Dollard Whisky

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Dollard Whisky

Ongelezen berichtdoor defeatless » 10 Dec 2022, 01:44

Oogadal schreef:Dat over ‘prijzen heenwalsen’ gebeurt nu ook met een ander initiatief waar de whisky man van Dollard Whisky (Thijs) inzit. Samen met 3 andere slijters wordt Facebook nu in een vierkantje plat gespamd met de Dutch Mills. Prima initiatief, wat magere info over vattype (finish), leuke labels, klompjes erbij. Leuk gedaan. Alleen € 95 voor een 6 yo Dailuaine en tegen de € 115 voor een 9 yo Benrinnes valt bij mij ook onder ‘over de prijzen walsen’
Maar gezien de vele likes staan mensen er voor in de rij en worden dit soort prijzen dus als normaal / acceptabel gezien.

Dit zijn toch een beetje de prijzen die we de komende tijd vaker zullen gaan zien toch? Als ik jouw moet geloven voor hoeveel de vaten tegenwoordig gaan.
0 x

cor0566
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 10 Dec 2022, 04:35

:Cry :Cry
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 10 Dec 2022, 20:49

defeatless schreef:
Oogadal schreef:Dat over ‘prijzen heenwalsen’ gebeurt nu ook met een ander initiatief waar de whisky man van Dollard Whisky (Thijs) inzit. Samen met 3 andere slijters wordt Facebook nu in een vierkantje plat gespamd met de Dutch Mills. Prima initiatief, wat magere info over vattype (finish), leuke labels, klompjes erbij. Leuk gedaan. Alleen € 95 voor een 6 yo Dailuaine en tegen de € 115 voor een 9 yo Benrinnes valt bij mij ook onder ‘over de prijzen walsen’
Maar gezien de vele likes staan mensen er voor in de rij en worden dit soort prijzen dus als normaal / acceptabel gezien.

Dit zijn toch een beetje de prijzen die we de komende tijd vaker zullen gaan zien toch? Als ik jouw moet geloven voor hoeveel de vaten tegenwoordig gaan.

Goedkoper zal het niet gauw worden (vaten bedoel ik dan), al is dit soort spul nog wel redelijk te krijgen voor acceptabele prijzen. Maar dit is wel heel erg de bovengrens opzoeken hoor. Zeker omdat er niks wel wat tussen het vat en de verkopende partij zit; ze zijn geen bottelaar (al werd dat wel zo gebracht op FB) als de slijter. Zet je die denkbeeldige schakel er tussen dan kom je nog een stuk hoger uit hoor. Maar als de markt dit accepteert en die flessen in no-time zijn uitverkocht, tsja, dan kun je moeilijk verwachten dat het nog weer normaler geprijsd wordt.
En als bottelaar moet je natuurlijk rekening houden dat je wel je vaten aan kunt vullen en dat je bij bottelen meer marge overhoudt als dat je het in het vat verkoopt. Maar dat zal iedereen snappen denk ik.
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 21 Dec 2022, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 11 Dec 2022, 10:06

Oogadal schreef:....... een ander initiatief waar de whisky man van Dollard Whisky (Thijs) inzit. Samen met 3 andere slijters.......

Barry Stok is toch geen slijter? :Scratch

Zeker omdat er niks tussen het vat en de verkopende partij zit; ze zijn zowel de bottelaar als de slijter. Zet je die denkbeeldige schakel er tussen dan kom je nog een stuk hoger uit hoor

Als ik zie waar wij onze twee Octave bottelingen voor in hebben kunnen kopen, kan ik wel inschatten dat hier flink aan verdiend moet worden. Of zijn die twee klompjes van goud?

Dikke doei! I'll pass.
2 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 11 Dec 2022, 11:23

Fat Bastard! schreef:
Oogadal schreef:....... een ander initiatief waar de whisky man van Dollard Whisky (Thijs) inzit. Samen met 3 andere slijters.......

Barry Stok is toch geen slijter? :Scratch

Zeker omdat er niks tussen het vat en de verkopende partij zit; ze zijn zowel de bottelaar als de slijter. Zet je die denkbeeldige schakel er tussen dan kom je nog een stuk hoger uit hoor

Als ik zie waar wij onze twee Octave bottelingen voor in hebben kunnen kopen, kan ik wel inschatten dat hier flink aan verdiend moet worden. Of zijn die twee klompjes van goud?

Dikke doei! I'll pass.

Het is vooral hypeje op facebook, meer is t niet. "Veel" mensen die posten; enerzijds om hun waar te aan te prijzen (zijn 4 partijen dus dat wil wel) anderzijds zijn het consumenten die posten om reacties uit te lokken wat als basis dient voor kopen danwel niet kopen. Maar t is wel allemaal binnen dezelfde groep(en), door en voor dezelfde mensen.

Ik denk dat de meesten wel tot de conclusie komt dat het prijstechnisch gewoon niet in orde is. Dan kan de kwaliteit nog zó hoog zijn, ergens stopt t. En ALS je dan iets jongs bottelt voor hoge prijzen, zorg dan dat je merk en reputatie in de achterzak hebt zitten. Een 2nd, 3rd of 4th tier distillery met een "simpele" vat finish geraakt daar niet aan. Maargoed "die prijzen tegenwoordig......" tja, dan blijf je op termijn met je waar zitten vrees ik.

