Whisky uit Zuid Amerika

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
flyinghellas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 Jun 2020, 11:02

Whisky uit Zuid Amerika

Ongelezen berichtdoor flyinghellas » 03 Okt 2022, 04:57

Na wat beroepsmatige rondzwervingen door zuid Amerika heb ik m’n verzameling alweer aardig kunnen aanvullen met diverse whiskies uit Brazilië van Union distillery en Lamas. Uit Peru de Black whisky , uit Argentinië La Orden de Libertador en binnenkort hoop ik uit Ecuador de Murco en Ceiba mee te kunnen nemen. Blijft leuk om uit diverse landen iets leuks mee te nemen . Geopend heb ik ze nog niet ..
3 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Whisky uit Zuid Amerika

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 03 Okt 2022, 19:01

Toch leuk om zo te kunnen beschikken over obscure wereldwhisky's.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4858
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Whisky uit Zuid Amerika

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 03 Okt 2022, 20:58

flyinghellas schreef:Na wat beroepsmatige rondzwervingen door zuid Amerika heb ik m’n verzameling alweer aardig kunnen aanvullen met diverse whiskies uit Brazilië van Union distillery en Lamas. Uit Peru de Black whisky , uit Argentinië La Orden de Libertador en binnenkort hoop ik uit Ecuador de Murco en Ceiba mee te kunnen nemen. Blijft leuk om uit diverse landen iets leuks mee te nemen . Geopend heb ik ze nog niet ..


Misschien idee om er toch een x eentje open te trekken? Al voorzie ik dat een abrupt einde van de verzamelwoede… :lol:
Wel leuk te lezen dat er mensen zijn die iets verzamelen alleen omdat ze dat leuk vinden en zonder het idee dat het ooit giga in waarde gaat stijgen!
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

flyinghellas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 Jun 2020, 11:02

Re: Whisky uit Zuid Amerika

Ongelezen berichtdoor flyinghellas » 04 Okt 2022, 04:01

Oogadal schreef:
flyinghellas schreef:Na wat beroepsmatige rondzwervingen door zuid Amerika heb ik m’n verzameling alweer aardig kunnen aanvullen met diverse whiskies uit Brazilië van Union distillery en Lamas. Uit Peru de Black whisky , uit Argentinië La Orden de Libertador en binnenkort hoop ik uit Ecuador de Murco en Ceiba mee te kunnen nemen. Blijft leuk om uit diverse landen iets leuks mee te nemen . Geopend heb ik ze nog niet ..


Misschien idee om er toch een x eentje open te trekken? Al voorzie ik dat een abrupt einde van de verzamelwoede… :lol:
Wel leuk te lezen dat er mensen zijn die iets verzamelen alleen omdat ze dat leuk vinden en zonder het idee dat het ooit giga in waarde gaat stijgen!


Ik moet zeggen, de Union en de Lamas heb ik al meerdere malen mogen proeven in de Caledonia whisky company in Sao Paolo. Vielen me helemaal niet tegen, sterker nog vond ze eigenlijk heel erg lekker.
1 x

flyinghellas
Actief lid
Actief lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 Jun 2020, 11:02

Re: Whisky uit Zuid Amerika

Ongelezen berichtdoor flyinghellas » 05 Sep 2023, 11:00

WhiskyDudes schreef:
flyinghellas schreef:Na wat beroepsmatige rondzwervingen door zuid Amerika heb ik m’n verzameling alweer aardig kunnen aanvullen met diverse whiskies uit Brazilië van Union distillery en Lamas. Uit Peru de Black whisky , uit Argentinië La Orden de Libertador en binnenkort hoop ik uit Ecuador de Murco en Ceiba mee te kunnen nemen. Blijft leuk om uit diverse landen iets leuks mee te nemen . Geopend heb ik ze nog niet ..


Misschien idee om er toch een x eentje open te trekken? Al voorzie ik dat een abrupt einde van de verzamelwoede… :lol:
Wel leuk te lezen dat er mensen zijn die iets verzamelen alleen omdat ze dat leuk vinden en zonder het idee dat het ooit giga in waarde gaat stijgen!

Ach het gaat mij niet om om de waarde, heb zojuist een Ceibo opengetrokken uit Ecuador voor de 25US$ die ik er voor betaald heb een prima whisky wel aan de zoete kant en wat vlak, maar voor dat geld heb je heel erg veel wat vele malen slechter te drinken is dan dit.
Ach en wie kan zeggen dat hij een Ecuadoriaan in de kast heeft staan.
1 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2955
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: Whisky uit Zuid Amerika

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 05 Sep 2023, 14:01

Ik heb in Venezuela jaren geleden Something Special gedronken, die was nog wel te drinken vond ik

Maar dat schijnt ook een Longmorn te zijn ;)
0 x

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 770
Lid geworden op: 22 Sep 2012, 15:02
Locatie: omgeving Breda

Re: Whisky uit Zuid Amerika

Ongelezen berichtdoor Roland... » 05 Sep 2023, 19:50

Rien68 schreef:Ik heb in Venezuela jaren geleden Something Special gedronken, die was nog wel te drinken vond ik

Maar dat schijnt ook een Longmorn te zijn ;)


Interessant… Daar heb ik nog ‘n flesje van staan.
0 x
Afbeelding


Terug naar “Whisky uit overige landen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast