Whisky Castle Elfingen, Zwitserland

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
Piet
Moderator
Moderator

Whisky Castle Elfingen, Zwitserland

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Nov 2009, 12:30

Ik zag deze whisky op het festival in leiden. Zoals zoveel helaas niet geproefd.

Het kost even zoeken maar dan blijkt er toch wat op het internet te staan, een eigen website zelfs: Die exklusievste Whiskybrennerei der Welt.
Of die naam nu helemaal de lading dekt, en waarom dat zo zou zijn, daar ben ik nog niet achter.

.......So entstand der Name "Whisky Valley - das Innovations - Tal".
Whisky Castle: kleinste Whiskybrennerei der Welt. Of dit zo is ?

Wir brennen Whisky aus verschiedenen Getreidearten: Hafer, Dinkel, Gerste, Roggen, Weizen und Mais.
Nach mindestens 3 Jahren Lagerung im Eichenfass wird der Whisky abgefüllt. Jedes Fass wird einzeln abgefüllt. Das heisst, es werden keine Whisky mit anderen verschnitten. Jede Flasche trägt die Nummer des Fasses in dem Whisky gereift ist.

Wel heel veel superlatieven op de sites.
Op het festival stond een single malt. Was die te proeven ? Heeft iemand deze geproefd ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

teun
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Whisky Castle Elfingen, Zwitserland

Ongelezen berichtdoor teun » 05 Dec 2009, 19:46

Het klopt echt het is een van de exclusiefste whisky stokerijen van de wereld. Schoon, proffesioneel en kwaltatief perfect.
Ik ben als importeur wel bevooroordeeld maar ik doe ook Schotse malts dus ik weet waar ik overpraat.
Proef flesjes op aanvraag te regelen en ik sta ook weer in Groningen maar misschien niet groots maar ik heb altijd wel een flesje bij me
Gruezli
Teun
wine world holland bv
0 x

Terug naar “Whisky uit overige landen”