HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

De zevende "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je dit sample?

Peiling eindigde op 26 Okt 2015, 19:10

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
4
13%
Afbeelding - 80-84
8
26%
Afbeelding - 85-89
18
58%
Afbeelding - 90-94
1
3%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 31

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 20 Okt 2015, 20:18

Ik ben wel een liefhebber van tonic en grapefruit daarom beviel deze me door z'n bittertje zo goed.
Binnenkort nog maar eens proeven. Maar voor die 4 tientjes is het zeker geen miskoop.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 20 Okt 2015, 20:20

Mijn 4e Teeling na de Hybrid, Small Batch (rum finish) en 21yo. Alleen de small batch heeft wat overeenkomsten, maar ja het is dan ook allemaal ergens anders gedistilleerd. Tot nu toe was alleen de 21yo een groot succes imho.
0 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 849
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 13:31

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor MikerG » 20 Okt 2015, 20:21

hmm, geen miskoop voor die paar tientjes al zeg ik het zelf. :)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Matti » 20 Okt 2015, 20:23

Ik moet zeggen dat mij deze ook zeker niet tegenviel. Het bittere doet voor mij een beetje afbreuk, maar die hevige fruitella-achtige fruitsmaken uit oudere Ierse whiskies begin ik ook hier al een beetje te ontwaren...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Okt 2015, 20:25

Surprise! Ik heb er wel even aan gedacht, na de 1e keer proeven stond het op m'n kladje, maar na de 2e ronde een streep doorgezet, denk dat het granige me het bos ingestuurd heeft :P
M'n referentiekader bij Iers ligt op het 21 yo spul en dat ik net even een ander niveautje als deze.. Ook qua prijs trouwens. Leuke dram, met deze prijs-kwaliteit verhouding kun je aankomen als sponsor :goedgedaan
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 587
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 20 Okt 2015, 20:26

Deze Teeling heb ik van de zomer nog soldaat gemaakt. Geen moment gedacht dat het een Ier zou kunnen zijn!
Wel leuk dat ik hem blind maar liefst 88 punten gegeven heb, blijkt gelijk maar weer eens waar die voorliefde voor Ierse whiskey's bij mij vandaan komt.

Als referentie dram had ik de Bushmills 25 yo Millennium malt naast de Teeling gezet, maar de Bushmills was duidelijk van een andere orde.

:duimop :ier
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Okt 2015, 20:28

Je hoeft je niet te schamen André, ik zie op WB dat Kay 'm vorige week nog een review heeft gegeven.... :bigsmile
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 587
Lid geworden op: 03 Mar 2012, 17:01

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 20 Okt 2015, 20:38

85 met voorkennis, en blind 88 punten :gnif

Deze komt op zeker nog weer eens op de plank bij mij.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 20 Okt 2015, 21:02

Wat super! Dit is toch een duidelijke aanleiding eens wat serieuzer in de Ierse spulletjes te duiken. Ik vond dit echt erg lekker! En dat voor €40...
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4047
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 20 Okt 2015, 21:04

Prachtig. Dit is precies wat ik van een BT verwacht. Relatief onbekend en super p/q. Had hem zelf niet geraden. De offnotes in de 'Clynelish' hebben mij niet van de gedachte kunnen zetten. Goede sample boys. Flesje komt snel.
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 20 Okt 2015, 21:11

Erg leuk sample! Heb zelfs enkele van de smaken en geuren herkend :bigsmile Ben nu al benieuwd naar sample 3 maar ben snot verkouden :oops:
0 x

Gebruikersavatar
Kay
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2419
Lid geworden op: 24 Nov 2011, 16:03
Locatie: Eys
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Kay » 20 Okt 2015, 21:50

Oogadal schreef:Je hoeft je niet te schamen André, ik zie op WB dat Kay 'm vorige week nog een review heeft gegeven.... :bigsmile

Ok ok, ik ga me wel schamen ;)
Toen het bij me opkwam dat het een Ier zou kunnen zijn, heb ik er een 'Ireland' van Daily Dram naast gezet en geconcludeerd dat dat niet klopte. Ja die 'open mind' van mij moet nog veel leren.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4942
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Okt 2015, 22:00

:bigsmile Wij allemaal geloof ik....
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Joris
Senior
Senior
Berichten: 176
Lid geworden op: 19 Feb 2015, 18:58
Locatie: Amsterdam

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor Joris » 20 Okt 2015, 22:27

Ik ben weinig bekend met Ierse whisky, maar ik vond deze toch erg lekker! En voor die paar tientjes zeker voor herhaling vatbaar.

Knap dat er mensen waren die hier heel dicht bij zaten :duimop Op naar de nieuwe week :bigsmile
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 20 Okt 2015, 22:40

thijs100 schreef:Als het een Clynelish is, dan verhuis ik naar Amsterdam en word ik Ajax-supporter :Tongue


Gelukkig geen Clynelish, dat scheelt weer :Pipersmile
3 x
Afbeelding | Afbeelding


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten