Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
Gebruikersavatar
Stuifie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 Okt 2010, 20:30
Locatie: Opperdoes

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor Stuifie » 24 Okt 2010, 15:35

Ha John, heb je 'm nog steeds niet open?
:nono
Als je 'm niet 'groen' in Vlissingen hebt geproefd (dus bijvoorbeeld pas laat op de middag/avond) dan wordt het nu toch echt tijd! Ik ben ook naar Whisky by the Sea geweest en heb daar de Eylandt Legend geproefd. Direct besloten om een aandeel te nemen want ik vond die spirit wel heel veelbelovend. Ik ben een echte peaty-fan en dit jaar op Islay geweest; met een beetje verbeelding zijn de omstandigheden in Bruinisse toch vergelijkbaar? En hoezo 60%; nauwelijks merkbaar zo zacht. Alleen de geur vind ik nu niet prettig - daar is echt een lading hout bij nodig!

Ik had mijn flesje wel open, geroken, maar nog niet genuttigd. Dus ik vond dat gisteren wel even een goed moment; heerlijk! (niet te veel ruiken). Besloten om een beetje te proeven en dan wachten tot het 2e flesje komt, en het 3e flesje. Ter vergelijk. En dan weer laten staan tot de echte fles komt - dan allevier naast elkaar proeven.
:yes
Is er een kansje dat we de Eylandt Legend (of Meinderd danwel Guiseppe) in Leiden tegenkomen...?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor JayDie » 24 Okt 2010, 18:33

Stuifie schreef:Ha John, heb je 'm nog steeds niet open?
:nono

Nope... ik heb hem in Vlissingen geproefd halverwege de middag. Vond hem erg verrassend en onderscheidend: een typische geur die ik niet thuis kon brengen, wat waarschijnlijk door de groenmout komt. Zeewier / komkommer... die kant op.

Ik twijfel nog of ik hem nu open en (opnieuw) proef, of (een jaartje...) wacht op het tweede flesje om ze zo goed te kunnen vergelijken... Één ding is zeker: hij gaat bij mij open! Maar wanneer...? :Scratch
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor JayDie » 28 Okt 2010, 20:05

Voor diegene die naar Leiden gaan:
We zijn ook blij te kunnen melden dat de Eylandt Legend White Spirit te proeven is tijdens Whisky Live Leiden 2010 op onze Whisky Passion stand, wij

Bron: Whiskypassion.nl
:duimop
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Stuifie
Actief lid
Actief lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 Okt 2010, 20:30
Locatie: Opperdoes

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor Stuifie » 29 Okt 2010, 00:13

:yes
Dat is goed nieuws! Ik kan het iedereen aanbevelen hier even langs te gaan; laat je overtuigen door de smaak en overweeg een aandeel. Machtig interessant om zo betrokken te zijn bij het hele proces...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wally
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 Feb 2011, 16:59
Locatie: Limmen

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor Wally » 14 Feb 2011, 11:36

Ik ben na de spirit in Vlissingen geproefd te hebben, aandeelhouder geworden in het eerste vat Eyland Legend. Toen de eerste lichting in sampleflesjes was gegoten voor de aandeelhouders heb ik die samen met die van m'n zussie opgehaald in Bruinisse. Leuk ritje met de motor vanuit Noord Holland helemaal binnendoor. Ik heb ongeveer een uur in de distillery doorgebracht met Meinderd die op mij overkwam als een echte "vakidioot" in de positieve zin van het woord. Natuurlijk thuis ook even geproefd, en ik vind hem zeer veelbelovend. Kan niet wachten tot er een echte Zeeuwse Whisky is ontstaan.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor JayDie » 15 Feb 2011, 13:20

Uit: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
GJR schreef:Eylandt Legend project, Tja ik ben niet alleen een Zeeuw, maar ook nog een Schouwen Duivelander, dus zit nog dichter bij het vuur. Leuk project, New Spirit nog niet geproefd (trouwens de producten van hun zijn hier erg lastig bij een Slijter te krijgen, zelfs hier, tot grote frustatie van de slijters)

Feitelijk gezien is het natuurlijk nog geen whisky (september / oktober is de eerste spirit uit de ketel gelopen). En... om die spirit te proeven moet je natuurlijk aandeelhouder worden :duimop

Als men nu al alle new spirit zou verkopen, zullen we nooit weten hoe hij ouder smaakt... :(
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Wally
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 Feb 2011, 16:59
Locatie: Limmen

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor Wally » 15 Feb 2011, 14:12

JayDie schreef:Feitelijk gezien is het natuurlijk nog geen whisky (september / oktober is de eerste spirit uit de ketel gelopen). En... om die spirit te proeven moet je natuurlijk aandeelhouder worden :duimop

Als men nu al alle new spirit zou verkopen, zullen we nooit weten hoe hij ouder smaakt... :(

Klopt niet helemaal. ;) De new spirit was al te proeven op het festival in Vlissingen en als het goed is ook in Leiden afgelopen editie. Verder produceert de destilleerderij uit Bruinisse ook andere dranken zie http://www.kampendestillateurs.nl/ voor het assortiment en de productie van de Eylandt Legend. (Volgens de site zijn hun producten o.a. te krijgen bij World of Drinks in Zierikzee of Renesse)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor JayDie » 15 Feb 2011, 14:32

Wally schreef:Klopt niet helemaal. ;) De new spirit was al te proeven op het festival in Vlissingen en als het goed is ook in Leiden afgelopen editie.

