HWF Virtuele Blind Tasting-6: Sample-3 (27 januari t/m 2 februari)
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-6: Sample-3 (27 januari t/m 2 februari)
Malt Mill, anyone? 
1 x
Matthijs, whiskynerd.
Als het trouwens de Auchtentoshan 1992 WhB is zou dat wel goed uitkomen. Ik zit nu namelijk nog te twijfelen of ik deze wil hebben, maar dat zou dan niet meer hoeven 
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Leuk al die gokjes naar de verschillende Auchentoshan's maar ik mis toch nog wel heel erg de connectie met Japan, Ierland, Schotland en tot voor kort een andere distillery uit dezelfde regio...
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Soundwave schreef:thijs100 schreef:Yapi schreef:Is geen hint, maar er kan veel hoor, met een VBT budget en de juiste sponsors
Mooi, dus sample 6 is een Brora?
Zou niet de eerste keer zijn hoor. Hebben al een Port Ellen, Brora, 'Karuizawa' (Asama), Littlemill en Linlithgow gehad, dus laten we dan nu maar voor een Rosebank ofzo gaan ja toch?
Ja, in VBT3 zat idd die Karuizawa én de Port Ellen. Ik twijfelde op voorhand om mee te doen, maar besloot toen een rondje "aan te kijken". Toen ik zag wat er in zat baalde ik stevig! Sindsdien doe ik maar gewoon mee

0 x
Soundwave schreef:Leuk al die gokjes naar de verschillende Auchentoshan's maar ik mis toch nog wel heel erg de connectie met Japan, Ierland, Schotland en tot voor kort een andere distillery uit dezelfde regio...
Nou, je kwam zelf anders al een heel eind
Soundwave schreef:Auchentoshan is Schots, in handen van Suntory (Japans) en doet aan triple distilling (typisch Ierse aangelegenheid), maar verder dan dat kom ik niet haha.
0 x
Ik heb zelf geen flauw idee en iedereen weet waar ik sta mbt de hints. Maar ik denk dat het makkelijker om te zoeken in welk topic 2 members alles hebben gezegd over deze whisky.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Willem vd K schreef:thijs100 schreef:Gezien Matthijs voorliefde voor bottelingen van Whiskybroker: is dit de Auchtentoshan 1992/2014?
Kay en Henri, jullie hebben deze allebei geproefd. Kay, jij hebt zelfs een fles open staan. Verlos ons
Daar dacht ik na Matti's eerste hint ook meteen aan, ja! Of die Archives '90 botteling, natuurlijk. Die hebben Henri en Kay ook![]()
ik heb er van allen alleen een sample gehad en weet dat ik ze allebei vind tegenvallen.
komt dan wel weer overeen, want deze littlemill..
vind ik ook tegenvallen..ik zag ook de opmerking voorbij komen dat matti de auchentoshan 90 scoort
ik scoor hem 86.. ( hé.. komt weer overeen met deze Littlemill..
)vind vaak de whb bottelingen wat tegenvallen.. vaak zeg ik he.. niet altijd, heb er ook mooie van geproefd
0 x
henri schreef:thijs100 schreef:Gezien Matthijs voorliefde voor bottelingen van Whiskybroker: is dit de Auchtentoshan 1992/2014?
Kay en Henri, jullie hebben deze allebei geproefd. Kay, jij hebt zelfs een fles open staan. Verlos ons
ik heb er van allen alleen een sample gehad en weet dat ik ze allebei vind tegenvallen.
komt dan wel weer overeen, want deze littlemill..vind ik ook tegenvallen..
ik zag ook de opmerking voorbij komen dat matti de auchentoshan 90 scoort
ik scoor hem 86.. ( hé.. komt weer overeen met deze Littlemill..)
vind vaak de whb bottelingen wat tegenvallen.. vaak zeg ik he.. niet altijd, heb er ook mooie van geproefd
Het is maar net wat je tegenvallend vind, 86 is natuurlijk een prima score. Maar als je een 90-whisky verwacht snap ik wel dat je die bewoording gebruikt
1 x
ja ik vind 86 voor een littlemill van nu wat tegenvallen 
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

littlemill zou qua hints al helemaal nergens meer op slaan zou ik denken dus volgens mij moet je die optie uit je hoofd zetten.
0 x
Soundwave schreef:littlemill zou qua hints al helemaal nergens meer op slaan zou ik denken dus volgens mij moet je die optie uit je hoofd zetten.
nee joh, veel te leuk om tegen de hints in te gaan.
ik lees het ergens laat op de avond wel wat het geworden is
bij mij zal ie in ieder geval niet op de planken belanden
0 x
... Cooley's Hybrid?
Bruichladdich en omgevingsgenoot Port Charlotte, samen met Ierse Cooley. Dan mis ik nog de Japanse connectie. En het abv en waarschijnlijk de peat
Nah, ik hou het bij Soundwave's redenatie:
Bruichladdich en omgevingsgenoot Port Charlotte, samen met Ierse Cooley. Dan mis ik nog de Japanse connectie. En het abv en waarschijnlijk de peat
Nah, ik hou het bij Soundwave's redenatie:
Soundwave schreef:Auchentoshan is Schots, in handen van Suntory (Japans) en doet aan triple distilling (typisch Ierse aangelegenheid), maar verder dan dat kom ik niet haha.
0 x
Geen idee wat het is. Maar lekker vond ik hem niet helaas, wel benieuwd uiteraard.
0 x
whiksy schreef:... Cooley's Hybrid?
Nah, ik hou het bij Soundwave's redenatie:Soundwave schreef:Auchentoshan is Schots, in handen van Suntory (Japans) en doet aan triple distilling (typisch Ierse aangelegenheid), maar verder dan dat kom ik niet haha.
Deze distilleerderij is zelfs gebouwd door Ieren.
Ik kan alleen geen info vinden over een distilleerderij uit de regio.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb de Hybrid gehad zelf en die is het ook zeker niet. Die heeft ook wat turferigs namelijk en een veel lager abv dan het sample. Was een leuke fles voor het idee ook, maar geen hoogvlieger.
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-6”