Oogadal schreef:Nee, Barry is geen slijter, die verkoopt ze dus ook niet zelf maar lijkt me logisch dat de heren onderling afspraken hebben. Is ook niks mis mee natuurlijk.
Maar je snapte denk ik wel wat ik bedoel; geen bottelaar, geen importeur die er soms ook tussen zit.
@Andre; waar jij (of ik of de Dutch Mills) het voor hebben gekocht x jaar geleden is voor jullie club van geen belang, voor bottelaars is natuurlijk de vervangingswaarde uitgangspunt. Als je van de marge geen vergelijkbaar vat kunt terugkopen loop je op een moment natuurlijk dood, zakelijk dan.
Vrinden, iets beter inlezen voordat je oordeelt

Een oordeel mag. Kritiek mag. Afkraken mag, maar het moet wel kloppen.
Ik heb wel degelijk een webshop (MET VERGUNNING!). Dus ik ben inderdaad 1 van de 4 partijen.
Maar... Er zit ook wel degelijk een of twee schakels tussen voordat wij ze verkopen. Die vaten waren niet van onszelf en zijn gewoon via tussenpersoon aangekocht. Waren er uit mijn hoofd 6 ,maar hebben voor deze 4 gekozen. En als je dan de standaard slijtersmarge pakt zijn deze prijzen dus niet gek.
Tuurlijk mag je het te duur vinden. Maar dat hier extreem wordt verdiend is echt niet aan de orde. En daarbij: dan moet je ze wel allemaal verkopen.
En daar mijn webshop voornamelijk hobby is heb ik nog zat staan. Maar dat is vanuit mijn oogpunt.
De andere heren hebben een slijterij, dat kost ook geld per maand. Die hebben wel alles verkocht, maar hebben ook een winkel draaiende te houden.
Mijn shop draait vanuit het pand waar ik toch al gevestigd zit met mijn andere bedrijf.
Dus... Just saying.
Ik wens jullie allen fijne dagen!

EDIT: Edwin, dank voor het telefoongesprek net!