HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-5 (31 mrt t/m 7 apr)

De vijfde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze whisky?

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
1
5%
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
0
Geen stemmen
Afbeelding - 80-84
6
27%
Afbeelding - 85-89
15
68%
Afbeelding - 90-94
0
Geen stemmen
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 22

Peat
Site Admin
Site Admin

HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-5 (31 mrt t/m 7 apr)

Ongelezen berichtdoor Peat » 24 Feb 2014, 21:26

#5 - Longrow 18-year-old, Single Malt from Campbeltown, Scotland, Distillery Springbank, Bottled 2012, 18yo, Sherry Casks, 46.0 % Vol.

http://whiskybase.com/whisky/33847/longrow-18-year-old

HWF-VBT5-5.png

HWF-VBT5-5.jpg

____________________________________________________________________________________________________
Hieronder een wordcloud van de minstens 2 keer voorkomende termen in de proefnotities:

vbt5-5.gif

Onderstaand de ongewijzigde blind geproefde panel-proefnotities (zonder de specifiek aan mij gerichte opmerkingen) in volgorde van binnenkomst.

jonker8011 schreef:Sample 5
Duidelijke sherry geur, ik ruik ook drop op de achtergrond. De smaak doet denken aan een PX finish, met niet al te veel houtinvloeden, ik denk zo’n 10-12 jaar oud, gebotteld op 43%. De smaak gaat richting koffie, chocolade, pruimen, kaneel en basterdsuiker. Doet me het meest denken aan de Benriach PX finish.
85/100

WhiskyWerner schreef:Deelnemer: WhiskyWerner

Wauw. Dikke 43/44 procent, mooie kleur. Het maakt me geen donder uit hoe deze ruikt, wat ik ruik, Ik kan alleen maar onderuitzakken, de ogen dicht doen en genieten. Ik had afgelopen weekend exact dezelfde reactie toen ik de Bunnahabhain 22 yo Liddesdale van Adelphi proefde.

Dus dat is dan deze. Punt. Wat is dit verschrikkelijk lekker. Onwaarschijnlijk zalig. Vind ik dan.

-Roy- schreef:Neus: zuur, bourbon
Smaak: even scherp (alcohol?) daarna wat weeïg zoet.
Afdronk: kort

Ik vond deze maar.... saai.

WhiskyclubSpakenburg schreef:Mijn bevindingen m.b.t. sample 5.

Neus: zachte kruiden, floraal, Worchester sauce, ook iets gras, stoffig, boter wat duid op een wat ouder whisky maar eigenlijk is het overall fris en jong. Verder nog balsamico!
Smaak: witte peper, pruimen en kruidig
Afdronk: ijzer, iets as, zonnebloem olie, erg kruidig en natte pleisters

Erg buitenstandaard whisky, ik kan het wel waarderen

In ieder geval sherry cask +/- 48%, ik gok op Benrinnes 1997 – Speyside
Mijn score 86

turfsmurf schreef:Geur: sherry, maar niet heel zwaar. Beetje hartige, licht zwavelige tonen. Kaaskorstje. Ook donkere zoete tonen: basterdsuiker, caramel en iets licht bloemigs: rozen. Het lijkt wel alsof er ook iets heel licht rokerigs op de achtergrond aanwezig is.

Smaak: hartige sherry. Serranoham en geroosterde nootjes. Ik vermoed een zeker percentage. Gelukkig brandt hij niet, maar gloeit. De volgende slokjes zijn wel wat rokeriger. Sigarenkistjes. Een veelzijdige smaak, maar ik mis een beetje intensiteit.

Afdronk: gerijpte ham, zoethout. Droge sherry. Droogt de mond ook een beetje uit. De finish wordt langzaam kruidiger en zoeter tegen het einde. Het pufje rook dat ik meende te ruiken in de geur meen ik ook te proeven in de afdronk: een heel licht medicinale touch.

Cijfer: geur/smaak 87, afdronk 90. Totaal 88 of zo. Gewoon goed dus.

Opmerkingen: mooie zoet/hartige sherrywhisky. Zit wel een klein zwaveltje in, maar stoort niet en voegt zelfs wat toe aan het geheel. Het medicinale randje maakt de smaak net wat dieper ook. Ik denk dat ik de afdronk het sterkste punt vind van deze dram, wat niet vaak voorkomt bij de whisky's die ik ken. Wegens sigarenkistjes in geur en smaak gok ik op een Highland Park.

-- gokjes --
Distillery: Highland Park
Vatsoort: (refill?) sherry
Percentage: 46%
Leeftijd: 20

Kay schreef:Neus: Exotisch fruit: Mango, perzik en papaya. Gronderige turf die ook een chocolade-toon afgeeft. Caramel en vanille. Sherry: rozijnen, cranberries en een heel licht zwavel randje.
Smaak: Mango, papaya, turf, vanille, kersen, amandel, caramel, chocolade en hazelnoot.
Finish: Het is vooral die chocolade-achtige turf die blijft hangen, met wat caramel en fruit op de achtergrond.

Deze komt van Springbank. Geen single cask, maar een combinatie van bourbon en sherry vaten. Ik moest vanaf de eerste seconde aan de 12 YO Cask Strength denken en dan met name aan batch 6. Deze sample is echter minder sterk, minder olie-achtig en lijkt iets ouder. De 15 en 18 uit de standaardrange zijn het ook niet, en ook niet de oude 18. Longrow zou ook kunnen, maar daarvoor lijkt ie dan weer net wat te weinig geturfd en te veel sherry. Ik weet dat ik in de buurt zit, maar welke expressie het nou precies is...
Score: 88. Ik houd nu eenmaal van dit profiel.

Dr.Nose schreef:HWF Virtuele Blind Tasting 5

# 5

Deelnemer: Dr.Nose

Uiterlijk: Donker goud
Geur: Wow, direct al mooie warme, kruidige tonen. Mooie houttonen en gerstinvloeden. Uiteindelijk komen na een tijdje wat sherrytonen naar boven, plus tevens wat zurigheid en bitterheid. Na het proeven een lichte rokerigheid (geen turf…alhoewel?!) in de neus en kruidkoek.
Smaak: Oók de smaak heeft een warme kruidigheid met wat zoete tonen en een lichte bitterheid.
Afdronk: Middelmatig, kruidig en wat houtinvloeden…Later zelfs wat zoethout.

In één zin: Een heerlijke whisky, die in zijn geheel (neus, smaak en afdronk) klopt.

Score: 88 pnt.

• Soort whisk(e)y: Single malt
• Alcohol percentage: ±54%
• Land van herkomst: Schotland
• Regio van herkomst: Island
• Distilleerderij/merk: ?
• Leeftijd: ±20 jaar
• Gebruikte vat type: Bourbon en refill sherry misschien.

Commentaar: Een waanzinnige neus waar ik erg blij van wordt. Na het proeven komt er wat rokerigheid naar boven wat in eerste instantie alleen houttonen zijn, maar wat op een gegeven moment ook doet denken aan turftonen!! Gek genoeg lijkt dat laatste toch te blijven hangen, waardoor het lijkt dat we hier te maken hebben met een oudere Islay whisky, zoals Coal Ila of een Highland Park.

Peathead schreef:Neus: zacht,warm en milt. Cherry citroen, caramel,bosvruchten,vanille en wat ziltig
Smaak: kruidig,mootmuskaat,zoethout,licht rokerig en in de nasmaak bittere chocolade
Afdronk: zeker geen complexe whisky en een korte afdronk
Alcohol: 55,6%
Leeftijd: 18y
Punten: 84/100
Deze keer doe ik geen gok

Banzai schreef:Hier zijn mijn notities voor sample 5

kleur: amber

neus: Vrij zacht met wat hooi en kruiden. Een beetje coastal ook. Dan krijg ik wat zoete limoen, rode bessen, pruimen en wat karamel. Duidelijke sherry invloeden.

smaak: de mondbeleving is vrij drogend. De kruidigheid blijft. Ik heb nu tonen van nootmuskaat en zachte peper. Dan zoethout en drop en vervolgens bittere, zwarte chocolade. Wat tabak? Ik proef ook een beetje rook in de verte met een coastal randje.

finish: niet zo lange afdronk met kruidige tonen die wat bitter en drogend is. Dat stoort me een beetje.

conclusie: neus is aangenaam en de smaak begint ook vrij aardig maar de afdronk stelt wat teleur. Het smaak- en reukprofiel komt me bekend voor. Arran? Springbank?
Ik gok op een 16 à 18 jaar oude whisky op sherry refill met een ABV van 50% à 52%. Komt niet in mijn kast te staan.

Score: 84

bdijkslag schreef:Hoog in de alcohol, 57% ??

Volgens mij geen Malt whisky, misschien Bourbon, maar dat drink ik bijna nooit. Zwaar zoetig.
In de neus overheerst Gember en zoetheid, niet mijn geur. Qua smaak moet ik denken aan pannekoeken met boerenjongens; rozijnen en rum?? Iig een warme zoete smaak.

Hmm, kan me niet echt bekoren.....

Bennie

Tipo33 schreef:HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-5

Deelnemer: Tipo33

Geur: Sherry!!! Sultana's, met iets notigs, amandelen
Smaak: In de smaak is de sherry niet zo overheersend als in de geur, meer houttonen, nootmuskaat en heel licht iets van sinaasappel
Deed mij denken aan de Millstone Sherry Cask van vorige tasting, maar ik neem aan dat deze er niet weer in zit. (alhoewel, het zou wel een goeie grap zijn van Piet)

Nederland-paraat schreef:HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-5

Deelnemer: Nederland-paraat

Uiterlijk: Amber
Geur: Port, hazelnoten, gestoofd fruit, honing en ham.
Smaak/Afdronk: Sherry, houtachtig en met het hout kwam ook een pruimentint naar boven. De afdronk is houtachtig, port en tabak.

In één zin: Ik had er wat meer van verwacht.
Score: 81

C C K schreef:Kleur: roodgoud
Neus: Aangename sherry-neus. Beetje rood fruit, beetje koffie en wat aards. Bosgrond en paddestoelen. Na wat meer tijd meer chocolade en sinaasappel. En ook meer koffie en butterscotch. Vind sherry-malts altijd moeilijk te duiden (vaak ruiken ze veelal hetzelfde), maar lekker ruikt het zeker.

Mond: Rustige binnenkomst.. Sinaasappel, mandarijn, melkchocolade. Ook weer dat aards (natte bosgrond). Ook honing, qua sterkte is hij niet enorm krachtig. Maar zeker niet waterig. Met wat water erbij komt er mee zoet fruit en poedersuiker/vanille vrij. Ook iets cake-achtigs.

Afdronk: Typische afdronk met een beetje bitter van sinaasappelschil in de afdronk, niet heel lang.
Conclusie: Tja, hier is niet zoveel mis mee. Gewoon een erg lekkere gesherryde whisky, maar blies me niet van mijn sokken ofzo. Dus qua vat een (2nd fill) sherry vat, en niet heel oud (12-15 jaar). De sterkte zit rond de 43% denk ik. Vanwege de bosgrond + sherry zit ik te denken aan mijn Linkwood 15 yo G&M die ik ooit heb gehad. Dus een Linkwood wordt mijn gok!
Cijfer: 85 punten

MBC schreef:HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-5

Deelnemer: MBC (Melchior)

Tot nu toe absoluut de beste naar mijn (bescheiden) smaak. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van deze sample.

Uiterlijk: Goudgeel
Geur: appel, rokerig, anijs, thijm, medicijnkast
Smaak/Afdronk: bourbon, port, drop, koffie, honing

In één zin: Drop met nuances van zoet en koffie, een vrij laag alcoholpercentage en een gebalanceerde afdronk.

Score: 85/100

swakken schreef:Geur: beetje fruit, hout, niet uitgesproken
smaak: kruidig, vreemd smaakje aan dat ik niet kan plaatsen.
distillery: geen flauw idee
alcohol: 40
score: 66

Irpel schreef:Geur: rozijnen, krenten, rijp fruit, heel klein beetje "muffig", walnoten, pruimen,
Smaak: pure chocolade, beetje koffie, branderig door het hogere alcoholpercentage, beetje bitter.
Afdronk: monddrogend, medium lang met donkere chocolade,

Met water rustiger, maar de geur en smaak veranderen niet echt.

Alcoholpercentage 54%
Distilleerderij Glendronach
Punten 85

Soundwave schreef:Nog altijd die verrekte half verstopte neus! Maar ook met 1 neusgat moet het toch kunnen zou je zeggen.
Geur: rozijnen, blauwe bessen, chocolade, honing, appel-kaneeltaartje (met wat vanille suiker bestrooid -wink- ). Ook iets licht vegetaals, nat gras en in de verte wat gebrande koffiebonen en rook.
In de smaak een zuurtje en wat drop, winegums, bramenjam.
ABV 51%, re-fill sherry vat, 16yo?

whiksy schreef:Notities Whiksy-twee

Madainn mhath!

Daar zijn we weer voor de proefnotities met betrekking tot Sample #5.

Sample #4 hebben we de avond daarvoor – te laat voor inzending – geproefd en unaniem ‘lijm’ bevonden. We waren hier ook na nader beschouwing “niet enorm door gegrepen”.
Door dus naar #5.

De geur: prikkelend, tintelend. Licht en kruidig met een bloemetje erin.
Na lang snuffelen ook een zweem olie of vet.
Maar alles héél licht en fijntjes.

De kleur, tsja; donkergoud?
Wat kunnen we daar nog over zeggen?
Anderen vast van alles, wij gaan over tot:

Smaak.
Wat een verrassing!
Na die lichte geur een volle, ronde smaak, waarin we toffee en karamel en was proeven.
Na wat water romiger en ook wat leder.
De smaak blijft lang en lekker liggen op de tong.
Beslist geen straf! Een plezierige en interessante dronk!

Willen wij hier wel eens een fles van kopen? Ja zeker wel.
Hebben we enig idee wat we geproefd hebben? Nopez!
We denken zelfs dat het misschien wel een heel ver buitenland zou kunnen zijn zoals India.

Met dank,.
De Whiksy-twee

Deunemans schreef:Uiterlijk: Goud
Bubbeltest: doet een CS vermoeden.
Geur: Zilt, fruitig (Citrus), vanille, zachte turf. Doet mij onmiddelijk aan Ledaig denken.
Smaak: Ledaig, kan haast niet missen (maar zal er wel naast zitten ;) ). Mineralen, vanille, kruiden, iets van munt?
Afdronk: Relatief lange, zoet rokerige afdronk. Ook hier weer dat zilte, mooie combinatie. Kan een drup water hebben om de scherpe randjes eraf te halen, maar hoeft niet.
Distillery: Ledaig! Misschien de laatste Archives botteling (7 jaar, CS)?

Cijfer: 87. Dit is absoluut mijn ding. Op het WFNN ook weer een Ledaig gehad, en ik blijf het opvallend vinden dat die jonge Ledaigs vaak al veel smaak en complexiteit hebben op zo'n jonge leeftijd.

Willem vd K schreef:Hoi John, bij deze mijn notes van sample 5. Ik ben compleet in de war! Haha. Wederom een sample waar ik vlees noch vis van kan maken. En dat vind ik echt te gek! Het is onwijs leerzaam. Laten we hopen dat ik mezelf alleen niet voor lul zet ;)

Sample 5 (ref: Glenfiddich 15yo)
Uiterlijk: Amber van kleur, hangt gemiddeld dik aan.
Neus: in eerste instantie behoorlijk fenolisch met teer, oude regenjas en rubber. Daarna houttonen met walnoot, amandel en houtschaafsel. In de verte wat groene appel, limoen en anijs. Ruikt vrij jong nog.
Mond: gereduceerd ABV, denk rond 46-48%. Verder droog, en sterke turfsmaak maar zonder de rokerige componenten. Meer rubber en teer, zoals in de neus. Nette houtinvloed zonder overdaad. Vrij waterig mondgevoel, maar smaak lekker geconcentreerd. Afdronk toch nog vrij lang, droog en bitter. Niet onaardig!

Als je niet van fruitig houdt, is dit je ding denk ik :) Vreemde whisky omdat de turf (zoals vaker) heel veel andere smaakcomponenten overschreeuwt. Het zit er wel, maar er is moeilijk doorheen te komen. Zeker geen whisky voor de beginnende drinker! Maar boeiend zeker wel. Ik geef 'm 83/100

Door de combinatie van vrij jonge neus en behoorlijke houtinvloeden lijkt het me een whisky die is gefinisht in kleinere casks (zoals quarter casks of R&K ofzo). Of het is gewoon een hele oude (18 jaar +) geturfde whisky uit een inactief vat. Nee dan zou hij niet zo jong ruiken. Mmm, verwarrend. Smaakprofiel doet me vooral aan Ardmore of Springbank denken. Ik heb wel eens een '91 Ardmore op die ook zo teerachtig was kan ik mij herinneren. Verder durf ik even niet te gaan!

Dutch-Drammer schreef:Dutch-Drammer ( René )

Uiterlijk: (medium) Amber, dunne tranen die snel zakken

Geur: Mout en kruidig

Smaak: kruidig met wat turf

Mondgevoel: licht houtig/turfig

Afdronk: blijft redelijk lang hangen op de gehele tong, maar kruidig voorop de tong

Conclusie: Lekkere whisky met een aangename neus en een fijne afdronk.

Gokje voor het ABV = 43 - 46%
Score voor mij tussen 85 – 90

andre8x8 schreef:Geur:
Fris, fruitig, citrus, groene appel, hout, vanille, later ook roomboterbabbelaars

Smaak:
Zo! Weer eentje die ik op zeker nooit geproefd heb.
Vettig bij binnenkomst, heerlijk zacht, maar toch ook iets gekruid, laurier (drop), citrus

Afdronk:
Lang en warm

Score: 88
Alcohol percentage: ca. 50%

Dit is puur genieten.

Matti schreef:Matti:

Uiterlijk: Goudgeel richting Amber, Bellentest: kleine bellen, blijven klein en trekken medium-snel weg (47-49%).

Geur: Fruit (appel) in eerste instantie. Dan koekjesdeeg, milde turf, druivensap, toffee en Hansaplast tape, pleisters. Met een paar druppels water en 15 minuten in het glas: wat velpon en een kleine vlezige noot (saucijsjes).

Smaak: Sherry van het fruitige, zurige soort. Een heel klein beetje zwavel. Sultana's en een flinke bak specerijen: zwarte peper, nootmuskaat en kaneel. Hout rook. Finish: laurier en zoethout, die behoorlijk lang blijven hangen. Minder alcoholprikkel dan je zou verwachten op het percentage dat de bellentest aangeeft.

Overall: Ik vind dit lekker. Niet goddelijk lekker, gewoon lekker. De sherry overheerst in eerste instantie de smaak een beetje, maar met een paar druppels water en wat tijd ontwikkelt zich een smakelijke balans tussen de turf (die nooit echt de overhand krijgt) en de sherry. Het hogere percentage helpt, op 40% begint hij uit elkaar te vallen.

Gokjes: 48%, geturfde whisky met een sherry-finish. Ik denk dat dit de Laphroaig PX Cask is. Dit op basis van het percentage, de sherry-invloed en het koekjesdeeg dat ik altijd in Laphroaig vind. Al met al een lekkere whisky, maar daar scoor ik niet op. De score is voor complexiteit en balans, en die zijn in orde (al is het geheel wel wat druk): 86 punten

Ewald schreef:
Kleur: Koper

Geur: Sherry, peaty, leer, menthol, jodium, citrus, tabak, gebruikte pleisters

Smaak: Sherry, zoetig, sinaasappel, zacht, medium peat, leer en teer, weinig alcohol impact.

Afdronk: sterke ziekenhuis 'smaak' zoals gebruikte pleisters en verband, leer, peat, zwart/wit, beetje peper en wat zoethout, licht drogend

Oordeel: Mooie dram, niet al te complex maar wel mooi in balans, gelukkig rustig aan gedaan met de peat.

Alc. 52%, Dit moet haast wel Bowmore zijn. Leeftijd moeilijk te schatten door sherry/peat combo, ik ga voor een jaartje of 12 op first fill sherry. 87 punten heb ik er voor over.

thijs100 schreef:Neus: Een vleugje wasmiddelpoeder, niet goed. Gelukkig heel snel verdwenen en daarna ook niet meer opgepikt. Redelijk zoet, karamel. Heeft ook een frissere kant met wat citrus. Een beetje een gesloten whisky, moeilijk om veel geuren uit op te pikken. Een paar druppels water helpen niet veel, hij wordt wat houteriger.

Smaak: Redelijk vettig en dik, dat bevalt me wel. Kruidiger dan ik had verwacht, een beetje sinaasappel ook.

Afdronk: Lange finish. Marzepijn? Een heel, heel klein beetje rook. Heerlijk subtiel. Jammer van die rubberen handschoen ;)

Score: 82

Conclusie: moeilijke, weinig toegankelijke whisky. Wel net hersteld van een (buik)griepje, dus de kans is aanwezig dat dit mijn smaak beïnvloed. Als ik moet gokken, dan kies ik voor een Bunnahabhain.

Nagekomen stukken:
Zeddicus schreef:Net te laat sorry. Als je ze alsnog wil posten, hire zijn ze.

Sample 5
Uiterlijk: sherry kleurig, mooie dikke tranen
Geur: Sherry, Gras, turf, zoetig
Smaak: Pepertje, sherry, olieachtig, bacon, citroen
Afdronk: Medium tot lang, in het begin peper, grassig, bitter
Score 84

Notes: Lekker, vooral de nasmaak bevalt goed. Bleeft lekker lang hangen.

whiksy schreef:Whiksy-één

Poging bellentest: 46%

Uiterlijk: middelmatig grote druppels die goed blijven plakken.

Neus: Houtig (niet lijm) en heerlijk. Doet me wat denken aan Bruichladdich.
Met water: zoeter en fruitiger. Perzik en meloen... mjam.

Smaak: (zonder water) zacht, delicaat, walnoot. Lekker. Met water: zoet, abrikoos, sinaasappel. Bijna suikerwater. De walnoot is helemaal naar de achtergrond verdwenen.

Conclusie: Ik vind 'm heerlijk. Misschien beter dan de Bladnoch... Moet ze eens naast elkaar proberen.
Schot voor de boeg (of erachter) een oudere Glengoyne.

BWhisky schreef:bij deze mijn late notes zonder de andere gelezen te hebben:

SAMPLE 5:
C: Amber

N: Mooi zoet en houtig. Niet storen houtig maar eerder oude meubels/antiekwinkel. Toch ook nog iets jong en spirity of misschien eerder iets zwavel? Niet storend in ieder geval. Dit lijkt jonge whisky op een ‘goed’ ‘vers’ vat / veel vatinvloed. Er zit een zurigheid/humus in die me doet denken aan mijn Springbank 10y 100 proof. Hmmm , misschien de laatste batch van de 10Y CS van Springbank, die heb ik overlaatst geproefd, sluit hier toch wel bij aan. Mooie neus.

T: Dit moet haast springbank zijn. Maar mist iets kracht, volgens mij dus zeker niet de CS. Die ‘zure’ , humus, bos smaken komen terug. Licht drogend. Mooi!

F: Licht houtig , vrij lang, weer die nat-bos associaties. Mooi !

Gok: Springbank 10? Springbank 18? Springbank 12 CS , iets anders van Campbelltown?

Punten : Lekker, correct, niets mis mee, een goeie daily dram. 85

ElwinB schreef:Hier eerst nog even een érg late notitie van sample 5. Heb al die tijd niet in het topic gekeken, dus ben blij dat dat nu wél kan.

HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-5

Deelnemer: ElwinB

Neus: Ruikt als een Longrow, of in elk geval een Campbeltown whisky. Nat gras, tabak, leer, turf, rook. Beetje fruit ook, mandarijn?

Smaak/Afdronk: Dik en vettig, erg kruidig, motorolie, turf.

Conclusie: Ja, dit kan toch niet anders dan een Campbeltown whisky zijn! Ik heb een Longrow CV en een Sprinkbank 10 gehad, en hij doet me het meest denken aan de Longrow CV. Maar die is het niet, hij lijkt er alleen op.
Dit is wel een profiel die me héél erg ligt in ieder geval.
Score: 88.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
0 x

Erik Elixir
Senior
Senior

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-5: Sample-5 (31 mrt t/m 7 apr

Ongelezen berichtdoor Erik Elixir » 03 Apr 2014, 12:41

Ja, gisteravond sample 5 & 6 in het glas gehad en bevinden doorgestuurd naar JayDie!
0 x

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 05 Apr 2014, 10:44

Wederom benieuwd wat er nu weer gaat komen...

Frank
0 x

Deunemans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Deunemans » 07 Apr 2014, 10:38

Notes verzonden naar JayDie.
0 x
Afbeelding

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 07 Apr 2014, 11:05

Ik hoop dat ik vanavond nog een keertje kan proeven, nog weinig aantekeningen gemaakt de eerste keer.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Apr 2014, 11:34

Ik moet ook vanavond nog proeven, heb alleen kunnen ruiken tot nu toe :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Blogt zo af en toe via The Lyne Arm

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Apr 2014, 19:48

Zo, op het nippertje mijn notities ingestuurd...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 07 Apr 2014, 19:54

*******************************************************************************************************************************
De panelproefnotities (23 28) zijn gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp.

Als je een score hebt toegekend graag die zelf even aanklikken in de poll.

*******************************************************************************************************************************
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

WhiskyWerner
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyWerner » 07 Apr 2014, 20:00

Zo! Als ik zo mijn eigen reactie teruglees was ik wel heel definitief. Misschien is een sample proeven de eerste dag na 4 sessies whiskyfestival niet het beste idee...Ach ja. Je hoeft ook niet altijd "moeilijk" te doen over whisky. Ik ben benieuwd wat er uit komt...
0 x

Zeddicus
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Zeddicus » 07 Apr 2014, 20:09

Helaas net te laat met het opsturen van de notes :(
Was een lekkere whisky.
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 07 Apr 2014, 20:12

Wordcloud staat er bij!

Dit vind ik nu wel lekker als het om geturfde whisky gaat :) (al gaat mijn voorkeur dan nog steeds uit naar volledige rijping op een ex-bourbon vat).

Zeddicus: gewoon opsturen, dan zet John ze alsnog erbij. Heb ik vorige week ook gedaan ;)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 07 Apr 2014, 20:12

Zat zelf in eerste instantie nog even te denken aan iets Bowmore-achtigs (had er eentje als referentie nog naast gezet), maar dan wel met minder peat. Verder ga ik denk ik toch wat meer mee met Kay en Banzai. Misschien Devil's Punchbowl nog even er naast doen voor die bourbon, sherry en peat combinaties.
0 x

Zeddicus
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Zeddicus » 07 Apr 2014, 20:20

Matti schreef:Wordcloud staat er bij!

Dit vind ik nu wel lekker als het om geturfde whisky gaat :) (al gaat mijn voorkeur dan nog steeds uit naar volledige rijping op een ex-bourbon vat).

Zeddicus: gewoon opsturen, dan zet John ze alsnog erbij. Heb ik vorige week ook gedaan ;)

Heb ik ook gedaan, maar bedankt voor de tip.
Bourbon/sherry, ik begin bourbon ook steeds meer te waarderen boven sherry. Tevens word het peat gedeelte nu ook langzaam steeds meer gewaardeerd merk ik.
0 x

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 07 Apr 2014, 20:28

Zojuist notities verstuurd, ga ze zo doornemen. En ik lees hier turf?!?!?
Manmanman, ik zit er weer totaal naast denk ik, heb helemaal geen peat opgemerkt. Alles maar eens doorlezen en straks nog even snuffelen aan het flesje.
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 07 Apr 2014, 20:35

whiksy schreef:Zojuist notities verstuurd, ga ze zo doornemen. En ik lees hier turf?!?!?
Manmanman, ik zit er weer totaal naast denk ik, heb helemaal geen peat opgemerkt. Alles maar eens doorlezen en straks nog even snuffelen aan het flesje.

Ik in eerste instantie ook niet, eigenlijk. Tot ik er een referentie naast zette (in dit geval een Glenfiddich). Dan gaan de verschillen ineens heel erg opvallen. Toen was het overduidelijk en kon ik er zelfs nog maar met moeite omheen gek genoeg.
0 x
BAM! - ook op Facebook

Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-5”