Zonet mijn notes doorgestuurd, volledig blind. Nu eerst dit topic eens doornemen

SAMPLE 3
Referentiedram : Glencadam 10 (stuk zoeter, minder fris, meer ananas minder appelsien & citroen.
Ik ben de hele week ‘out’ geweest met een zware verkoudheid. Vóór aanvang van de VBT had ik echter al enkele indrukken (vanuit de sampleflesjes) op post its bij de whisky’s geschreven. Bij deze vermeldde ik : Lowland ? Blend? Littlemill? Ik vermeld dit omdat ik niet weet of ik wel 100% hersteld ben en m’n waarnemingen dus nog niet volledig vertrouw.
C: Bleek goud.
N: Granig, koekjes, appelsien, zeer veel zoete appelsien, vanille. Citrus. Malty. Leuke frisse neus. Misschien ook wat granny Smith appel. Houdt het midden tussen zoet en frisse citrusvruchten. Dit zou wel eens een lowland whisky kunnen zijn. Ik vind dit wel een zéér aangename neus. Na verloop van tijd begint het granige toch wat de overhand te halen, dat vind ik dan weer minder positief. Blend?
T: Granig, licht houtig, zeer delicaat, veel citrus en zoete appelsien weer. Zou dit bladnoch kunnen zijn? Doet zelfs wat denken aan de Bladnoch ’91 TBD. Lekker.
F: Amper drogend, er blijft zoete citrus en wat hout, licht peperig. Na verloop van tijd even iets exotisch fruit zelfs.
Conclusie: Lekker sapje. Fris, mooie smaken en geuren. Amper houtig. 87pts.
Gok: Bladnoch? Maar dit hadden we al eens in een VBT. Auchtentoshan? Ik durf ook Littlemill wel te noemen… dan hebben we alle courante Lowlanders wel gehad zeker… . In ieder geval op 50% of meer + bourbon vat.