Goldlys expressies en bottelingen

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
JayDie
Moderator
Moderator

Goldlys expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Mei 2013, 09:41

Keepwalking schreef:
Banzai schreef:Ook het Goldlys van Filliers viel niet echt in de smaak. :SadHead

Goldlys van Filliers is idd niet echt aan te raden.

Alle expressies?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Keepwalking
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Lekkere Whisky onder € 25

Ongelezen berichtdoor Keepwalking » 17 Mei 2013, 09:51

JayDie schreef:
Keepwalking schreef:
Banzai schreef:Ook het Goldlys van Filliers viel niet echt in de smaak. :SadHead

Goldlys van Filliers is idd niet echt aan te raden.

Alle expressies?

De gewone Owners Reserve viel me zo tegen dat
ik de rest nog niet heb bekeken.
Heb jij ervaring met de verschillende finishes?
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Re: Goldlys expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Mei 2013, 10:52

Ik heb onlangs op vakantie in het Belgisch een Goldlys Double Still 3yo gekocht (was niet duur, leuk om te proberen, aandenken voor de vakantie), maar nog niet geopend. Zag gisteren op Facebook bij Gal Granov wel voorbij komen dat ik er - spreekwoordelijk gewijs - beter m'n ramen mee schoon kan gaan maken... :?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Ignace
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ignace » 13 Sep 2013, 09:04

Ik heb er uit nieuwsgierigheid 8 jaar geleden eens een fles van gekocht, Belg zijnde een Belgische whisky kopen nietwaar... Maar ik vond het toch niet zo bijzonder, buiten dat het Belgisch was. :oops:
0 x

KoenK
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor KoenK » 22 Apr 2020, 17:09

Was gister voor m'n wekelijks bezoek aan de grote slijterij in Oost-Souburg, en daar onder andere een flesje Goldlys family reserve gekocht.
14,95, dus ik verwachtte er niet veel van, maar als leuk voor op m'n plankje en omdat ik toch veel wil proeven..... maar tot mijn verbazing was het best aardig. "De whisky heeft een intense vanille smaak met een kruidige notitie en een fijn mondgevoel" klopt wel.
Persoonlijk vind ik het lekkerder dan die fles Auchentoshan 12 y.o. die ik eergister voor m'n verjaardag kreeg, sorry dat ik het zeg, maar wat een bitter spul zeg!
Maar het is maar goed dat smaken verschillen, anders was er ook niet zo'n grote verscheidenheid.
0 x

bwc
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor bwc » 12 Jun 2020, 20:05

Ik heb reeds heel wat soorten geproefd en Goldlys is een van de whisky's die ik minst graag drink.
Er is een andere nieuwe whisky van dezelfde mensen die ik wel lekker vind maar die is wel prijzig.
0 x

Goldenliquid1990
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Goldenliquid1990 » 30 Jul 2020, 10:13

Iemand ervaring met de 10Y sherry cask van filliers? Als Belg wil ik deze graag eens proberen maar de reacties op whiskybase zijn nogal uiteenlopend..
0 x

SirNagalot
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SirNagalot » 30 Jul 2020, 10:20

Goldenliquid1990 schreef:Iemand ervaring met de 10Y sherry cask van filliers? Als Belg wil ik deze graag eens proberen maar de reacties op whiskybase zijn nogal uiteenlopend..

Die vind ik persoonlijk wel lekker. Duidelijke sherry-invloed, maar niet overdreven, met een een mooi vol mondgevoel, en verder relatief zacht en makkelijk drinkbaar, zonder offnotes wat mij betreft.
0 x
Afbeelding

Goldenliquid1990
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Goldenliquid1990 » 30 Jul 2020, 13:34

SirNagalot schreef:
Goldenliquid1990 schreef:Iemand ervaring met de 10Y sherry cask van filliers? Als Belg wil ik deze graag eens proberen maar de reacties op whiskybase zijn nogal uiteenlopend..

Die vind ik persoonlijk wel lekker. Duidelijke sherry-invloed, maar niet overdreven, met een een mooi vol mondgevoel, en verder relatief zacht en makkelijk drinkbaar, zonder offnotes wat mij betreft.

Top, dan ga ik mij een flesje aanschaffen om eens te kijken wat het geeft! Bedankt :Pipersmile
1 x

Terug naar “Whisky uit overige landen”