Micro-distilleerderijen

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
Erdogan
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 Mei 2015, 21:17

Micro-distilleerderijen

Ongelezen berichtdoor Erdogan » 16 Mei 2015, 15:20

Hoi, ik probeer de beste micro-distilleerderijen eruit te pikken met mooie producten. Momenteel zijn dat ze van: Säntis Malt, Langatun Distillery en The Lakes Distillery (vierde is onderweg..)[/quote]

Ok, en wat zijn het precies??[/quote]

Ik heb even overzicht gemaakt voor je, met kort de kenmerken die het onderscheidend maken:

1) Säntis Malt - zij gebruiken tot 120 jaar oude biervaten voor het laten rijpen van de whisky.
Editie Säntis Toegankelijk, floraal/fruitig/licht/fris, vooral voor mensen die iets aparts willen, maar niet te extreem.
Editie Sigel Citrus fruitig, houterig, droog, 50 liter biervaten, is niet voor iedereen weggelegd.
Editie Dreifaltigkeit Frontrunner in de Säntis range: Letterlijk gerookte/BBQ ham in een fles!
Alpstein Gelimiteerde editie, heeft altijd een finish op een tweede type vat.
Santis Cream Is heel lekker, maar is voor de betere horeca.

2) Langatun Distillery - zij passen een triple distillation proces toe en gebruiken Engelse stout gist (normaliter voor donker bier)
Old Deer Sherry & Chardonnay vaten, lekker fruitig zoet, mond vullend, zacht en een goede finish
Old Bear Chateau-neuf-du-Pape vaten, rode vruchten, licht rokerig, rijk aan tanines, bijzonder goed.
De cask strength edities zijn er van beide edities voor de puristen. Deze zijn per batch verschillend, de eerste batch die ik had was rond de 61%, huidige is rond de 58.5%.
Perestrojka Vodka Top vodka, 7 keer gedistilleerd, binnenkort leverbaar,
Gold Bee Heerlijke whisky likeur, veel werk zit in het productie proces. Is een mix van Old Deer en zuivere honing.

3) The Lakes Distillery - Engeland, uit Lakes District, water stroomt over turf grond, heel zuiver water, 0,6 op een schaal van 0-100. Eigenaar en zijn vader waren ook de oprichters van Arran Distillery.
The ONE Heerlijk fruitig, zomers, perzik, rode appels, korte finish. Niet alleen de gevorderde drinker vind hem lekker, maar ook de beginner.
Lakes Gin Moet in de vriezer staan, dan puur met enkel ijsblokjes gedronken worden. Indien men toch tonic gebruikt dan 1:1.
Lakes Vodka 3 keer gedistilleerd, water van de river derwent is gebruikt

4) Met de vierde moet ik nog even mee wachten over te communiceren... +/- 4 weken.

Geeft dit een beter beeld aan je? Als je meer specifieke vragen hebt hoor ik het graag van je.
0 x

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Micro-distilleerderijen

Ongelezen berichtdoor Matti » 16 Mei 2015, 20:11

Op wie reageer je hier? Je moet je quotes even repareren :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Erdogan
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 Mei 2015, 21:17

Re: Micro-distilleerderijen

Ongelezen berichtdoor Erdogan » 17 Mei 2015, 01:54

Matti schreef:Op wie reageer je hier? Je moet je quotes even repareren :)


Hoi ik reageerde op Whisky-Ettenleur... het lukte niet meer om te reageren via een quote in de folder: even voorstellen. Het was namelijk een derde quote... hoe moet ik een quote repareren?
0 x

Gebruikersavatar
Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 981
Lid geworden op: 25 Feb 2015, 12:29
Locatie: Omgeving Breda

Re: Micro-distilleerderijen

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 17 Mei 2015, 10:48

Heej, dat ben ik :D

Het is me een stuk duidelijker, thnx!
Interessant draadje kan dit worden.

Ik had overigens eerst het idee dat het een soort 'home-made-whisky-kit' was, om zelf als een soort moonshiner aan de slag te gaan, haha :bigsmile
0 x
Afbeelding

Erdogan
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 Mei 2015, 21:17

Re: Micro-distilleerderijen

Ongelezen berichtdoor Erdogan » 17 Mei 2015, 17:41

Whisky-ettenleur schreef:Heej, dat ben ik :D

Het is me een stuk duidelijker, thnx!
Interessant draadje kan dit worden.

Ik had overigens eerst het idee dat het een soort 'home-made-whisky-kit' was, om zelf als een soort moonshiner aan de slag te gaan, haha :bigsmile



Zeker geen moonshiner kit... :bigsmile
1 x


Terug naar “Whisky uit overige landen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten