Kaval Solist Sherry
Kaval Solist Sherry
Goedenavond,
Gisteren mijn eerste ervaring gehad met een Kavalan Solist Sherry Cask en die was goed, heel goed.
Nu vraag ik mijzelf af of er vergelijkbare whisky's zijn maar dan voor een redelijke prijs.
Dank, groet Arjan
Gisteren mijn eerste ervaring gehad met een Kavalan Solist Sherry Cask en die was goed, heel goed.
Nu vraag ik mijzelf af of er vergelijkbare whisky's zijn maar dan voor een redelijke prijs.
Dank, groet Arjan
0 x
Re: Kaval Solist Sherry
Deze vond ik wat gelijkaardig aan de kavalan solist 58,6: https://www.whiskybase.com/whisky/46794 ... e-1999-mos
Superdram
Superdram

0 x
Ik deze ergens te koop? Als ik zo op Whiskybase kijk is dit een zeldzame whisky.
0 x
deze hebben zaterdag gehad https://www.whiskybase.com/whisky/69709/kavalan-solist wielles
0 x
Dank Jan. tja en nu. Zal er zoveel verschil zitten qua smaak tussen de ene bbotteling en de ander?
0 x
Wiellex schreef:Dank Jan. tja en nu. Zal er zoveel verschil zitten qua smaak tussen de ene bbotteling en de ander?
geen idee misschien iemand op het form die ze beide gedronken heeft?

0 x
Tussen de kavalan batches kan erg veel verschil zitten. Van hele goede tot zeer middelmatige.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Ik ga een fles bestellen en ik laat het weten of het een goeie wat. En wie zegt dat whisky niet complex is.
0 x
Nu bij whiskysite.nl: kavalan solist 58,6 voor 110€
goedkoper vind jem niet denk k hoor...
goedkoper vind jem niet denk k hoor...
0 x
Bram84 schreef:Nu bij whiskysite.nl: kavalan solist 58,6 voor 110€goedkoper vind jem niet denk k hoor...
Zag 'm ook staan. Is iemand bekend met de kwaliteit van de batch die nu via Whiskysite wordt aangeboden?
1 x
Ik heb het gezien dat deze bij Whisky site te koop is, super!
Dank voor de tip.
Ik ga er een bestellen en hopen dat deze net zo top is als mijn eerste ervaring.
Dank voor de tip.
Ik ga er een bestellen en hopen dat deze net zo top is als mijn eerste ervaring.
0 x
- Petrovitski
- Senior

Kavalan Solist is nu in de aanbieding bij whiskydeals.nl voor 89.00 euro.
Helaas is het een batch die niet terug te vinden is op Whiskybase. Ik heb hem wel gevonden op een Japanse site, maar zonder smaaknotities.
Twee besteld. Ik laat het weten hoe hij is als ik een fles heb geopend. Is wel mijn eerste Kavalan, dus geen vergelijkingsmateriaal.
Helaas is het een batch die niet terug te vinden is op Whiskybase. Ik heb hem wel gevonden op een Japanse site, maar zonder smaaknotities.
Twee besteld. Ik laat het weten hoe hij is als ik een fles heb geopend. Is wel mijn eerste Kavalan, dus geen vergelijkingsmateriaal.
0 x
- Petrovitski
- Senior

Wat weten jullie van de Kavalan Solist Port cask?
Is dit (over het algemeen) een versie die de moeite waard is?
Is de port goed eruit te halen?
Over de Sherry cask uit de vorige post ben ik tamelijk lyrisch, dus ik ben nu wel nieuwsgieriger naar Kavalan geworden.
Is dit (over het algemeen) een versie die de moeite waard is?
Is de port goed eruit te halen?
Over de Sherry cask uit de vorige post ben ik tamelijk lyrisch, dus ik ben nu wel nieuwsgieriger naar Kavalan geworden.
0 x
Ik vind de Kavalan's over het algemeen erg goed.
Wellicht ben ik iets bevooroordeeld omdat ik in de distilleerderij in Taiwan geweest ben
Van de Kavalan heb ik de volgende al op:
- Kavalan King Car - 7
- Kavalan Sherry Oak - 9
- Kavalan Concert Master Port Cask Finish - 8
- Kavalan Single Malt - 7
Ik ben wel echt een fan van whiskies die gerijpt zijn op Sherry vaten en de Sherry Oak van Kavalan is gedaan op Oloroso vaten, tot nu toe m'n favoriet
De Sherry Cask heb ik staan, ik wil best een sample ruilen?
Wellicht ben ik iets bevooroordeeld omdat ik in de distilleerderij in Taiwan geweest ben
- Kavalan King Car - 7
- Kavalan Sherry Oak - 9
Ik ben wel echt een fan van whiskies die gerijpt zijn op Sherry vaten en de Sherry Oak van Kavalan is gedaan op Oloroso vaten, tot nu toe m'n favoriet
0 x
Laatste toevoeging:
- Knockando 1977 Extra Old
- Glenfarclas 1995 (2380 / 6000)
- Glenfarclas 1997 (1120 / 6000)
- Kavalan Solist Vinho Barrique - Year of the Rat [143 of 190 bottles]
- Auchentoshan 20 YO 1992 (1 of 158 bottles)
- Knockando 1977 Extra Old
- Glenfarclas 1995 (2380 / 6000)
- Glenfarclas 1997 (1120 / 6000)
- Kavalan Solist Vinho Barrique - Year of the Rat [143 of 190 bottles]
- Auchentoshan 20 YO 1992 (1 of 158 bottles)
petersmit schreef:Ik vind de Kavalan's over het algemeen erg goed.
Wellicht ben ik iets bevooroordeeld omdat ik in de distilleerderij in Taiwan geweest ben![]()
- Kavalan King Car - 7
- Kavalan Sherry Oak - 9
Hoi Peter,
Hier ook een Kavalan liefhebber.. Heb nu ook een Sherry cask open staan waar ik regelmatig naar terug grijp.
Als je opzoek bent naar samples ofzo, daar is een heel subsectie voor beschikbaar (maar weet niet van buiten of je als 'groentje' op het forum daar al toegang toe hebt). Kan je in ieder geval nalezen in de regels
Welkom op het forum en laat het niet na om je kavalan (en andere ervaringen) te delen hier

1 x
Terug naar “Whisky uit overige landen”