Amrut, India

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
Gebruikersavatar
JdeJager
Actief lid
Actief lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 Aug 2015, 12:45

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor JdeJager » 07 Sep 2015, 12:47

Een Schot die ik sprak tijdens de ferry tocht naar New Castle trok een erg vies gezicht bij het horen van whisky uit India... :Pipersmile
Hij kon er maar 1 goed gebruik voor verzinnen, namelijk zijn gootsteen schoonmaken. Maar hij zal dan ook wel enigszins bevooroordeeld zijn :D
Misschien moet ik er toch maar eens eentje een keer proberen.
Dus bij deze gaat de naam Amrut even de memorybank in!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ruud W
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 545
Lid geworden op: 22 Aug 2012, 23:50

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor Ruud W » 08 Sep 2015, 20:59

JdeJager schreef:Een Schot die ik sprak tijdens de ferry tocht naar New Castle trok een erg vies gezicht bij het horen van whisky uit India... :Pipersmile
Hij kon er maar 1 goed gebruik voor verzinnen, namelijk zijn gootsteen schoonmaken. Maar hij zal dan ook wel enigszins bevooroordeeld zijn :D
Misschien moet ik er toch maar eens eentje een keer proberen.
Dus bij deze gaat de naam Amrut even de memorybank in!


Geef diezelfde Schot een Fusion en laat hem deze blind proeven

Wedden dat hij je verteld dat dit een perfecte borrel is?
0 x
Afbeelding

Hey, it's only whisky.

Gebruikersavatar
ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 926
Lid geworden op: 05 Sep 2015, 14:19
Locatie: Kruibeke, België

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 10 Sep 2015, 17:35

Amrut Fusion is prijs-kwaliteitsgewijs een mooie aankoop en niet slecht.
Ik ben benieuwd naar de Amrut Portonova en de Amrut Intermediate Sherry.
Die schijnen allebei zeer goed te zijn.
Op vrijdag 16 oktober komt de master distiller van Amrut langs in Antwerpen. Ik ga zeker mijn licht eens opsteken daar, ben benieuwd wat die man te vertellen heeft :hoera
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 10 Sep 2015, 18:02

Heeft iemand al de Naarangi geproefd?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor Matti » 10 Sep 2015, 23:39

johan brugge schreef:Heeft iemand al de Naarangi geproefd?

Jup. Vreemd, maar niet zo vreemd als je zou denken. Ik vond hem op basis van 1 glaasje in een vakantiehuisje op Islay erg interessant, maar quirky. Vrij droog, heel subtiel sinaasappel smaakje.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 926
Lid geworden op: 05 Sep 2015, 14:19
Locatie: Kruibeke, België

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 02 Dec 2015, 18:54

Ondertussen heb ik de Amrut Portonova en Amrut Intermediate Sherry toch maar eens besteld (echter nog niet geproefd) :goedgedaan

Iemand een idee wanneer de Amrut Spectrum bij ons gereleased wordt?
0 x
Afbeelding

TmKing
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 Jun 2016, 00:54

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor TmKing » 08 Apr 2017, 21:48

Nog mensen de naarangi gedronken ondertussen? Hij spreekt me aan en sta op het punt er eentje te kopen, doen of niet? :HitHead
0 x

Michaël
Senior
Senior
Berichten: 379
Lid geworden op: 18 Aug 2015, 15:16

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor Michaël » 12 Apr 2017, 12:31

TmKing schreef:Nog mensen de naarangi gedronken ondertussen? Hij spreekt me aan en sta op het punt er eentje te kopen, doen of niet? :HitHead


Hij spreekt je aan naargelang wat je erover gelezen hebt? Flesje is al wat moeilijker te vinden op het eerste zicht, dus ik veronderstel dat het geen koopje zal zijn?
0 x

TmKing
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 Jun 2016, 00:54

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor TmKing » 12 Apr 2017, 13:39

Michaël schreef:
TmKing schreef:Nog mensen de naarangi gedronken ondertussen? Hij spreekt me aan en sta op het punt er eentje te kopen, doen of niet? :HitHead


Hij spreekt je aan naargelang wat je erover gelezen hebt? Flesje is al wat moeilijker te vinden op het eerste zicht, dus ik veronderstel dat het geen koopje zal zijn?


Het is in feite zelf geen whisky, want als ik mij niet vergis hebben ze kruiden en sinaasappels in het vat gedaan en dat zo drie jaar laten rijpen.

Ik vind het een mooie fles en hou wel van iets 'alternatiefs'.

Ik heb die flessen gekocht via die goedkoopste aanbieder op whiskybase, heb een bod gedaan van 125 euro per fles en dat is gelukt.