Dit is mijn mening he ;-) zeker niet de intentie om af te kraken of af te zeiken. Het initiatief vind ik namelijk wel geinig. Leuke etiketjes en die klompjes zijn ook wel koket. Maar 400+ euro voor een naar mijn mening mediocre recept (zeer jong, finish, meh distilleries) is in mijn beleving uit balans.
3 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Dec 2022, 11:46

Nee, Barry is geen slijter, die verkoopt ze dus ook niet zelf maar lijkt me logisch dat de heren onderling afspraken hebben. Is ook niks mis mee natuurlijk.
Maar je snapte denk ik wel wat ik bedoel; geen bottelaar, geen en een importeur die er tussen zit.
@Andre; waar jij (of ik of de Dutch Mills) het voor hebben gekocht x jaar geleden is voor jullie club van geen belang, voor bottelaars is natuurlijk de vervangingswaarde uitgangspunt. Als je van de marge geen vergelijkbaar vat kunt terugkopen loop je op een moment natuurlijk dood, zakelijk dan.
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 21 Dec 2022, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 11 Dec 2022, 11:57

Oogadal schreef:Nee, Barry.....is ook niks mis mee natuurlijk.
Maar je snapte denk ik wel wat ik bedoel; geen bottelaar, geen importeur die er soms ook tussen zit.

Oh ja zeker! En dat Barry geen slijter is is ook geen probleem lijkt mij ;-)

Oogadal schreef:@Andre; waar jij (of ik of de Dutch Mills) het voor hebben gekocht x jaar geleden is voor jullie club van geen belang.

Duidelijk en eens!
Wij hebben als stichting ook geen winstoogmerk (zijn ook geen slijter, de flessen worden officieel via een bevriende slijter "verkocht"). We willen alleen een leuke botteling voor onze achterban zien te regelen, daar wordt inmiddels ieder jaar op gerekend door die achterban en vinden we uiteraard zelf ook leuk om te doen.
2 x
Afbeelding

Barry1981
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Barry1981 » 21 Dec 2022, 09:39

Oogadal schreef:Nee, Barry is geen slijter, die verkoopt ze dus ook niet zelf maar lijkt me logisch dat de heren onderling afspraken hebben. Is ook niks mis mee natuurlijk.
Maar je snapte denk ik wel wat ik bedoel; geen bottelaar, geen importeur die er soms ook tussen zit.
@Andre; waar jij (of ik of de Dutch Mills) het voor hebben gekocht x jaar geleden is voor jullie club van geen belang, voor bottelaars is natuurlijk de vervangingswaarde uitgangspunt. Als je van de marge geen vergelijkbaar vat kunt terugkopen loop je op een moment natuurlijk dood, zakelijk dan.

Vrinden, iets beter inlezen voordat je oordeelt ;)
Een oordeel mag. Kritiek mag. Afkraken mag, maar het moet wel kloppen.
Ik heb wel degelijk een webshop (MET VERGUNNING!). Dus ik ben inderdaad 1 van de 4 partijen.
Maar... Er zit ook wel degelijk een of twee schakels tussen voordat wij ze verkopen. Die vaten waren niet van onszelf en zijn gewoon via tussenpersoon aangekocht. Waren er uit mijn hoofd 6 ,maar hebben voor deze 4 gekozen. En als je dan de standaard slijtersmarge pakt zijn deze prijzen dus niet gek.
Tuurlijk mag je het te duur vinden. Maar dat hier extreem wordt verdiend is echt niet aan de orde. En daarbij: dan moet je ze wel allemaal verkopen.
En daar mijn webshop voornamelijk hobby is heb ik nog zat staan. Maar dat is vanuit mijn oogpunt.
De andere heren hebben een slijterij, dat kost ook geld per maand. Die hebben wel alles verkocht, maar hebben ook een winkel draaiende te houden.
Mijn shop draait vanuit het pand waar ik toch al gevestigd zit met mijn andere bedrijf.
Dus... Just saying.
Ik wens jullie allen fijne dagen! :hoedaf

EDIT: Edwin, dank voor het telefoongesprek net! :duimop
Laatst gewijzigd door Barry1981 op 21 Dec 2022, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
4 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 21 Dec 2022, 10:20

Yes, all cleared, mea culpa voor waar ik mis zat. Het blijft een uitdaging een leuke whisky te vinden die voor een normale prijs op het schap landt. Wat dat betreft is het voor een volgende x handig om terug te calculeren. :bigsmile
Als je weet waar het voor op de plank moet staan weet je wat ie inkoop mag kosten. En natuurlijk gaan jullie er niet met z'n vieren van op wintersport, dan had je heel andere aantallen moeten bottelen en verkopen. :lol:
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Barry1981
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Barry1981 » 21 Dec 2022, 10:39

Oogadal schreef:Yes, all cleared, mea culpa voor waar ik mis zat. Het blijft een uitdaging een leuke whisky te vinden die voor een normale prijs op het schap landt. Wat dat betreft is het voor een volgende x handig om terug te calculeren. :bigsmile
Als je weet waar het voor op de plank moet staan weet je wat ie inkoop mag kosten. En natuurlijk gaan jullie er niet met z'n vieren van op wintersport, dan had je heel andere aantallen moeten bottelen en verkopen. :lol:

oef.. wintersport.. das al weer veel te lang geleden.. krijg spontaan zin om te gaan skien nu :P
0 x

Terug naar “Whisky uit overige landen”