HWF VBT-6: VBT-café

De zesde "blinde" forum-proeverij.
Gebruikersavatar
Long John
Senior
Senior
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 Jan 2015, 16:57

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Long John » 26 Jan 2015, 19:24

Oopss. Ja, dat was ook wel een hele duidelijke hint van mij.
Terwijl ik helemaal niet deelneem aan VBT-6. :P
0 x

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Nino » 26 Jan 2015, 19:43

Nervositeit is van jullie berichten af te lezen :P
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 26 Jan 2015, 19:45

Nino schreef:Nervositeit is van jullie berichten af te lezen :P



Nog heel eventjes :yes
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
Nino
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 11:45
Locatie: Drenthe

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Nino » 26 Jan 2015, 19:48

Peter87 schreef:
Nino schreef:Nervositeit is van jullie berichten af te lezen :P



Nog heel eventjes :yes

Wat denk jij dat het is??? :gnif
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 26 Jan 2015, 19:55

*CENSUUR* denk ik :gnif
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 839
Lid geworden op: 26 Jun 2013, 20:05

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor whiksy » 26 Jan 2015, 23:33

henri schreef:zei het vorige keer ook al; buiten weer de top-organisatie en heel veel plezier met zn allen vind ik die 24 uur wachttijd ook heel onnodig.
met de HEBT was het volgens mij rond 19 a 20 uur alle notes en mits mogelijk werd dan tussen 22-23 uur de uitslag gepunbliceerd.
dat werkte heel goed, geen of niet al teveel gedoe met hints enzo, gewoon 2 uurtjes nabespreken met zn allen en dan de uitslag te weten komen en daar met zijn alleen weer even verder op in gaan.

zoals gezegd verder echt heel tof weer allemaal en prachtige samples, maar de wachttijd mag korter.. ;)

Nah, ik vind een dagje puzzellen wel fijn. Geen haast!
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Matti » 26 Jan 2015, 23:55

Zoals al eerder gezegd is het ook vooral een kans voor alle deelnemers om de notes die te lezen vóór de onthulling. Iedereen tevreden houden is altijd lastig, maar de huidige opzet houdt volgens mij een goed midden.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Jan 2015, 00:04

De lijn zoals Piet die getrokken heeft (en die Matti nu doortrekt) vind ik nog steeds de beste manier, ook al is het soms moeilijk om de grens van de censuur niet te overschrijden.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 27 Jan 2015, 00:10

Ondanks dat ik heel slecht tegen het wachten kan enzo, ben ik het er mee eens hoor. Gewoon zo houden. Ben al lang blij dat jullie niet nog tot woensdag wachten. Het speculeren, samen een beetje gokken en nadenken over wat het kan zijn nadat iedereen blind zijn zegje heeft kunnen doen heeft ook wel z'n charme juist en niet iedereen kan inderdaad maandagavond stipt om 20:00 daar aan deelnemen (of heeft daar zin in). Als je dan meteen al de onthulling doet is het daarna alleen nog maar van hetzelfde 'oow leuk, had ik niet verwacht, ga ik wel/niet een flesje van kopen'.
1 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 27 Jan 2015, 00:12

Ik kan er ook goed mee leven. Het houdt het wat langer spannend.
Ik voeg me wel bij Henri omdat die hints van mij ook niet echt hoeven. Maar ik ben er ook niet tegen. Ieder zijn ding. En als er mensen zijn die de hints wel heel leuk vinden wie ben ik dan om te zeuren. Ik heb er natuurlijk geen last van en kan ervoor kiezen ze te negeren.
Wel vind ik, en dat is gelukkig ook het geval, dat de bekendmaking van de notities en de onthulling van de whisky niet langer dan 1 dag uit elkaar moet zitten. Ik denk dat 2 dagen de vaart en de pret er behoorlijk uit zou halen.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5367
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor henri » 27 Jan 2015, 00:17

daar kan ik me volledig in vinden. die 24 uur oke.. maar die hints... ;)

edit, wat toelichting waarom ik de hints niet vind werken.
Niet iedereen maakt een studie van zijn/haar whisky-hobby/liefhebberij.
de manier van hints sluit je een groep van de deelnemers mee uit die zich niet constant inlezen op wat welke distleerderij doet en waarom, hoe ze het doen, wat ze allemaal uitbrengen etc..
de discussie na de hints is er 1 die vaak alleen de gevorderden verder kunnen voeren en ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.

