Swiss Mountain

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Swiss Mountain

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 18 Okt 2019, 10:36

Vorige week was ik in Zwitserland. Helaas was Säntis wat te ver uit de richting, maar in Interlaken bleek de bierbrouwerij Rugen ook whisky te maken: Swiss Mountain. Ze hebben een mooie, ruime winkel waar gelukkig van twee van hun whisky's ook mini's werden verkocht. Er is een "classic" en een "double barrel". Daarnaast was er nog een of andere verjaarsdagswhisky en ze hebben ook whisky likeur. Hoe dan ook, er staan geen leeftijden op mijn mini en ook de website zegt niks over. De jubileumseditie die volgens de website is uitverkocht, maar waar nog verschillende flessen van stonden zou zeven jaar oud zijn en ze schijnen ook nog een 10 jarige whisky te hebben. De Double Barrel is minstens vier jaar oud.

De classic heeft gerijpt op Oloroso en Amerikaans eiken (zie deze PDF). Dat laatste is wel duidelijk! Hij is mij te zoet. Verder niet heel complex, wel een redelijk lange afdronk. Niet bijzonder, maar zelfs voor een peat-lover best te drinken.
Vreemd genoeg ruikt en smaakt de Double Barrel als een extreem jonge whisky. Veel lijm, veel te zoet, heel scherp (toch 43% alcohol tegen 46% voor de Classic). Die moet ik volgende keer een tijdje laten staan denk ik.
0 x

Terug naar “Whisky uit overige landen”