Gevraagd: Laphroaig (port/sherry casks) samples

Alle vormen van samples kunnen hier worden aangeboden of gevraagd, te koop of te ruil. Ook voor bottleshares.
pyro-tukker
Actief lid
Actief lid

Gevraagd: Laphroaig (port/sherry casks) samples

Ongelezen berichtdoor pyro-tukker » 21 Nov 2020, 23:24

Beste mede whisky-liefhebbers,

Ik ben momenteel aan het kijken welke volgende (Laphroaigh) aankoop ik wil doen en persoonlijk ben ik fan van 'brodir portwood final batch'. Echter ik zie ook meerdere expressies die hier omheen hangen en die ik graag zou willen proeven. Dus mijn vraag is of er iemand hier op dit forum een paar samples kan maken van Laphroaighs die dichtbij de brodir final batch expressie zitten. Concreet praat ik dan over:

- Laphroaig Port Wood;
- Laphroaig PX Cask;
- Laphroaig Brodir Port Wood Finish Batch 1;
- Laphroaig Brodir Port Wood Finish Batch 2;

Mocht er niemand zijn die deze samples wil / kan verstrekken, dan hoor ik graag de ervaring met bovengenoemde expressies.

Qua samples: liefst 3cl - 5cl per sample. Eventueel heb ik een vriend die dezelfde samples wil afnemen (voor dezelfde reden als hierboven). Zolang het niet te gek is, zal de prijs geen probleem zijn.

Alvast bedankt!
0 x

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Gevraagd: Laphroaig (port/sherry casks) samples

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 22 Nov 2020, 11:12

pyro-tukker schreef:Beste mede whisky-liefhebbers,

Ik ben momenteel aan het kijken welke volgende (Laphroaigh) aankoop ik wil doen en persoonlijk ben ik fan van 'brodir portwood final batch'. Echter ik zie ook meerdere expressies die hier omheen hangen en die ik graag zou willen proeven. Dus mijn vraag is of er iemand hier op dit forum een paar samples kan maken van Laphroaighs die dichtbij de brodir final batch expressie zitten. Concreet praat ik dan over:

- Laphroaig Port Wood;
- Laphroaig PX Cask;
- Laphroaig Brodir Port Wood Finish Batch 1;
- Laphroaig Brodir Port Wood Finish Batch 2;

Mocht er niemand zijn die deze samples wil / kan verstrekken, dan hoor ik graag de ervaring met bovengenoemde expressies.

Qua samples: liefst 3cl - 5cl per sample. Eventueel heb ik een vriend die dezelfde samples wil afnemen (voor dezelfde reden als hierboven). Zolang het niet te gek is, zal de prijs geen probleem zijn.

Alvast bedankt!

Hallo Pyro-tukker, aan de gevraagde samples kan ik je helaas niet meer helpen, maar een beetje advies kan ik je wel geven.
Wat betreft de Brodirs, kan ik kort zijn. De batch 1 en 2 zijn de meerprijs niet waard. Het enige verschil met de final batch is dat voor de laatste geen Laphroaig 10 is gebruikt, maar iets jongere whisky.
De Portwood en PX zijn beide erg lekker en ondergewaardeerd in mijn ogen, maar de PX heeft van de 3 verreweg de beste prijs kwaliteit verhouding.
Ik zou je die dan dus ook willen adviseren :hoedaf.
0 x

pyro-tukker
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor pyro-tukker » 22 Nov 2020, 16:27

Freezeroz schreef:
Hallo Pyro-tukker, aan de gevraagde samples kan ik je helaas niet meer helpen, maar een beetje advies kan ik je wel geven.
Wat betreft de Brodirs, kan ik kort zijn. De batch 1 en 2 zijn de meerprijs niet waard. Het enige verschil met de final batch is dat voor de laatste geen Laphroaig 10 is gebruikt, maar iets jongere whisky.
De Portwood en PX zijn beide erg lekker en ondergewaardeerd in mijn ogen, maar de PX heeft van de 3 verreweg de beste prijs kwaliteit verhouding.
Ik zou je die dan dus ook willen adviseren :hoedaf.

Bedankt voor je uitleg. Duidelijk wat betreft de Brodir's, zeg je hiermee ook dat er weinig verschil zit tussen de Brodir expressies en de port wood expressie? Voor mij lijkt het allemaal hetzelfde van een afstandje.

Verder: mocht er iemand op dit forum nog steeds samples hebben, I am still interested!
0 x

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 22 Nov 2020, 17:20

pyro-tukker schreef:, zeg je hiermee ook dat er weinig verschil zit tussen de Brodir expressies en de port wood expressie?

In mijn herinnering liggen ze inderdaad alledrie vrij dicht bij elkaar, maar ik heb ze nooit naast elkaar gehad.
1 x

Terug naar “Samples gevraagd/aangeboden”