Nederlandse whisky

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Nederlandse whisky

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Mar 2019, 20:48

2nstra schreef:
JacobaEd schreef:
2nstra schreef:Persoonlijk vind ik het Frysk Hynder niet een verkeerde whisky. Maar vind het jammer dat er geen basis collectie
is, Het wisselt steeds de vaten enzo en ook de leeftijd

dan heb ik blijkbaar steeds de verkeerde vaten

Dat moet dan haast wel !
Het lijkt soms inderdaad wel een type roulette met Frysk Hynder :bigsmile

Afgelopen zaterdag trakteerde mijn zwager me op een rondleiding op de brouwerij/stokerij met een proeverijtje achteraf. Naast dat ik een erg leuke middag had vond ik het verhaal en de uitleg over de bedrijfsvoering van de Us Heit brouwerij erg interessant.
Wat betreft de vatinkoop vertelde ze dat ze het in het begin vaak moesten doen met derde- en vierdehands vaten, maar dat ze inmiddels hun eigen adressen hadden waar ze rechtstreeks de wijn-, cognac-, sherry- en portvaten van betrekken.

Het was ook beslist niet verkeert wat ik daar heb geproefd, zowel het bier als de whisky.
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 22 Mar 2019, 18:44

JacobaEd schreef:
2nstra schreef:Persoonlijk vind ik het Frysk Hynder niet een verkeerde whisky. Maar vind het jammer dat er geen basis collectie
is, Het wisselt steeds de vaten enzo en ook de leeftijd

dan heb ik blijkbaar steeds de verkeerde vaten

Ben je niet de enige... :P

Zullen we maar gewoon concluderen dat als je redelijke tot goede Schotse malt gewend bent je Frysk Hinder eehhh Hynder niet zonder rare gelaatsuitdrukking weg kunt krijgen...
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 26 Mar 2019, 17:00

Oogadal schreef:Zullen we maar gewoon concluderen dat als je redelijke tot goede Schotse malt gewend bent je Frysk Hinder eehhh Hynder niet zonder rare gelaatsuitdrukking weg kunt krijgen...
Blijkbaar ben ik dan nog niet zo veel gewend, de whisky van de proeverij was in ieder geval prima, het bier ook.
Van wat betreft het Hynder in de beginjaren was ik zelf ook niet zo enthousiast. Op grond van de recente ervaring daar wil ik nog wel eens een poging overwegen.

Bijkomende aardigheid van de rondleiding is dat ze daar vrijwel alles zelf doen; ook het mouten van de lokaal verbouwde gerst. Er zijn maar weinig brouwerijen en distilleerderijen die dat nu nog doen. En als ze het al doen betaal je daar tegenwoordig de hoofdprijs voor.
0 x

Terug naar “Whisky uit overige landen”