Gouden Carolus Malt Whisky Brouwerij, Het Anker, Belgie
- KAPITEIN KIPVIS
- Actief lid

Re: Gouden Carolus Malt Whisky Brouwerij, Het Anker, Belgie
Vind de whisky zeer uitgesproken voor maar 3 jaar te rijpen, echter vind ik ook dat hij nogal likeurachtig smaakt met ietwat overdreven veel vanille. (Ligt dat aan mij of delen er nog mensen die mening?)
0 x
Wij waren daarstraks bij de Prik en Tik in Arondonk waar ze een halve liter van deze whisky verkopen voor een kleine 40 euro, maar ook een doosje hadden met vier Gouden Carolus Tripels, een kwart liter whisky, een degustief bierglas (15cl) en een heel lomp whiskyglas en dat alles voor 34 euro.
Ik had niet zo'n hoge verwachtingen van de whisky, maar hij smaakt eigenlijk prima. Niet heel uitgesproken, maar inderdaad nogal wat sherry en erg zacht voor een whisky van 3 jaar. Die 34 euro waren dus niet alleen voor de tripels en de glazen!
Ik had niet zo'n hoge verwachtingen van de whisky, maar hij smaakt eigenlijk prima. Niet heel uitgesproken, maar inderdaad nogal wat sherry en erg zacht voor een whisky van 3 jaar. Die 34 euro waren dus niet alleen voor de tripels en de glazen!
0 x
Die vanille proef ik ook maar ik blijf aangenaam verrast Door deze lekkere malt.
Mvg
Mvg
0 x
Bij herhaling wordt hij er helaas niet beter op.
0 x
- Erik1908
- Top bijdrager

Een oud topic, maar toch even een reactive. Heb deze afgelopen weekend Mogen proeven. Absoluut een lekker whisky. Had er minder van verwacht.
0 x
juist de nieuwe gouden carolus editie nr 3 gekregen ( allee hij ligt nog onder de kerstboom
) dat het maar snel kerstmis is zodat ik hem kan proeven iemand deze al gedronken en wat zijn de meningen hierover?
https://www.whiskybase.com/whisky/89508 ... ry-edition
https://www.whiskybase.com/whisky/89508 ... ry-edition
0 x
Op zich, als je de standaard de tijd geeft en veel vaker proeft, dan is het eigenlijk wel een prima borrel.
het was zo te merken een zeer actief vat, welke een zeer kenmerkend profiel afgeeft....
Hoewel, het gouden carolus kerstbier dat er bij gedronken werd (een quadrupel) was toch eigenlijk wel het hoogtepunt van de avond.
het was zo te merken een zeer actief vat, welke een zeer kenmerkend profiel afgeeft....
Hoewel, het gouden carolus kerstbier dat er bij gedronken werd (een quadrupel) was toch eigenlijk wel het hoogtepunt van de avond.

0 x
voor mij blijft dit een zeer goede belgische whisky.
enkel de nieuwe pure taste oloroso cask valt wat tegen.
enkel de nieuwe pure taste oloroso cask valt wat tegen.
0 x
Gister een bericht van het Anker ontvangen over de nieuwe Gouden Carolus Chermignac (alleen voor leden) met een gelimiteerde oplage van 1400 stuks. Toch maar 1 besteld (was in no time uitverkocht), aangezien ik al heel veel lekkers van hen op heb (bier/whisky/overig) en dus erg nieuwsgierig ben.
Hebben er meer 1 besteld en/of al geproefd? Ik ben benieuwd!
Hebben er meer 1 besteld en/of al geproefd? Ik ben benieuwd!

0 x
Ik heb 1 besteld ja. Moet wel eerlijk zeggen dat ik hun bier 10x beter vind dan hun whisky.
0 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Heeft iemand hem inmiddels al geproefd?
0 x
MaltMuppet schreef:Heeft iemand hem inmiddels al geproefd?
Ben ik ook benieuwd naar!
0 x
- Thewowbar1986
- Top bijdrager

Anton schreef:Ik heb 1 besteld ja. Moet wel eerlijk zeggen dat ik hun bier 10x beter vind dan hun whisky.
Vooral dat bier dat ge barrel aged is (whiskyvaten uiteraard)

1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86
-
JoachimV10
- Senior

Vandaag Gouden Carolus bezocht: de 'gewone' standaard Gouden Carolus geproefd, de sherry oak en Blaasveld broek.
Vond de eerste 2 tegenvallen. Erg jong en alcohol te duidelijk aanwezig vind ik persoonlijk..
De Blaasveld broek (geturfd) vond ik dan weer goed meevallen, veel zachter in de mond dan de vorige twee. Klein flesje van 20 cl meegenomen om nog eens opnieuw te kunnen proeven.
(Grote fan van hun bieren trouwens)
Vond de eerste 2 tegenvallen. Erg jong en alcohol te duidelijk aanwezig vind ik persoonlijk..
De Blaasveld broek (geturfd) vond ik dan weer goed meevallen, veel zachter in de mond dan de vorige twee. Klein flesje van 20 cl meegenomen om nog eens opnieuw te kunnen proeven.

(Grote fan van hun bieren trouwens)
1 x
Vanavond de “standaard” variant (https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/82401/gouden-carolus-single-malt) en de Single Anker Cask (https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/119834/gouden-carolus-2011-single-anker-cask-finish#note-container) naast elkaar geproefd. Dat was verre van een eerlijk gevecht.
De Single Anker Cask, hoewel wat hoog in de alcohol, had behoorlijk wat diversiteit aan vooral smaak. Waar de standaard editie echt wel vlak was en vooral ook een zwakke neus heeft.
Zou de standaard niet echt aanraden, de single anker cask is een prima dram als sample; al bij al zou ik het BFYB-wise bij hun biertjes houden..
De Single Anker Cask, hoewel wat hoog in de alcohol, had behoorlijk wat diversiteit aan vooral smaak. Waar de standaard editie echt wel vlak was en vooral ook een zwakke neus heeft.
Zou de standaard niet echt aanraden, de single anker cask is een prima dram als sample; al bij al zou ik het BFYB-wise bij hun biertjes houden..
1 x
Terug naar “Whisky uit overige landen”