Rotterdamse Cley-whisky

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
Cley Whisky
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Rotterdamse Cley-whisky

Ongelezen berichtdoor Cley Whisky » 15 Nov 2018, 00:59

Locatie: Restaurant Zebedeus (gevestigd naast de Grote Kerk)
Adres:
Rond de Grote Kerk 8
2513AM Den Haag
2 x

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 14 Jun 2019, 19:23

Mooie uitgebreide notitie, Dre :goedgedaan
Toch ook eens een poging wagen om een flesje te bemachtigen binnenkort. Want het klinkt hoopvol.
0 x
Afbeelding

fritsk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor fritsk » 28 Jun 2020, 22:01

Ik zie op hun facebook pagina een verwijzing naar een artikel in Whisky Passion.
Blijkbaar hebben ze plannen om naast de Cley craft distilleerderij iets groters te beginnen.
Ben benieuwd wat het wordt.
0 x

Thistle64
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Cley Whisky uit Rotterdam

Ongelezen berichtdoor Thistle64 » 16 Apr 2022, 12:36

Speciaal voor het Whisky Festival Delft op 29 mei a.s. brengt de Rotterdamse Cley in samenwerking met Wines and more by Arjan uit Delft een uniquely Cley Secret Islay whisky uit. Gelagerd op ex-bourbon casks Woodford reserve met finish op ex-Islay cask. 0,5 liter 55%. Ik heb hem al mogen proeven en hij is echt de moeite waard. Van welke Schotse Distillery de vaten afkomstig zijn mogen ze niet zeggen maar een kenner weet genoeg vanuit de omschrijving :duimop
Deze fles kost € 79,00 en is op te halen bij het festival. Oplage van ca. 350 flessen.

Dus heb je nog geen toegang besteld doe dat dan snel van het aantal kaarten is beperkt.
Stuur een mail naar whiskyfestivaldelft@gmail.com
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Cley Whisky uit Rotterdam

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Apr 2022, 13:04

voor cley bestaat al een pagina:
Rotterdamse Cley-whisky

voor festival delft bestaat al een pagina:
Thistle64 @ Whisky Festival Delft 29 mei 2022

prima dat je een account aanmaakt om festival + bottle te promoten,
maar doe svp wel de moeite om forum een beetje schoon te houden zou ik willen zeggen :)

ik vraag een mod wel even dit samen te voegen met een eerdere pagina
:goedgedaan
2 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 25 Jun 2023, 23:31

Zijn er forumleden die het leuk zouden vinden om met een paar man Caskfriend te worden bij Cley? Wellicht leuk om met een man of 5 of 6 een tienlitervaatje te doen en daar een bezoekje aan de distilleerderij aan te koppelen. Voor meer info: check!
3 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 26 Jun 2023, 00:29

Zolang het geen Oloroso vaatje is, die hebben we al liggen :lol:
2 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 26 Jun 2023, 18:01

Nickolaas schreef:Zijn er forumleden die het leuk zouden vinden om met een paar man Caskfriend te worden bij Cley? Wellicht leuk om met een man of 5 of 6 een tienlitervaatje te doen en daar een bezoekje aan de distilleerderij aan te koppelen. Voor meer info: check!

Het zijn uiteraard jouw knaken maar 10 liter zou ik thuis een heel leuk experiment noemen, als vatenplan zou ik daar écht niet aan beginnen. Gaat veel te hard en ongecontroleerd. Bij een 10 liter vaatje praat je maximaal over maanden. Als je doel is om met een vatenplan een ervaring op te doen met rijpen, regelmatig proeven, ontwikkeling in het vat, het gevoel dat je een vat bezit enzovoorts zou ik meer geld uittrekken en minimaal naar een 65liter neigen anders is de pret al voorbij vlak nadat je de centen hebt overgemaakt.
4 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 01 Jul 2023, 23:30

Ik begrijp zeker wat je zegt, Arthur! Ik zou niet per se deelnemen voor de reis van het proeven en volgen, want die is bij het Cask Friends programma standaard niet langer dan zo'n anderhalf jaar. That being said :bigsmile , ik ben wel erg onder de indruk van wat Paul en Maria maken. Dit sinds ik bij Whisky aan het Strand het eea van hen proefde. Vind de kwaliteit van het basisproduct echt goed, zou m.i. goed spul uit Ierland kunnen zijn. Zie positieve ervaringen voorbij komen over hun Cask Friends programma. En dan heeft Fattie ook nog eens al een vaatje liggen. Ergo, dus, ik blijf wel interesse hebben.
3 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 02 Jul 2023, 12:11

