'Instap' samplesetje gevraagd

Alle vormen van samples kunnen hier worden aangeboden of gevraagd, te koop of te ruil. Ook voor bottleshares.

Moderator: AquaVitae

Eddie Coulant
Actief lid
Actief lid

'Instap' samplesetje gevraagd

Ongelezen berichtdoor Eddie Coulant » 25 Jun 2016, 22:03

Hallo allemaal,

Ik heb me nu een aantal weken verdiept in wat verschillende whisky's er ook een aantal kunnen proeven en aangeschaft (Glenlivet 15, Aberlour 10, Monkey Shoulder, Deanston virgin oak, Tomintoul Peaty Thang plus een samplesetje van defeatless met een paar hele lekkere ertussen). Ik zou dolgraag héél veel geld aan héél veel flessen uit willen geven, maar dat gaat mijn portemonnee niet trekken, hoewel mijn handen jeuken om nieuwe whisky's te proberen. Nu wil ik me in eerste instantie richten op lekker, goed verkrijgbaar spul van 30-50,- euro. Ik heb al een hoop tips voorbij zien komen, maar dat zijn er nog zodanig veel dat ik daarin ook een goede keuze wil maken. Nu bedacht ik me dat het misschien verstandig zou zijn om bij een forumlid hier een samplesetje te bestellen waar een hoop van de toppers onder de 50,- inzitten. Dus bij deze de vraag of iemand me hiermee kan helpen.

Ik neig wat meer naar de zoete, caramel, toffee-achtige smaak (beste wat ik tot nu toe in die richting geproefd heb was een Tamdhu 2005 vW uit mijn eerste sampleset), maar ook de turfwhisky's en de wat ziltige (Deanston 12yo mooi ziltsmaakje!) wil ik nog nader onderzoeken (Bowmore Tempest vond ik interessant maar ook heftig, terwijl ik nu een Tomintoul Peaty Thang heb waarin ik de turf behoorlijk zacht en lekker vind).

Ik kwam zelf een beetje op de volgende whisky's uit waar ik wel een samplesetje van zou willen aanschaffen (te beginnen bij zoet):
Dalwhinnie 15yo
Glenmorangie 10yo
Glen Elgin 12yo
Glenfarclas 15yo
Lagavulin 16yo
Glendronach 12yo
Glenfiddich 15yo Solera
Highland Park 12yo
Bowmore 12yo
Springbank 10yo
Clynelish 14yo
Caol Ila 12yo
Talisker 10yo
Laphroaigh quarter cask
Laphroaigh 10yo
Ardbeg Uigeadail

Misschien heeft degene die de sampleset zou kunnen maken ook zelf nog suggesties binnen de 50,- euro prijsrange.

Ik wacht in spanning af!
0 x

JW71
Senior
Senior

Re: 'Instap' samplesetje gevraagd

Ongelezen berichtdoor JW71 » 28 Jun 2016, 17:35

ik heb je een pb gestuurd!
0 x

Terug naar “Samples gevraagd/aangeboden”