begrijp me niet verkeerd, ik ben iemand die veel dingen uit een enthousiasme doet, en ik geloof dat matti o.a die hints ook zo plaatst vanuit het persoonlijk enthousiasme, maar daarmee vergeet dat niet iedereen die meedoet een whisky-expert is.
denk dat mathijs dat ook begrijpt, dat je dmv de soort hints je je wel erg richt op de mensen die zich al hebben ingesturdeerd de complete whisky-industrie, want een ander kan er gewoonweg al niet meer over meepraten. dat vind ik jammer

sorry voor de lange toelichting, hoop dat jullie mijn intentie juist lezen
ik wil niets afzeiken, ik wil het toeganklijk zien net als ik meen de organisatie :goedgedaan
Laatst gewijzigd door henri op 27 Jan 2015, 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 27 Jan 2015, 00:25

Laat die teasers maar komen. Ze bereiken hun doel: wat leven in de brouwerij brengen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 27 Jan 2015, 01:13

henri schreef:daar kan ik me volledig in vinden. die 24 uur oke.. maar die hints... ;)

edit, wat toelichting waarom ik de hints niet vind werken.
Niet iedereen maakt een studie van zijn/haar whisky-hobby/liefhebberij.
de manier van hints sluit je een groep van de deelnemers mee uit die zich niet constant inlezen op wat welke distleerderij doet en waarom, hoe ze het doen, wat ze allemaal uitbrengen etc..
de discussie na de hints is er 1 die vaak alleen de gevorderden verder kunnen voeren en ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.

begrijp me niet verkeerd, ik ben iemand die veel dingen uit een enthousiasme doet, en ik geloof dat matti o.a die hints ook zo plaatst vanuit het persoonlijk enthousiasme, maar daarmee vergeet dat niet iedereen die meedoet een whisky-expert is.
denk dat mathijs dat ook begrijpt, dat je dmv de soort hints je je wel erg richt op de mensen die zich al hebben ingesturdeerd de complete whisky-industrie, want een ander kan er gewoonweg al niet meer over meepraten. dat vind ik jammer

sorry voor de lange toelichting, hoop dat jullie mijn intentie juist lezen
ik wil niets afzeiken, ik wil het toeganklijk zien net als ik meen de organisatie :goedgedaan


Ben het toch echt niet met je eens. Je zegt dus eigenlijk dat alleen de die-hards daar aan mee kunnen doen en de overigen niet. Maar dat zou betekenen dat zonder de hints er dus na een aantal opmerkingen er eigenlijk helemaal niemand meer praat, want wat valt er tenslotte na iedereens uitgebreide notities en wat vergelijking daarvan en speculatie nog verder te bespreken? Dan houdt het dus erg snel op.
Ik heb destijds met de eerste VBT waaraan ik mee deed dmv googlen, lezen van reviews, etc. dingen bijna goed geraden met amper de ervaring die ik nu heb. Een teaser/hint zo nu en dan kan dan net weer dat ding zijn waardoor je nog even gaat zoeken naar informatie en met andere suggesties kunt komen. Daarvoor hoef je echt geen expert te zijn, maar hooguit houden van wat ouderwets speurwerk en deductie imho.
1 x

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 27 Jan 2015, 09:57

Niet iedereen kan stipt maandagavond om 20:00 klaar zitten. Ik had bijvoorbeeld gisteravond cursus, dus ik was tot 22:30 niet in staat om op het forum te kijken. Als de ontmaskering meteen was geweest, was mij de kans ontnomen om deel te nemen aan een eventuele discussie. Dus een dagje wachten vind ik juist heel erg leuk! Geduld is een schone zaak, toch? :)

En voor wat betreft die hints. Ik snap Henri's punt wel, het is een beetje voor de gevorderden. Maar ik ben het er weer absoluut niet mee eens dat het anderen uitsluit. Als je niets met die hints kan, kun je proberen het op/uit te zoeken of anders gewoon lekker negeren. Niks moet. Het is daarnaast ook absoluut geen wedstrijd. Je kunt het niet fout of goed doen. Het gaat niet om het resultaat, of om wie het dichtste bij zat. Het gaat uiteindelijk om de ervaring, de discussies en de gein die je er mee hebt. Die hints vind ik persoonlijk dus wél van toegevoegde waarde want het geeft een beetje "rumour" als je snapt wat ik bedoel. :goedgedaan
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
Long John
Senior
Senior
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 Jan 2015, 16:57

Re: HWF VBT-6: VBT-café

Ongelezen berichtdoor Long John » 27 Jan 2015, 10:48

Ik ben geen deelnemer maar ik vind het huidige systeem wel goed. Tot maandag insturen, dinsdag de onthulling.
Mijn whisky kennis is beperkt maar ik vind het leuk om alle opmerkingen door te lezen. Die hints zijn prima. Natuurlijk snap ik de meeste niet, maar dat komt later wel als ik groot ben. :bigsmile
0 x


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-6”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast