Duvel Distilled whisky, België

Whisky uit overige landen, dus niet onder te brengen in een land- of regio-specifiek forum.
Gebruikersavatar
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 748
Lid geworden op: 14 Okt 2013, 08:09

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 17 Jul 2017, 07:59

Dat was grappig. Afgelopen zaterdag stond ik bij de Prik en Tik in Arendonk. Toen ik bij de kassa stond te wachten terwijl mijn flesjes gescand werden, zag ik een lege doos Duvel Bourbon Barrel Aged, dus ik zeg: "die was zeker snel weg?" Dat was inderdaad zo, dus ik vroeg of hij die Duvel whisky ook had gehad. Zegt die kerel dat die helemaal niet verkocht wordt (eh?), maar toen hij klaar was met afrekenen zegt hij: "ik heb volgens mij nog wel wat van die staaltjes liggen, een moment." Dus even later komt hij terug met twee mini's, zet ze in het krat en zegt: "ik hoor wel of het wat is." Oke dan!

Thuis gekomen bleken het flesjes van een 3-jarige en een 4-jarige variant te zijn. Er zit maar 5cl per flesje, dus ik moet voorzichtig doen wil ik ze een paar keer kunnen proberen. Eerste indruk: de 3-jarige ruikt en smaakt alleen naar lijm, aan de 4-jarige zit iets of wat van smaak. Als ik wat meer tijd heb, zal ik ze eens een tijdje in het glas laten zitten voor ik ze proef.
0 x

Gebruikersavatar
mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 669
Lid geworden op: 22 Feb 2016, 09:28
Locatie: Limburg
Contact:

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 18 Jul 2017, 11:47

-Roy- schreef:Thuis gekomen bleken het flesjes van een 3-jarige en een 4-jarige variant te zijn. Er zit maar 5cl per flesje, dus ik moet voorzichtig doen wil ik ze een paar keer kunnen proberen. Eerste indruk: de 3-jarige ruikt en smaakt alleen naar lijm, aan de 4-jarige zit iets of wat van smaak. Als ik wat meer tijd heb, zal ik ze eens een tijdje in het glas laten zitten voor ik ze proef.


3 en 4 jarige? Ik dacht dat er alleen de 3 en 6 jarige waren?! Ik heb zelf van de week een mini fles gekregen maar als ik de recenties zo lees DURF ik die niet eens open te maken en te proeven en jij bevestigt dat nu haha :-P.
0 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 603
Lid geworden op: 27 Dec 2015, 21:56

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 18 Jul 2017, 15:10

Ik ga komend weekend naar de Gentse feesten en sta altijd bij DE duveltent. Eens kijken of ze daar dit jaar iets van bovenstaande schenken. En als ik de verhalen zo lees een goeie Duvel ernaast om de mond te spoelen :sst :belgie-vlag
0 x

Gebruikersavatar
mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 669
Lid geworden op: 22 Feb 2016, 09:28
Locatie: Limburg
Contact:

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 19 Jul 2017, 12:03

Kikkerneve schreef:Ik ga komend weekend naar de Gentse feesten en sta altijd bij DE duveltent. Eens kijken of ze daar dit jaar iets van bovenstaande schenken. En als ik de verhalen zo lees een goeie Duvel ernaast om de mond te spoelen :sst :belgie-vlag


zou 1 duvel voldoende zijn? :P
1 x

Navigator
Actief lid
Actief lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 Jul 2017, 06:57

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor Navigator » 19 Jul 2017, 21:07

Is de whisky echt niet te genieten? Stond op punt een fles te kopen van 2009 50cl voor 150 euro. Heb het nog niet gedaan door de slechte recensies hier.
0 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3970
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Jul 2017, 21:21

Waarvoor wil je hem hebben? Als verzamelobject en je laat hem dicht, of om van te genieten?
In het eerste geval maakt het niet uit wat de recensies zijn, in het tweede geval kun je het geld vast beter besteden als ik dit hier lees.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Whiskieke
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 799
Lid geworden op: 11 Jun 2011, 20:36

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor Whiskieke » 19 Jul 2017, 23:19

Ik had ook nog 2 flesjes van 5 cl staan die ik een x aantal jaar geleden gekregen had bij een bak Duvel. Vorige week heb ik ze geopend tijdens een wandeling en het leek mij meer op jenever dan whisky. Was het vies ? Zeker niet maar het kan wat mij betreft enkel dienen als verzamelobject - sjeezes 150 eu / 50 cl fles ? :Scratch
Ik zou er zelfs geen 30 eu aan geven nu ik het geproefd heb (tenzij ik een Duvel verzamelaar was met een jenever fetish die per ongeluk op een whisky forum is terecht gekomen :lol: )
0 x

Gebruikersavatar
mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 669
Lid geworden op: 22 Feb 2016, 09:28
Locatie: Limburg
Contact:

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 20 Jul 2017, 09:16

Reichenbach schreef:Waarvoor wil je hem hebben? Als verzamelobject en je laat hem dicht, of om van te genieten?
In het eerste geval maakt het niet uit wat de recensies zijn, in het tweede geval kun je het geld vast beter besteden als ik dit hier lees.


Verzamelobject ja maar niet als investering lijkt me.....
0 x

Gebruikersavatar
-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 748
Lid geworden op: 14 Okt 2013, 08:09

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 20 Jul 2017, 10:42

Ik heb ze gisteren eens op mijn gemak geprobeerd.

De driejarige krijgt na een half uur in het glas meer een vanille luchtje ten gunste van de lijm. Dat is zeker een vooruitgang. Qua smaak vond ik de vanille dan weer minder duidelijk. Ik heb viezere whisky's geproefd, maar voor de driejarige ga ik geen geld uitgeven.

De vierjarige vond ik vorige keer al iets beter. Dat blijft na een half uur in het glas. Bij deze niet zo'n duidelijke ontwikkeling in geur en smaak, maar hij blijft beter dan de driejarige.

Er lijkt dus nog kleine hoop voor de zesjarige, maar ook daar ga ik geen € 150,- aan uitgeven.
0 x

werner71
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 Aug 2017, 11:52

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor werner71 » 04 Aug 2017, 18:13

beide zijn meer een verzamel object vind ik persoonlijk.
de 2013 geproefd en niet veel soeps.
2009 nog niet geproefd.
0 x

blaaat
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 Nov 2017, 22:44

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor blaaat » 08 Nov 2019, 14:17

Wie heeft de Duvel distilled 2009 - 2019 al geproefd?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... rtgat-2009
Niet dat ik 'm wil kopen, ben eerder benieuwd of de kwaliteit verbeterd is ten opzichte van de vorige edities :gnif
0 x

ThaTeach
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 Jul 2019, 16:53

Re: Duvel Distilled

Ongelezen berichtdoor ThaTeach » 24 Feb 2020, 18:22

johan brugge schreef:Eind vorig jaar heeft Brouwerij Moortgat (die Duvel brouwt) een whisky op de markt gebracht 'Duvel Distilled'. Zie link http://www.duvel.be/duveldistilled/
Er zijn slechts 2.750 flessen gebotteld die op de brouwerij zelf verkocht werden aan 30 € per fles. De dag van de release stonden er duizenden mensen aan de brouwerij te wachten om er één te kunnen kopen. Natuurlijk waren ze in een mum uitverkocht en waren ze te vinden op tweedehands website aan woekerprijzen (dit zijn er maar enkele http://www.kapaza.be/Diversen/?id=14&so ... =&#results ). Sommigen zijn zo gek om 200 € of meer te bieden voor een amper 3 jaar oude whisky van 50cl. Wedden dat Duvel binnen een paar jaar weer met een whisky naar buiten komt?



Ik dacht dat het pas WHISKEY mocht heten, wanneer het minimaal 8 jaar oud in vaten had gezeten?? Heb ik het fout?
0 x

Gebruikersavatar
squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3942
Lid geworden op: 21 Jun 2015, 23:04

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 24 Feb 2020, 18:48

Whisky uit Schotland 3 jaar (en één dag). Straight Whiskey uit USA 2 jaar (en één dag).
0 x
2 ∞ & →

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3970
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Duvel Distilled whisky, België

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 24 Feb 2020, 21:00

squaadgras schreef:Whisky uit Schotland 3 jaar (en één dag).
Geldt ook voor whisky uit EU-Europa.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Whisky uit overige landen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten