HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)
-
- Moderator
-
- Senior
Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-6 (7 t/m 14 april)
WhiskyclubSpakenburg schreef::ierThanks Kay en Werner voor de support!
Graag gedaan. Nogmaals, ik had ze naast elkaar. En ze waren eigenlijk identiek. Ik ben ook blij dat er meerderen zijn die dezelfde richting op denken... Morgenavond afwachten!
0 x
-
- Senior
Matti schreef:Hier sluit ik me bij aan, Iers for the win!
*gaat uitzoeken hoe de treinverbinding Zutphen - Leuven is*
Ik ga mee! Al was het alleen maar voor dat hele kleine cafe waar ze vreselijk veel verschillende bieren schenken en heule oude Jazz en Blues draaien. Ik weet niet meer hoe het heette. a Quest!!!
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
WhiskyWerner schreef:Matti schreef:Hier sluit ik me bij aan, Iers for the win!
Ik ga mee! Al was het alleen maar voor dat hele kleine cafe waar ze vreselijk veel verschillende bieren schenken en heule oude Jazz en Blues draaien. Ik weet niet meer hoe het heette. a Quest!!!
De Blauwe Kater?
0 x
-
- Top bijdrager
Klinkt gezellig, HWF uitje van maken?
0 x
-
- Forum goeroe
Laat ons vooral weten wanneer je rond die tutu aantrekt. Dan kom ik toch even naar Leuven over en weer met de camera in mijn hand. Net een aflevering van 'Foute Vrienden'.

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
- Whisk(e)y goeroe
Ineens is er 1 persoon die heel hard hoopt dat het géén Ier is haha. Geeft het wachten op de onthulling wel ineens een extra spannende dimensie
0 x
-
- Senior
Deze whisky was wellicht minder complex dan de andere maar ik vond hem persoonlijk lekkerder.
Bij de andere moest ik soms echt moeite doen om er iets uit te halen (wat misschien juist de sport is
), maar van mij mag het wel een bepaalde richting hebben kwa smaak/geur. Wat deze voor mij had.
Leuk, meerdere die dachten dat het een Port Charlotte kon zijn - met die Bruichladdich bedoelde ik zelf ook eigenlijk de PC - Scottisch Barley. Vond hem behoorlijk in die richting zitten.
Ben benieuwd, zal wel weer iets compleet anders zijn.
Bij de andere moest ik soms echt moeite doen om er iets uit te halen (wat misschien juist de sport is

Leuk, meerdere die dachten dat het een Port Charlotte kon zijn - met die Bruichladdich bedoelde ik zelf ook eigenlijk de PC - Scottisch Barley. Vond hem behoorlijk in die richting zitten.
Ben benieuwd, zal wel weer iets compleet anders zijn.

0 x
-
- Senior
Interessante afsluiter, met een heel diverse beoordeling.
Al doet hij me wel denken aan een caol ila.
Ben benieuwd wat het is
Al doet hij me wel denken aan een caol ila.
Ben benieuwd wat het is

0 x
-
- Senior
Banzai schreef:WhiskyWerner schreef:Matti schreef:Hier sluit ik me bij aan, Iers for the win!
De Blauwe Kater?
Ja die!!! Wat een heerlijke avond heb ik daar gehad...
0 x
-
- Senior
Heb hem nu pas kunnen proeven en helaas te laat voor mijn tastingnotes door te sturen. Onder het motto beter laat dan nooit: veel rook, turf...maar anders dan anders...ook wat citroen en iets kruidigs...lekker.
Een gokje? Daar waag ik mij niet aan...Woensdag moet ik in Leuven zijn, ik hoop dus dat het geen islay is
Een gokje? Daar waag ik mij niet aan...Woensdag moet ik in Leuven zijn, ik hoop dus dat het geen islay is

0 x
-
- Top bijdrager
Nu heb ik toch weer het idee dat ik iets anders heb gedronken dan de rest. Ik drink vooral Islay/rokerige whisky's, maar in deze sample vond ik vorige week toch echt geen rook. Ik ga het vanavond opnieuw proberen.
En ik kom nog wel eens over de grens, dus als we de afspraak in Leuven kunnen prikken op een dag dat ik kan....
En ik kom nog wel eens over de grens, dus als we de afspraak in Leuven kunnen prikken op een dag dat ik kan....

0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
-Roy- schreef:Nu heb ik toch weer het idee dat ik iets anders heb gedronken dan de rest. Ik drink vooral Islay/rokerige whisky's, maar in deze sample vond ik vorige week toch echt geen rook. Ik ga het vanavond opnieuw proberen.
Je zal niet de eerste zijn die per ongeluk flesjes heeft omgedraaid, hoor. Toch Jaydie?

Het zou dus maar zo kunnen dat je vorige week 5-6 hebt geproefd en nu 5-5? Ik denk namelijk dat de turf/rook in deze sample echt niet te missen was, hoor. In die Longrow kan ik me daar nog wel iets bij voorstellen.
0 x
-
- Top bijdrager
Sample 5 heb ik omschreven als:
Dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Neus: zuur, bourbon
Smaak: even scherp (alcohol?) daarna wat weeïg zoet.
Afdronk: kort
Ik vond deze maar.... saai.
Dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
je notities van 6 lijken in ieder geval beter te passen bij 5 vind ik dan bij sample 6.
Zijn er misschien andere factoren die een rol gespeeld kunnen hebben tijdens het proeven? Had je iets speciaals gegeten, andere whiskies tijdens of daarvoor geproefd of mogelijk de glazen niet goed genoeg gespoeld?
Zijn er misschien andere factoren die een rol gespeeld kunnen hebben tijdens het proeven? Had je iets speciaals gegeten, andere whiskies tijdens of daarvoor geproefd of mogelijk de glazen niet goed genoeg gespoeld?
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-5”