Niks ten nadele van de spirit, maar voor dit soort bedragen mag je mijn ‘cask friend’ ook wel worden….
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Cley Whisky
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Cley Whisky » 09 Jul 2023, 01:09

Beste Allemaal,

Iedereen mag Caskfriend worden,.. ook Edwin ; )

In het kort komt het er op neer dat 1 fles: 52 euro kost bij de eerste vulling, Bij een 2e vulling komt dit op 36 euro per fles. ( alles in bottelen accijns, btw, labels, vat). Ambachtelijk 3 x gedistilleerd uit lokale gerst uit Rhoon, minimaal 3 jaar gelagerd op ex bourbon alvorens dit op kleiner vat gaat ( max 1,5 jaar). Meerdere mogelijkheden finish: PX, Oloroso, Moscatel. Wij garanderen een opbrengst van 90 % dus 18 flessen van 0,5 l bij een 10 liter vaatje. Inmiddels hebben we 100+ zeer tevreden terugkerende Caskfriends. Ideaal voor een private botteling, huwelijk, geboorte, jubileum etc. Kleinschalig maar toch betaalbaar. We krijgen eind augustus weer vaatjes binnen uit Spanje, mail of boek een tour & tasting.

@cask1988 we hebben ook 65,100,200 & 230, liter vaten in de aanbieding,

Mooi weekend

Paul
8 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 10 Jul 2023, 09:34

Bedankt voor het aanbod Paul, maar ik sla 'm toch maar over. Als onafhankelijk bottelaar heeft het voor mij geen enkele zin in te stappen in welke distillery dan ook die zelf een direct vaten programma met de consument runnen. Zoals je weet gaan mijn flessen via de officiële verkoopkanalen en dan 'klopt' de prijs tov wat jij aanbiedt natuurlijk voor geen meter meer. :(
En da's geen enkel probleem natuurlijk, je bent vrij de 'winkel' zo op te tuigen als je wilt tenslotte.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 24 Nov 2023, 11:51

Een kleine twee weken met 4 vrienden bij Paul en Maria op bezoek geweest. Na een tasting met ruim tijd voor vragen en interactie ons eigen vaatje uitgezocht. Een 10 litervaatje op PX. Nu al zin in, maar het mag nog zo'n jaartje pruttelen.

Vond het de moeite meer dan waard. Zeer benieuwd naar de ontwikkeling van Cley naar de toekomst toe, zeker gelet op de stappen die ze willen gaan zetten in een nieuwe, (veul) grotere locatie.

(Na Cley nog Kaapse Brouwers, veel vlees, bier en bourbon bij Blacksmoke en een Belgisch speciaalbier met twee Drams bij de Ouwehoer. Dat was natuurlijk topfit wakker worden op de zondag :( :o :lol: ..)
3 x
Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 30 Dec 2023, 11:22

Voor de mensen die het wellicht gemist hebben… Cley is bezig met een Crowdfund actie om de nieuwe distillery te bekostigen https://crowdaboutnow.nl/campagnes/cley

1e target voor het opstarten van de distillery, aanschaf ketels etc, is behaald. Ze zijn nu bezig voor de 2e target, deze is voor het o.a. mogelijkmaken van overnachtingen en een mooi proeflokaal en terras. Hoe gaaf zou het zijn als dit allemaal gaat lukken :bigsmile
2 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Dec 2023, 12:46

MaltMuppet schreef:Hoe gaaf zou het zijn als dit allemaal gaat lukken :bigsmile

Héél gaaf! Deze en Moutmolen (andere grootte maar ook mooi initiatief!) gun ik het van harte.
Volgende week ga ik onze volgende festivalbotteling ophalen bij Paul en Maria (nog geheim wat voor QC is gebotteld) en ik ben erg benieuwd naar hoe deze door iedereen gewaardeerd gaat worden. Wij werden er in ieder geval heel vrolijk van.
2 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky uit overige landen”