik proefde daar toen iets in wat ik absoluut nog niet in andere whiskys had geproefd. En dat heeft dit sample niet. Wil natuurlijk niet zeggen dat dit geen Amrut kan zijn. Misschien had alleen die Amrut die ik geproefd heb dat bepaalde profiel.
Anyway. Ben erg benieuwd wat deze hate it or love it is. Ik ben zelf trouwens meer like it i.p.v. hate it or love it.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

EMalt schreef: Struck me: Frysk Hynder?????
Deze ofzo: https://www.whiskybase.com/whisky/67563 ... ynder-2007.
Grtz,
EMalt
Nee, die is het niet. Da's pas echt goor.....

Krijgt op WB nog 45 punten. En da's nog vrij hoog kan ik je zeggen.....
1 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Prachtige keuze van de jury! Open minded to the max. Ik dacht meteen aan een oude eilander (Bunna ofzo, maar dit werd door Bunna-kenner Peter toch wel in twijfel getrokken
) die op PX heeft gelegen. Dit laatste door de appelstroop tonen die ik dacht te herkennen & en zo typisch zijn voor veel PX sherries. Daarna drop, anijs, en zout. Afdronk kruidig en bosjes tabak. Ik zou hier wel een flesje van op kunnen.
Een Amrut genoemd door EMalt en Kay zou het welleens kunnen zijn..
) die op PX heeft gelegen. Dit laatste door de appelstroop tonen die ik dacht te herkennen & en zo typisch zijn voor veel PX sherries. Daarna drop, anijs, en zout. Afdronk kruidig en bosjes tabak. Ik zou hier wel een flesje van op kunnen.Een Amrut genoemd door EMalt en Kay zou het welleens kunnen zijn..
1 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:Een Amrut genoemd door EMalt en Kay zou het welleens kunnen zijn..
Correctie, ik denk juist dat het geen Amrut is, (hoop ik voor ze
Grtz,
EMalt
1 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Oopsie te snel gelezen.
Dan ga ik voor mijn initiële gok van een oude eilander op PX. (M.a.w. Ik heb geeeeeen idee)
Dan ga ik voor mijn initiële gok van een oude eilander op PX. (M.a.w. Ik heb geeeeeen idee)
0 x
2 ∞ & →
Deze whisky heeft wel een sherryvaatje ertussen hoor, maar da's niet alles...
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”