Ja, klopt, heb je gelijk in (heb hem zelf ook in Vlissingen geproefd en gezien in Leiden), maar ik doelde op de verkoop van flessen new spirit in een slijter; dan gaat het iets harder dan 2cl pp op een festival ;-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Okt 2011, 13:09

Hebben de aandeelhouders van Eylandt Legend op dit forum al iets gehoord over het 2e flesje met 1yo Eylandt Legend? Weet dat hij te proeven was op Whisky by the Sea 2011 en heb van Vincent gehoord dat de flesjes vóór dat festival beschikbaar zouden zijn?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Wally
Actief lid
Actief lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 Feb 2011, 16:59
Locatie: Limmen

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor Wally » 14 Okt 2011, 13:28

JayDie schreef:Hebben de aandeelhouders van Eylandt Legend op dit forum al iets gehoord over het 2e flesje met 1yo Eylandt Legend? Weet dat hij te proeven was op Whisky by the Sea 2011 en heb van Vincent gehoord dat de flesjes vóór dat festival beschikbaar zouden zijn?



Hay JayDie,

Ik heb van de week nog een mailtje gestuurd naar Meinderd, maar tot nu toe nog geen reactie ontvangen. Toch maar even proberen bij smulle.nl die als het goed is de verspreiding regelt.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor JayDie » 14 Okt 2011, 13:43

Wally schreef:Ik heb van de week nog een mailtje gestuurd naar Meinderd, maar tot nu toe nog geen reactie ontvangen. Toch maar even proberen bij smulle.nl die als het goed is de verspreiding regelt.


Vincent schreef:-------- Original-Nachricht --------
Datum: Thu, 8 Sep 2011 10:55:15 +0200
Von: "Sales Nosing and Tasting"
An: "John"
Betreff: Re: General Inquiry Enquiry from Nosing And Tasting 4 You!

Hallo John,

Afgelopen maandag zijn de 0,2L flessen afgevuld. Ik wacht nu op de nieuwe etiketten voordat ik iedereen weer op de hoogte breng.
In ieder geval zijn de flesjes weer beschikbaar kort vóór Whisky by the Sea (Vlissingen 24 September)

M.v.g.
Vincent

----- Original Message -----
From: John
To: Nosing and Tasting 4 You
Sent: Thursday, September 08, 2011 9:21 AM
Subject: General Inquiry Enquiry from Nosing And Tasting 4 You!
Hallo Vincent,

heb je al wat meer informatie wanneer we de 1yo Eylandt Legend beschikbaar
is?

John


Naar ik toen van Vincent zelf begreep staat feitelijk Kampen hierbuiten. Vincent heeft een vat gekocht welke hij afvult. Nu ik dit zo schrijf... dat betekent dat er telkens meer lucht in het vat komt...? :Scratch Ik twijfel nu aan mezelf... Misschien toch ism Kampen :HitHead
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Okt 2011, 11:04

...ik heb maar eens een berichtje via de website van Kampen Destillateurs gestuurd...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor JayDie » 15 Nov 2011, 10:25

JayDie schreef:...ik heb maar eens een berichtje via de website van Kampen Destillateurs gestuurd...

...en nog maar eens en ook via Twitter: zeeuwsedrank, LinkedIn en allerhande e-mail adressen. Begin langzamerhand te denken dat ik betoept ben... :roll:

Ik wordt op Twitter al terug gevolgd, dus gelijk een direct message gestuurd. Weet ik in ieder geval dat berichten aankomen :gnif


EDIT: inmiddels ook PM's gekregen van Kampen Destillateurs met extra contact info. Ook zijn (Vincent van Hese) adres en telefoonnummer gevonden; ben er toen ook geweest om de new spirit op te halen.

Wordt vervolgd...
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Vincent
Actief lid
Actief lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 Feb 2011, 15:07
Locatie: Kloetinge
Contact:

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor Vincent » 15 Nov 2011, 16:22

Voor de duidelijkheid. Ik ben niet de Vincent die we zoeken. Ik zoek hem namelijk zelf ook daar de beste mij beloofd heeft de o,2 ltr langs te brengen. Nadat dit uitbleef heb ik gebeld zonder gehoor en ook e-mail blijft onbeantwoord.

Heb JayDie hier al per mail over gesproken; woon in Vincent van H. zijn buurt (ook dat nog) dus kan er eens langs gaan om een teken van leven op te vangen.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Eylandt Legend - Nederlandse, Zeeuwse, whisky!

Ongelezen berichtdoor JayDie » 18 Nov 2011, 12:54

Eindelijk reactie van Vincent! :duimop :hoera

Hoi John,

Zat de afgelopen weken midden in de verhuizing en had dus geen internet, vandaar :-)

Alles is geëtiketteerd en staat klaar om op afspraak te worden afgehaald door de aandeelhouders.

Opsturen is een optie tegen vergoeding van de verpakkings- en verzendkosten.

Met vriendelijke groet,
Vincent van Hese

Nou, ben benieuwd of ik voor de 2yo en de 3yo er zelf achteraan moet, of dat het dan 'vanzelf' gaat!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!


Terug naar “Whisky uit overige landen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten