Rotterdamse Cley-whisky

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Rotterdamse Cley-whisky

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 30 Dec 2023, 13:19

Fat Bastard! schreef:Volgende week ga ik onze volgende festivalbotteling ophalen bij Paul en Maria (nog geheim wat voor QC is gebotteld) en ik ben erg benieuwd naar hoe deze door iedereen gewaardeerd gaat worden. Wij werden er in ieder geval heel vrolijk van.

Port vat? :bigsmile
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Dec 2023, 13:29

Hahaha, even geduld nog....
0 x
Afbeelding

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 26 Sep 2024, 23:02

2 maanden terug een caskfriends vaatje aangeschaft. Hier is tawny port in gegaan wat nu nog een paar maandjes mag intrekken. Daarna de mooie Cley whisky er in, benieuwd wat het eindresultaat gaat worden :yes
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 26 Sep 2024, 23:14

Fat Bastard! schreef:
MaltMuppet schreef:Hoe gaaf zou het zijn als dit allemaal gaat lukken :bigsmile

Héél gaaf! Deze en Moutmolen (andere grootte maar ook mooi initiatief!) gun ik het van harte.
Volgende week ga ik onze volgende festivalbotteling ophalen bij Paul en Maria (nog geheim wat voor QC is gebotteld) en ik ben erg benieuwd naar hoe deze door iedereen gewaardeerd gaat worden. Wij werden er in ieder geval heel vrolijk van.

Gaaf! Mij is gevraagd mee te gaan met een vriend die hier ook informatie over wou hebben om een cask weg te legen benieuwd hoe dat eraan toe gaat!
0 x

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 26 Sep 2024, 23:19

MaltMuppet schreef:2 maanden terug een caskfriends vaatje aangeschaft. Hier is tawny port in gegaan wat nu nog een paar maandjes mag intrekken. Daarna de mooie Cley whisky er in, benieuwd wat het eindresultaat gaat worden :yes

Ohhh port vind niet iedereen lekker ik wel! Haha word toch meer gedaan dan ik dacht als ik het hier zo lees!

Mag je bijvoorbeeld ook tussentijds even kwaliteits controlle doen bijvoorbeeld? Neem aan dat jij bepaald wanneer er gebotteld gaat worden toch?
0 x

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 29 Sep 2024, 14:28

JeffreyRotterdam schreef:Mag je bijvoorbeeld ook tussentijds even kwaliteits controlle doen bijvoorbeeld? Neem aan dat jij bepaald wanneer er gebotteld gaat worden toch?

Je bepaalt idd zelf wanneer hij gebotteld wordt, en kunnen proeven hoort daar natuurlijk bij. Wel ga ik persoonlijk af op de ervaring van Paul. Denk dat hij er iets meer kijk op heeft dan ikzelf met 0,0 ervaring :bigsmile
0 x

Afbeelding

Kl36
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Kl36 » 29 Sep 2024, 16:05

MaltMuppet schreef:
JeffreyRotterdam schreef:Mag je bijvoorbeeld ook tussentijds even kwaliteits controlle doen bijvoorbeeld? Neem aan dat jij bepaald wanneer er gebotteld gaat worden toch?

Je bepaalt idd zelf wanneer hij gebotteld wordt, en kunnen proeven hoort daar natuurlijk bij. Wel ga ik persoonlijk af op de ervaring van Paul. Denk dat hij er iets meer kijk op heeft dan ikzelf met 0,0 ervaring :bigsmile

Oei t.z.t. een op port vat heb ik wel oren naar heb zelf 2e Fill malt en rye op px :Slainte
0 x

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 29 Sep 2024, 21:32

Kl36 schreef:Oei t.z.t. een op port vat heb ik wel oren naar heb zelf 2e Fill malt en rye op px :Slainte

Dat klinkt ook interessant ;)
0 x

Afbeelding

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 30 Sep 2024, 22:28

Klinkt leuk mannen, aangezien jullie zat flessen krijgen word er hier op het forum misschien wel een sampletje verkocht door jullie want ik ben stiekem wel een beetje benieuwd naar jullie whisky's?

Heb zelfde de Secret Campbeltown van Cley en de PX variant die ik aangenaam vind vandaar dat ik binnenkort zelf effe wil gaan kijken daar en misschien jullie wel ga volgen hierin, wel even kijken of er meer mensen mee zouden doen want je zit wel met flink wat flessen en om die stof te laten happen is ook niet de bedoeling natuulijk.
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 01 Okt 2024, 07:45

JeffreyRotterdam schreef:Heb zelfde de Secret Campbeltown van Cley en de PX variant die ik aangenaam vind vandaar dat ik binnenkort zelf effe wil gaan kijken daar en misschien jullie wel ga volgen hierin, wel even kijken of er meer mensen mee zouden doen want je zit wel met flink wat flessen en om die stof te laten happen is ook niet de bedoeling natuulijk.

Ik heb van Paul begrepen dat ze een groep (FB) op willen richten waar mensen hun gebottelde Cask Friend flessen onderling willen ruilen.
Aangezien ze het nu ontiegelijk druk hebben met de bouw blijft dit denk ik een beetje hangen maar op zich wel een goed initiatief natuurlijk.

Wij hebben een Cask Friend vaatje met z'n vieren dus krijgen iedere keer (is nu voor 3de keer gevuld) 4 flesjes de man.
0 x
Afbeelding

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 01 Okt 2024, 12:56

Fat Bastard! schreef:
JeffreyRotterdam schreef:Heb zelfde de Secret Campbeltown van Cley en de PX variant die ik aangenaam vind vandaar dat ik binnenkort zelf effe wil gaan kijken daar en misschien jullie wel ga volgen hierin, wel even kijken of er meer mensen mee zouden doen want je zit wel met flink wat flessen en om die stof te laten happen is ook niet de bedoeling natuulijk.

Ik heb van Paul begrepen dat ze een groep (FB) op willen richten waar mensen hun gebottelde Cask Friend flessen onderling willen ruilen.
Aangezien ze het nu ontiegelijk druk hebben met de bouw blijft dit denk ik een beetje hangen maar op zich wel een goed initiatief natuurlijk.

Wij hebben een Cask Friend vaatje met z'n vieren dus krijgen iedere keer (is nu voor 3de keer gevuld) 4 flesjes de man.

Begrijp ik nu goed dat je meer vaten heb leggen of word er uit 1 vat meerdere keren gebottled? Dus een deel eruit en dan verder rijpen en later weer bottelen?
Als dat zo gaat had ik dat dus niet verwacht.

Dat FB groepje is een leuke opzet behalve als je geen sociaal media wil/heb.
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 01 Okt 2024, 16:00

Wij hebben één Cask Friend ex-Oloroso vaatje.
1ste keer gevuld met Cley malt 3yo en een paar maanden later gebotteld: Cley 64-a
2de keer gevuld met Cley malt 3y gerijpt op ex Caol Ila vat en 8 maanden later gebotteld: Cley 64-ex Islay
Het vaatje is nu voor de derde keer gevuld met Cley malt gerijpt in een ex-Ardbeg vat. Hopelijk ligt deze nu een keer langer dan een jaar.
1 x
Afbeelding

JeffreyRotterdam
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor JeffreyRotterdam » 01 Okt 2024, 16:42

Fat Bastard! schreef:Wij hebben één Cask Friend ex-Oloroso vaatje.
1ste keer gevuld met Cley malt 3yo en een paar maanden later gebotteld: Cley 64-a
2de keer gevuld met Cley malt 3y gerijpt op ex Caol Ila vat en 8 maanden later gebotteld: Cley 64-ex Islay
Het vaatje is nu voor de derde keer gevuld met Cley malt gerijpt in een ex-Ardbeg vat. Hopelijk ligt deze nu een keer langer dan een jaar.

Gaaf die Islay vaten! Leuke hobby om dat met een paar man te doen!

De finish is dus eigenlijk constant op jullie vaatje
0 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 01 Okt 2024, 22:21

JeffreyRotterdam schreef:De finish is dus eigenlijk constant op jullie vaatje

Correct. Je koopt de eerste keer een vaatje naar keuze. Laat deze eventueel "seasonen" (Port zoals Steven heeft gedaan, of wijn of mezcal zijn ook voorbeelden die nu liggen te rijpen). Vervolgens laat je deze afvullen met Cley Malt of Rye. Of bijvoorbeeld een Cley die in een speciaal vat heeft gerijpt.

Na eerste keer bottelen blijft het vaatje van jou en kan je er voor kiezen om nogmaals te laten vullen. Of niet.
1 x
Afbeelding

Terug naar “Whisky uit overige landen”