Kavalan Single Malt uit Taiwan

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
Gebruikersavatar
ovanpuyvelde
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 926
Lid geworden op: 05 Sep 2015, 14:19
Locatie: Kruibeke, België

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor ovanpuyvelde » 23 Sep 2016, 22:04

Sommige Solist Bourbon en Solist Sherry bottelingen van Kavalan zijn (voorlopig) nog betaalbaar aan circa 120€ per fles.
Die prijs zijn de Solisten meestal ook wel waard ondanks de jonge leeftijd.
Ben alleszins blij dat ik er een zestal in de kast heb staan.

Op een recente Kavalan standaardtasting heeft de Kavalan Podium (circa 70€, virgin oak) me ook wel positief weten te verrassen.
1 x
Afbeelding

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2355
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 25 Sep 2016, 12:33

ovanpuyvelde schreef:Sommige Solist Bourbon en Solist Sherry bottelingen van Kavalan zijn (voorlopig) nog betaalbaar aan circa 120€ per fles.
Die prijs zijn de Solisten meestal ook wel waard ondanks de jonge leeftijd.
Ben alleszins blij dat ik er een zestal in de kast heb staan.

Op een recente Kavalan standaardtasting heeft de Kavalan Podium (circa 70€, virgin oak) me ook wel positief weten te verrassen.


ik ga proeverij opzetten met bijna alle solisten die er zijn, data en locaties volgen spoedig, wil je weten welke flessen check mijn whiskybase plank met volle flessen. Er komen ook sample sets van beschikbaar
https://www.whiskybase.com/profile/jacobaed/collection
2 x

Gebruikersavatar
MBC
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 610
Lid geworden op: 02 Jan 2014, 20:22
Locatie: Weesp

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor MBC » 25 Sep 2016, 15:27

JacobaEd schreef:ik ga proeverij opzetten met bijna alle solisten die er zijn, data en locaties volgen spoedig, wil je weten welke flessen check mijn whiskybase plank met volle flessen. Er komen ook sample sets van beschikbaar
https://www.whiskybase.com/profile/jacobaed/collection


Ik ben erg beniewd. Ligt het aan mij of kan ik nu precies één dichte Kavalan vinden op je WB? Gaat een strakke proeverij worden zo :gnif ;)
1 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2355
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 25 Sep 2016, 20:10

MBC schreef:
JacobaEd schreef:ik ga proeverij opzetten met bijna alle solisten die er zijn, data en locaties volgen spoedig, wil je weten welke flessen check mijn whiskybase plank met volle flessen. Er komen ook sample sets van beschikbaar
https://www.whiskybase.com/profile/jacobaed/collection


Ik ben erg beniewd. Ligt het aan mij of kan ik nu precies één dichte Kavalan vinden op je WB? Gaat een strakke proeverij worden zo :gnif ;)


ik heb het hersteld, had een vinkje verkeerd staan ..
1 x

Geten
Actief lid
Actief lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 Aug 2016, 00:01

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor Geten » 27 Okt 2016, 09:09

TmKing schreef:Heb hem gisteren nog eens gedronken, de solist sherry, man man man, wat een feest! Heb me nog ene besteld, super lekkere whisky!


Terechte keus! Ik heb hetzefde gedaan. Via https://www.whisky-on-line.com/ waren er nog enkele te vinden voor BE markt aan goede prijzen.
0 x

Urban777
Actief lid
Actief lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 Nov 2016, 07:11

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor Urban777 » 08 Nov 2016, 16:50

Wil me toch een keer wagen aan een taiwanees, nog suggesties van onder de 100 euro die ik niet mag missen misschien?
0 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 08 Nov 2016, 17:41

Nee die ga je niet vinden.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 08 Nov 2016, 20:40

Urban777 schreef:Wil me toch een keer wagen aan een taiwanees, nog suggesties van onder de 100 euro die ik niet mag missen misschien?


Peter87 schreef:Nee die ga je niet vinden.


Er zijn nochtans heel wat Taiwanezen onder de 100€ re krijgen hoor.. ?! bij Kavalan is de beste uit het standaard range m.i. de Kavalan Podium, kost +- 70€!
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 08 Nov 2016, 21:50

Hij zei erbij "die ik niet mag missen".
3 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Urban777
Actief lid
Actief lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 Nov 2016, 07:11

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor Urban777 » 10 Nov 2016, 14:37

:) haha ja, welke mag ik dan niet missen, als we die 100 euro weglaten ;)
0 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 10 Nov 2016, 14:47

0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor Harrie » 10 Nov 2016, 14:52

De Solist Sherry is ook een prima whisky: https://www.whiskybase.com/whisky/59889/kavalan-solist (€ 125,-, Drankdozijn). Ik heb niet alle genoemde opties van Peter geproefd dus kan je niet zeggen hoe die zich tot elkaar verhouden. Maar dit is een uitstekende whisky en komt wel in de buurt van je max van € 100,-
0 x
Afbeelding

Urban777
Actief lid
Actief lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 Nov 2016, 07:11

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor Urban777 » 11 Nov 2016, 15:34

Thnx Harrie en Peter, ga die van solist sherry cask wel even proberen ligt voor bij dicht genoeg bij de 100 euro grens :)

ik zie alleen dat er veel versies in omloop zij.. bijv drankgigant heeft weer twee andere cask's... maakt dat nog veel uit?

gr koen
0 x

Gebruikersavatar
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4021
Lid geworden op: 30 Okt 2014, 14:56
Contact:

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 11 Nov 2016, 15:45

Ja daar kan een wereld van verschil tussen zitten.
Mijn advies: Koop eerst samples. Er zijn hier vast aanbieders die Kavalan in hun aanbod hebben.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Urban777
Actief lid
Actief lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 Nov 2016, 07:11

Re: Kavalan Single Malt uit Taiwan

Ongelezen berichtdoor Urban777 » 11 Nov 2016, 16:06

thnx! heb inmiddels even een oproep geplaatst bij de afdeling samples... hoop dat het gaat lukken.


gr. koen
0 x


Terug naar “Whisky uit overige landen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten