Wachauer, Oostenrijk

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Wachauer, Oostenrijk

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 29 Mei 2015, 19:18

We hebben ons vandaag in een winkeltje met 'lokaliteiten' een Oostenrijkse whisky aan laten praten, Wachauer. De goede man had er twee, een "barley" en een "rye". Wachauer blijkt naast deze whisky ook nog een "oat" te hebben. Ik vond de whisky eigenlijk al veel te duur, maar goed, hoe vaak kom je nu een Oostenrijkse whisky tegen? Het flesje is een grappig stapel-flesje zoals je die ook wel eens ziet in van die Ierse pakketjes, maar 24 euro voor 0,2 liter? Nu blijkt in de webshop van de distilleerderij een halve liter 25 euro te kosten en 0,2 liter 14. Goed nieuws voor onze 'lokaliteiten' boer dus.

De fles en de website van de distilleerderij geven weinig informatie. De whisky zou al sinds ongeveer 1995 worden gemaakt, dus zou in theorie best een paar jaar oud kunnen zijn, maar aangezien er geen leeftijden worden vermeld, en afgaande op de smaak, ga ik uit van een jonge whisky op (vrij) nieuwe vaten (volgens de website worden de vaten speciaal voor de distilleerderij gemaakt, voornamelijk uit Oostenrijks eik). Veel hout en vanille dus, maar aan de andere kant niet heel scherp.

Veel te veel voor betaald dus, maar een aardigheidje voor op de plank. Naast Zwitserland (Säntis) blijkt er dus ook whisky uit Oostenrijk te komen.
0 x

Tom2
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wachauer, Oostenrijk

Ongelezen berichtdoor Tom2 » 30 Mei 2015, 01:53

En hoe smaakt hij :)
0 x
Afbeelding

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Wachauer, Oostenrijk

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 30 Mei 2015, 08:11

Veel hout en vanille dus, maar aan de andere kant niet heel scherp.

Niet mijn whisky. Doet een beetje denken aan de Gouden Carolus, Mackmyra of Frysk Hynder. Een jonge whisky die te snel heeft gerijpt op te actieve vaten.
0 x

Terug naar “Whisky uit overige landen”