Sample sets voor METAKIDS Dam tot Dam Loop

Alle vormen van samples kunnen hier worden aangeboden of gevraagd, te koop of te ruil. Ook voor bottleshares.

Moderator: AquaVitae

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Sample sets voor METAKIDS Dam tot Dam Loop

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 22 Sep 2019, 17:29

De goede doelen waren gelukkig al om 11u gestart.
Niet dat het toen nog heel koel was overigens, heb er onderweg een aantal met natte sponsen en Ehbo-ers aan de kant zien zitten.

Volgens mij is het uiteindelijk stopgezet omdat er nog te weinig hulpverlening achter de hand was. Een te groot aantal was ak ingezet.
Mijn broertje starte rond 13:30 en vertelde dat ze bij bosjes omvielen.

In de pendelbus terug werden we een aantal maal gepasseerd door ambulances.
Ik denk dat ze (zeker met hun geschiedenis) een goed besluit hebben genomen.
5 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 22 Sep 2019, 17:38

Petje af hoor, met deze temperaturen zo'n eind hardlopen!
Mooi dat de goede-doelers het in ieder geval hebben kunnen waarmaken.
:hoedaf
3 x
Afbeelding

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 23 Sep 2019, 09:24

Respect dat je hem hebt uitgelopen, Wouter! Maar eh, als inwoner van Amsterdam... zo heet was het nou ook weer niet, toch? Blijkbaar te heet om een halve marathon te lopen, maar ik had nou niet het idee dat het iets anders dan gewoon 'wel lekker warm' was. :shock:
0 x

Daveen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Daveen » 23 Sep 2019, 16:09

SecondHandPants schreef:Respect dat je hem hebt uitgelopen, Wouter! Maar eh, als inwoner van Amsterdam... zo heet was het nou ook weer niet, toch? Blijkbaar te heet om een halve marathon te lopen, maar ik had nou niet het idee dat het iets anders dan gewoon 'wel lekker warm' was. :shock:

Er is een stelregel dat dat hardloop temperatuur meestal 10 graden warmer voelt dan het daadwerkelijk is. Tel daarbij op dat er voldoende mensen dit ongetraind doen en/of hun streeftijd niet aanpassen naar de omstandigheden. Dan krijg je al snel problemen. En dan is 16 km een heel eind, waar je snel al 1,5 tot 2 uur mee bezig bent.

Btw, ik was ook 1 van de trotse deelnemers aan dit team en ons hele team heeft de eindstreep kunnen halen.
2 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 23 Sep 2019, 17:32

SecondHandPants schreef:Respect dat je hem hebt uitgelopen, Wouter! Maar eh, als inwoner van Amsterdam... zo heet was het nou ook weer niet, toch? Blijkbaar te heet om een halve marathon te lopen, maar ik had nou niet het idee dat het iets anders dan gewoon 'wel lekker warm' was. :shock:

Ik zie deze opmerking veel voorbij komen op social media, vaak in een iets andere bewoording . Volgens mij enkel van personen die niet hebben gelopen :bigsmile

Voor de ervaren, goed getrainde loper was het te doen, die kent zijn grenzen inmiddels en weet als het goed is dat hij met dit weer niet perse een PR moet willen lopen (behalve Daveen natuurlijk met zijn 1:16 :hoedaf ).

Volgens mij waren er meerdere negatieve invloeden die het bij elkaar opgeteld zwaarder maakte dan voor degenen die lekker op een terrasje zaten.

Wat mij op viel was in ieder geval het volgende:
Het was 'opeens' weer een stuk warmer dit weekend. Wanneer het al dagen lang dit weer was geweest (een week of 2-3) is je lichaam daar op geacclimatiseerd. Afgelopen week ging ik gewoon van huis met lange ipv korte mouwen en 's ochtends zelfs met een jas.
Max 20 graden is lekker loop weer. Elke graad warmer gaat ten kosten van je hartslag/tempo wat mij betreft.
Er was geen wind en gecombineerd met dat het wat benauwder leek dan normaal, kan je dan lastig je warmte kwijt.
Daarnaast liepen we het grootste gedeelte vol in de zon. 25 graden in de zon voelt echt anders dan 25 graden zonder zon.
En dan natuurlijk het massale deelnemersveld. Er lopen daardoor inderdaad veel ongetrainde mensen mee.
Als dit alles samen dan zorgt voor een tekort aan hulpverlening, kan je als organisatie maar 1 ding doen.

Heel rot voor degenen die hier hard voor getraind hebben. Maar niet vergelijkbaar met het leed van nabestaanden wanneer er wel iets zou zijn gebeurd.
En dan hadden we daar weer met z'n allen op los kunnen gaan, want zo zijn we in Nederland ook wel weer.
2 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 24 Sep 2019, 11:15

Check! Makes sense. Was niet bedoeld als kritiek hoor - is makkelijk praten als je lekker in je tuin in de schaduw zit. ;) Goed argument ook dat de hulpverlening overbelast was, da's echt wel een goede reden om het deelnemersveld in te korten.

Nogmaals, hoedje af voor het lopen en geld ophalen. Hele coole actie. :hoedaf
1 x

Terug naar “Samples gevraagd/aangeboden”