Hij heeft er nog 1 ;-)
1 x

Gebruikersavatar
MBC
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 610
Lid geworden op: 02 Jan 2014, 20:22
Locatie: Weesp

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor MBC » 12 Apr 2017, 15:15

TmKing schreef:Het is in feite zelf geen whisky, want als ik mij niet vergis hebben ze kruiden en sinaasappels in het vat gedaan en dat zo drie jaar laten rijpen.

Ik vind het een mooie fles en hou wel van iets 'alternatiefs'.

Ik heb die flessen gekocht via die goedkoopste aanbieder op whiskybase, heb een bod gedaan van 125 euro per fles en dat is gelukt.

Hij heeft er nog 1 ;-)


Kleine correctie, het is wel degelijk whisky. In de vaten heeft voorafgaand aan de whisky wijn gezeten met hierbij sinaasappelschillen (net zoals in port en sherry vaten ook iets anders dan whisky heeft gezeten). Deze zijn daarna geleegd, waarbij de smaak deels in het hout getrokken is en daarna is er op de standaard manier whisky in gedaan.

Quote: "The first batch of 900 bottles has shipped to markets in Europe, Asia Pacific and Canada. A spokesperson for the company confirmed that this flavoured expression follows EU guidelines, meaning it can include the word ‘whisky’ in its name. The single malt whisky has been matured for three years in Oloroso Sherry casks that had previously held wine mixed with orange peel for three years prior."
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

TmKing
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 Jun 2016, 00:54

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor TmKing » 12 Apr 2017, 15:20

MBC schreef:Kleine correctie, het is wel degelijk whisky. In de vaten heeft voorafgaand aan de whisky wijn gezeten met hierbij sinaasappelschillen (net zoals in port en sherry vaten ook iets anders dan whisky heeft gezeten). Deze zijn daarna geleegd, waarbij de smaak deels in het hout getrokken is en daarna is er op de standaard manier whisky in gedaan.

Quote: "The first batch of 900 bottles has shipped to markets in Europe, Asia Pacific and Canada. A spokesperson for the company confirmed that this flavoured expression follows EU guidelines, meaning it can include the word ‘whisky’ in its name. The single malt whisky has been matured for three years in Oloroso Sherry casks that had previously held wine mixed with orange peel for three years prior."


Zalig! Bedankt voor de informatie, ik had het verkeerd op :HitHead
1 x

Gebruikersavatar
MBC
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 610
Lid geworden op: 02 Jan 2014, 20:22
Locatie: Weesp

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor MBC » 12 Apr 2017, 15:30

Ik moet zeggen dat hij inderdaad wel een beetje weg heeft van whisky likeur, de sinaasappelschillen hebben een behoorlijke stempel op de whisky gedrukt, maar als je daarvan houdt en hem met die insteek drinkt is was hij zalig :smullen (mijn fles is inmiddels leeg)

Echter tegen de huidige prijs zou ik deze niet direct weer kopen, maar als je de quote leest "The first batch of 900 bottles" zou je er ook op kunnen gokken dat er een tweede batch komt en die tijdig proberen te bemachtigen ;) (mijn flesje kostte minder dan 60 euro)...
1 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3203
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor defeatless » 12 Apr 2017, 15:39

Op het Potstill vorig jaar een kleine proeverij gehouden met RvdB bij de stand van Amrut.
Lieve man, leuke line-up. En toen smaakte die sinaasappel whisky mij prima.

Maar inderdaad meer een likeur dan whisky.
0 x

TmKing
Senior
Senior
Berichten: 170
Lid geworden op: 15 Jun 2016, 00:54

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor TmKing » 12 Apr 2017, 15:44

MBC schreef:Ik moet zeggen dat hij inderdaad wel een beetje weg heeft van whisky likeur, de sinaasappelschillen hebben een behoorlijke stempel op de whisky gedrukt, maar als je daarvan houdt en hem met die insteek drinkt is was hij zalig :smullen (mijn fles is inmiddels leeg)

Echter tegen de huidige prijs zou ik deze niet direct weer kopen, maar als je de quote leest "The first batch of 900 bottles" zou je er ook op kunnen gokken dat er een tweede batch komt en die tijdig proberen te bemachtigen ;) (mijn flesje kostte minder dan 60 euro)...


Ja het is schandalig wat ze daar nu voor vragen, na die ene fles op whiskybase, schiet de prijs naar 260 euro per stuk, waanzin!

Grtz
0 x

Gebruikersavatar
MBC
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 610
Lid geworden op: 02 Jan 2014, 20:22
Locatie: Weesp

Re: Amrut, India

Ongelezen berichtdoor MBC » 12 Apr 2017, 15:49

Ach, als je hem vergelijkt met de huidige vraagprijs van de Amrut Spectrum :HitHead valt het wel weer mee... :gnif

https://www.whiskybase.com/whisky/77825
1 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.


Terug naar “Whisky uit overige landen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten